Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jun 2024 17:27

NicoNB schreef: 12 jun 2024 16:30
daniel1975 schreef: 12 jun 2024 15:59 NSC heeft Onderwijs minister in elk geval wel “extern” gehaald.
Ja goed idee, weer een wetenschapper, de huidige minister, ook een wetenschapper, doet het ook al zo goed. *proest*

Het onderwijs moet helemaal op de schop en een wetenschapper gaat er voor zorgen dat alles blijft zoals het is, disfunctioneel en achterhaald.
“Moet” ja tuurlijk… en jij hebt natuurlijk veel betere ideeën hé?!

De huidige (demissionaire) minister doet het heel goed maar heeft de tijd niet mee: letterlijk en figuurlijk!!

En wat weet jij eigenlijk van onderwijs in de brede zin van het woord NicoNB?
Ooit weleens voor een groep studenten gestaan?
Ooit weleens voor de klas gestaan?!
Ooit weleens curricula geschreven?
Ooit weleens iets met internationalisering gedaan ten tijde van corona?
Ooit weleens een student gesproken in huidige woke tijden?!!!

Lekker makkelijk lullen vanuit je positie als boven de werkvloer staande.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jun 2024 18:00

Het onderwijs kan alleen compleet op de schop met heel veel geld. Dat gaat dus sowieso niet gebeuren.
Bruins is behalve wetenschapper ook bestuurder en heeft best het één en ander gedaan op het gebied van onderwijsvernieuwing met zijn consultancybureau.

Om nu al te zeggen dat het niks gaat worden, lijkt mij wat voorbarig. Het zal sowieso meer aan zijn budget liggen dan aan de persoon. Een stem op rechts is onder de streep toch vaak een stem op matig onderwijs.
Campagnolo Ultra Dork

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 12 jun 2024 18:58

Enzzo schreef: 12 jun 2024 17:27 Lekker makkelijk lullen vanuit je positie als boven de werkvloer staande.
War bedoel je hier mee? Positie boven de werkvloer? Welke werkvloer, welke positie?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 jun 2024 20:00

De namen die nu naar buiten komen zorgen niet voor heel veel vertrouwen in dit kabinet. Marcuszower als eerste vicepremier. En minister van asiel. Kijkend naar zijn geschiedenis..... er is voor hem gewaarschuwd door het AIVD. En nu dit?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 12 jun 2024 20:32

Van de NOS geplukt over Gidi Markuszower:

Zo noemde hij het immigratiebeleid in 2021 "één grote misdaad tegen het Nederlandse volk" waar de verantwoordelijke politici voor "voor een tribunaal gedaagd moeten worden". En dit jaar zei hij dat er te veel Oekraïense vluchtelingen in Nederland zijn. "Het is best te begrijpen dat mensen uit Oekraïne hiernaartoe willen komen, want ze betalen hier geen huur, geen gas, geen water en licht."

Klinkt als een empathische man.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jun 2024 20:37

Het wordt wel een eng, conservatief clubje in ieder geval. NSC shopt bij CU, PVV bij Likoed. Ik vraag mij echt af wat er van de liberale waarden van de VVD overblijft.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 jun 2024 20:41

Sophie Hermans ook als minister. Terwijl ze de tassendrager van Rutte was volgens Wilders.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jun 2024 21:51

Zucht….. wat maken ze er een enorme puinhoop van zeg. Mensen met absurde opvattingen en eigen kliekjes figuren. Vind het echt een gênante vertoning :-(
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 jun 2024 22:35

Je had echt verwacht dat er een groep zou aantreden waar jij je goedkeuring aan kunt geven.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2024 01:42

Ach ja, over een maand of 4 mogen we opnieuw naar de stembus en worden de kaarten weer opnieuw geschud.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 13 jun 2024 07:32

Korte termijn plannen mede mogelijk gemaakt door korte termijn denkers die stemmen op dit soort partijen. Hopelijk ook een korte termijn van regeren.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 08:19

Jans schreef: 12 jun 2024 22:35 Je had echt verwacht dat er een groep zou aantreden waar jij je goedkeuring aan kunt geven.
Ik had, wellicht enigzins naief, gehoopt dat VVD en NSC nog een beetje ruggengraat zouden hebben. Maar die engnek op Migratie en Sofietje wederom op het pluche gekruiwagend valt het mij nóg harder tegen dan gehoopt.

@columbus: die korte termijn stemmers stemmen over 5 maanden nog grootschaliger op de PVV ben ik bang.
En ik zou het zelf ook niet weten als stemmer. Zou bijna PvdA/GL overwegen om deze ellende niet meer mogelijk te maken, maar dat zit ook zover van mijn centrum-rechtse visie dat dat ook een enorme weerstand oproept in mijn hoofd. Doe maar gewoon VVD/PvdA/Cda (nsc wat u wilt), komen we het verst mee.
Less is bore

Gesloten