Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2024 19:16

daniel1975 schreef: 13 jun 2024 18:11 Was het maar zo eenvoudig Gerard. Jij weet net zo goed als ik dat het ontslag van medewerkers een enorme puzzel is met een oerwoud van regels.
Ja zeker dat ik dat weet. Ik heb 100en directeuren HRM en medewerkers HRM geïnterviewd voor mijn werk. Vooral voor het aspect mobiliteit arbeidsmarkt en de rol van de overheid.
Bij allemaal kwam de frustratie naar voren dat bij een reorganisatie van die malle voorkeursregels van de overheid van toepassing zijn.
Leeftijd, dienstjaren prevaleren dan boven beoordelingen, performance, etc.............

Zie mijn eerdere post dat ik pleit voor meer flexibiliteit in doorstroom. En nog een keer voor de duidelijkheid:
Een gezonde werkgever gaat niet zomaar iemand ontslaan. Afscheid kost geld, werven kost geld en als je al aan iemand kan komen kost inwerken ook veel tijd, geld en energie.
Al die tijd dat een plek niet bezet is kan je klanten en omzet kosten.

Is reorganisatie echt (daar mogen we best heel kritisch op blijven) nodig (bv niemand komt nog DVD's huren) kan het toch niet zijn dat - juist als een ondernemer in zulk zwaar weer zit - de mindere goden mogen blijven?
Stuur je 10 man weg die de kar trokken gaat bedrijf alsnog op de fles en staan de kneuzen uiteindelijk toch op straat..........

life time employment is echt niet meer van deze tijd. Ik ben ook geen jobhopper maar ik wil ook niet op een begroting staan als ik niks toevoeg...............helaas werkt dat niet overal zo.

Overigens de discussie over arbeidsmarkt kan net zo goed gaan over klimaat, huisvesting, onderwijs, veiligheid, zorg (breek mij de bek niet open) etc.................
Overigens kan ik nauwelijks benoemen wat ik voorrang zou geven. Goed onderwijs maakt ons als land immers sterker tav van de export EN...........laten we dat niet vergeten verlaagd het ook de criminaliteit.

Genoeg want ik ga nog even werken voor ik op hoogtestage (niet heel hoog maar fors hoger dan de -6 waar ik normaal zit :mrgreen: ) vertrek :mrgreen:

PS: ik zie dat bij de nieuwe regering niet zo moeilijk zijn om iemand al weer weg te sturen :mrgreen:
mega gênant!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2024 19:37

Gastheerg schreef: 13 jun 2024 19:16 Bij allemaal kwam de frustratie naar voren dat bij een reorganisatie van die malle voorkeursregels van de overheid van toepassing zijn.
Leeftijd, dienstjaren prevaleren dan boven beoordelingen, performance, etc.............
Vooral dat laatste: al kun je met een jarenlang goed personeelsdossier aantonen dat medewerker X veel meer waardevol is dan Y, vliegt X er toch uit als de regeltjesloterij dat bepaald. Om gek van te worden.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2024 19:42

https://nos.nl/l/2524433

De kranten lachen zich kapot morgenochtend!!
En de kast met lijken is nog lang niet leeg!
Die trut van ON krijgt ook nog wel een staartje hoor.

En zo zitten we weer in de lpf toestanden hier. Terwijl er juist nu leiderschap en stabiliteit nodig is

Wat een triestheid zeg!!!!!!!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2024 20:00

Zorgelijk dat kamerlid zijn, dan blijkbaar geen probleem is. Misschien dat je voor sommige commissies apart wordt gescreend, maar zeker connecties met andere landen is dubieus.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 jun 2024 20:11

Überhaupt is het raar dat je met een strafblad ofzo in de kamer kunt zitten. Hoeven ze daar geen VOG te overleggen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2024 21:15

JPAR schreef: 13 jun 2024 20:11 Überhaupt is het raar dat je met een strafblad ofzo in de kamer kunt zitten. Hoeven ze daar geen VOG te overleggen?
Naar mijn weten verplicht voor elke publieke, van overheidswege gefaciliteerde functie.
Maar ik vermoed dat belastingfraude, dubieuze rekeningen op de Kaaiman Eilanden, gesjoemel met huurwoningen en andere “marginale” zaken daar niet onder geschaard worden…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

bever
Forum-lid

bever 13 jun 2024 21:43

JPAR schreef: 13 jun 2024 20:11 Überhaupt is het raar dat je met een strafblad ofzo in de kamer kunt zitten. Hoeven ze daar geen VOG te overleggen?
zitten er mensen met een strafblad in de kamer ?

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2024 21:50

Ene Geert W. is veroordeeld voor groepsbelediging.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 13 jun 2024 21:56

Het ontnemen van het passief kiesrecht (dus het recht om gekozen te worden) moet door de rechter besloten worden, en dat mag alleen bij vergrijpen die daadwerkelijk met verkiezingen te maken hebben. Dus zelfs een seriemoordenaar kan zichzelf verkiesbaar stellen.

bever
Forum-lid

bever 13 jun 2024 21:58

Ik lees het net inderdaad: Voor kamerlid heb je geen VOG nodig, voor taxichauffeur wel klaarblijkelijk.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jun 2024 22:45

Vicenza schreef: 13 jun 2024 21:56 Het ontnemen van het passief kiesrecht (dus het recht om gekozen te worden) moet door de rechter besloten worden, en dat mag alleen bij vergrijpen die daadwerkelijk met verkiezingen te maken hebben. Dus zelfs een seriemoordenaar kan zichzelf verkiesbaar stellen.
Dan kan ik toch nog minister worden. :like:
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 jun 2024 23:08

Vicenza schreef: 13 jun 2024 21:56 Het ontnemen van het passief kiesrecht (dus het recht om gekozen te worden) moet door de rechter besloten worden, en dat mag alleen bij vergrijpen die daadwerkelijk met verkiezingen te maken hebben. Dus zelfs een seriemoordenaar kan zichzelf verkiesbaar stellen.
Dat is toch eigenlijk raar of niet?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gesloten