Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 14:12

Dubbel
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 13 jun 2024 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 14:12

hopjes schreef: 13 jun 2024 14:04 De andere partijen hebben nu de kans om een fatsoenlijk alternatief geluid te laten horen tot de volgende verkiezingen. Maar wat een armzalige vertoning sinds verkiezingsuitslag. Totaal geen zelfreflectie, janken en wijzen ipv constructief richting toekomst.
Eens! Jetten, Klaver en Timmermans hebben sinds de verkiezingen weinig zinnigs, reflecterends en met visie uitgesproken. Enorm jammer en een groot probleem op (centrum-)links. Alleen maar klimaat- en landbouwjammeren ipv een goed en duidelijk verhaal.
Maar de personages die de PVV nu naar voren schuift zijn wat mij betreft ook niet oke.

Ik ben ons gesprek op de flanken van de Col d’Allos nog niet vergeten hoor ;-)
Less is bore

hopjes
Forum-lid

hopjes 13 jun 2024 14:24

daniel1975 schreef: 13 jun 2024 14:12
hopjes schreef: 13 jun 2024 14:04 De andere partijen hebben nu de kans om een fatsoenlijk alternatief geluid te laten horen tot de volgende verkiezingen. Maar wat een armzalige vertoning sinds verkiezingsuitslag. Totaal geen zelfreflectie, janken en wijzen ipv constructief richting toekomst.
Eens! Jetten, Klaver en Timmermans hebben sinds de verkiezingen weinig zinnigs, reflecterends en met visie uitgesproken. Enorm jammer en een groot probleem op (centrum-)links. Alleen maar klimaat- en landbouwjammeren ipv een goed en duidelijk verhaal.
Maar de personages die de PVV nu naar voren schuift zijn wat mij betreft ook niet oke.

Ik ben ons gesprek op de flanken van de Col d’Allos nog niet vergeten hoor ;-)
Ik ben het overigens wel helemaal met je eens. Ook dat deze personen niet de ideale personen zijn maar blijkbaar is er geen alternatief, wat de reden daarvoor ook moge zijn.

Ik ook niet, was een goed gesprek en fijne rit.
Laatst gewijzigd door hopjes op 13 jun 2024 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2024 14:34

Ach dat onderwijs, Daar is toch altijd al wat op aan te merken? 25 jaar geleden had mijn zoon al een juf die het rekenniveau van groep 7/8 niet aan kon en naar de buurvrouw juf moest om het uit te leggen. Behalve een hele grote spreiding qua kinderen hebben wij een even grote spreiding qua leerkrachten gezien. Dat krijgt een minister echt niet rechtgetrokken. Ook niet met heel veel geld.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2024 14:51

Gastheerg schreef: 13 jun 2024 10:53
Jans schreef: 13 jun 2024 09:47 maar ik denk niet dat voor al die beleidsmedewerkers zomaar ergens anders een baan is.
Dat is wel een mentale gevangenis waar veel mensen inzitten.
Ik ben 68 en als je ziet waar ik nog voor gevraagd wordt? Dingen die echt wel ver van mijn ervaring zijn.
Bij veel bedrijven gaat op dit moment handel verloren omdat er geen mensen zijn om opdrachten aan te nemen en uit te voeren.

Probleem met veel ambtenaren is dat ze naar de pensioenklok zitten te kijken. Zelf zou ik voor wetgeving zijn die doorstroom (horizontaal en verticaal) veel meer stimuleert.
Maar wat doen we.............iemand die xx jaar ambtenaar is krijgt een medaille. Totaal verkeerd signaal!
Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar waarom zou je na je AOW gerechtigde leeftijd doorwerken? Omdat je het leuk vindt? Prima, Sommigen doen het voor een extraatje, maar heel veel mensen hebben het wel gehad met het werken. Maar dat heeft niet zoveel te maken met die beleidsmedewerkers, waarvan ik nog niet overtuigd ben dat je die zomaar overal geplaatst krijgt, tegen het salaris dat ze nu hebben.
Laatst gewijzigd door Jans op 13 jun 2024 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 15:51

Jans schreef: 13 jun 2024 14:51
Misschien begrijp je verkeerd hoor,
dat denk ik ja :mrgreen:
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2024 16:23

daniel1975 schreef: 13 jun 2024 15:51
Jans schreef: 13 jun 2024 14:51
Misschien begrijp je verkeerd hoor,
dat denk ik ja :mrgreen:
Dan wacht ik nu even af, wat ik verkeerd begrijp, want nu ben ik nog niet wijzer. Ja, er had "ik" tussen moeten staan. Nog maar even gedaan.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2024 17:37

@Jans ik snap dat bij sommige beroepen het soms op is. Voor mij persoonlijk is het simpel. Ik wil mee blijven doen in de maatschappij. Sporten en werken maakt mij een beter mens.
Sporten houdt mij fysiek fit en werken mentaal.

Overigens ben ik voorstander om als maatschappij goed te zorgen voor mensen die ECHT niet meer kunnen! Punt!

Dan de beleidsmedewerkers op diverse ministerie.
Om te beginnen zou het een goed idee zijn om het beeld van een baan voor het leven eens los te laten.
Daarnaast is het een goed idee als beleidsmedewerkers zo nu en dan ook eens een poosje in de klei gaan staan. Dan voelen ze wat voor een draken van regels ze soms opstellen. Ondernemers verzuipen in (vaak inconsistente) regelgeving.
Zelf ben ik met mijn team regels van verzekeraars en overheid aan het vertalen naar werkbare (ICT) systemen. Kost veel geld en had goedkoper gekund want is onnodig complex gemaakt en te weinig standaardisatie. Standaardisatie die er is wordt ook nog eens fors overtreden zonder dat er sancties op staan.

Verder is het simpel. Als er beleidsmedewerkers zijn die niet willen werken onder iemand nemen ze maar hun ontslag. Net zoals in het bedrijfsleven.
En als ze overbodig zijn geven we ze aan de arbeidsmarkt met de regels (transitievergoeding etc) die daar voor gelden. Als je overbodig bent is het wat mij betreft je eigen verantwoordelijkheid om weer wat anders te zoeken.
Dat is zo in het echte leven en zo zou het ook bij de overheid moeten werken. Helaas geeft "de top" met de luxe wachtgeldregeling niet het beste voorbeeld.

Bedenk: Een vriend van mij werkte in een videotheek...........die gingen allemaal het ravijn in door videodiensten zoals Netflix.
Is het dan de verantwoording van zijn baas dat hij een nieuwe baan krijgt? Bullshit vind ik dat.

Zijn er minder beleidsmedewerkers op een departement nodig geven we ze aan de arbeidsmarkt.
En waarom is mijn opmerking relevant of je - ondanks je leeftijd en soort werk - regelmatig gevraagd wordt?
Als je verantwoordelijk bent voor een ministerie stuur je toch juist de mensen weg die nooit gevraagd worden?
Al ik mensen in mijn team heb die nooit gevraag worden ga ik mij echt zorgen maken!
Voor het ministerie beter dat ze gaan EN voor die mensen zelf ook want dan moeten ze ineens aan de bak. Ontwikkelingen ze zich een beetje op het gebied van zelfredzaamheid en een bijles dat niet alles vanzelfsprekend is...............

Tot slot: ik ben fors tegenstander om zomaar mensen weg te sturen. Vooral als ze vervangen moeten worden. Ervaring gaat weg, werving kost veel geld en inwerken soms een vermogen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 18:11

Gastheerg schreef: 13 jun 2024 17:37 Als je verantwoordelijk bent voor een ministerie stuur je toch juist de mensen weg die nooit gevraagd worden?
Was het maar zo eenvoudig Gerard. Jij weet net zo goed als ik dat het ontslag van medewerkers een enorme puzzel is met een oerwoud van regels. Bij een reorganisatie de goede mensen over houden is vaak al serieus creatief boekhouden en de grenzen opzoeken (of over gaan). Vreselijk oneerlijk, want mensen worden domweg beloond voor hun leeftijd en dienstjaren, niet op wat ze wel/niet toevoegen aan het bedrijf.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 jun 2024 18:58

En Markuszower is alweer van het toneel verdwenen. Waarom dan überhaupt hem opperen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 19:03

Inderdaad heel raar, dit had Geert ook kunnen weten!
https://nos.nl/l/2524433
Less is bore

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 13 jun 2024 19:13

Ik denk dat Geert precies weet wie hij oppert. En dat dit deel uitmaakt van zijn politieke spel.

Edit: overigens is het alternatief, M. Faber, ook een gruwel…..

Gesloten