Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Los van het feit dat ik het met je eens ben over 19 jr PVV, ben ik van mening dat links ook geen gedegen politiek bedrijft.
Niet luisteren naar de sentimenten in de samenleving, drammen met doom-scenario’s en gemiddeld genomen heel vaak slecht nieuws brengen. Daar win je geen kiezers mee! Ik ben er van overtuigd dat PvdA een veel groter deel kiezers had kunnen binden met een jongere, progressievere voorman/vrouw en een onderbouwd goed verhaal. Niet alleen het zuur en alle grenzen open waar ze nu mee pronken, maar een gedegen uitleg.
Idem voor D66 die de afgelopen paar jaar veel heeft verloren door een vrouw met een enorme hautaine en weinig empathische uitstraling.
Misschien op de korte termijn spannend, zo’n goed verhaal, maar ik ben er van overtuigd dat je daar op de lange termijn het verst mee komt.
Niet luisteren naar de sentimenten in de samenleving, drammen met doom-scenario’s en gemiddeld genomen heel vaak slecht nieuws brengen. Daar win je geen kiezers mee! Ik ben er van overtuigd dat PvdA een veel groter deel kiezers had kunnen binden met een jongere, progressievere voorman/vrouw en een onderbouwd goed verhaal. Niet alleen het zuur en alle grenzen open waar ze nu mee pronken, maar een gedegen uitleg.
Idem voor D66 die de afgelopen paar jaar veel heeft verloren door een vrouw met een enorme hautaine en weinig empathische uitstraling.
Misschien op de korte termijn spannend, zo’n goed verhaal, maar ik ben er van overtuigd dat je daar op de lange termijn het verst mee komt.
Less is bore
De 1 man partij zit niet te wachten op mensen die beter worden dan hij zelf terwijl dat JUIST een gezond uitgangspunt is.
Ieder die een sleutelfunctie heeft zou zich verantwoordelijk moeten voelen voor een opvolger. Het liefst een die beter is.
Wilders wil geen opvolger en alleen maar papegaaien om zich heen. Sommige weten Wilders idd goed na te praten en een aantal anderen komen dan weer niet verder dan wat gekrijs.
Dat Wilders zijn eigen team niet heeft ontwikkeld geeft gelijk aan hoe hij tegen onderwijs aan zal kijken de komende periode.............. Wilders zit niet te wachten op mensen die nadenken.
Puur de emotie van ontevreden mensen oppakken en die verpakken in een giftig regeerakkoord.........
Zoals Daniel al aangeeft heeft links (maar ook het midden) het wel laten liggen. Te academisch en te ver bij de gewoon mens (m/v/?) vandaan.............
En gewoon rechts om het even te noemen heeft thema's waar Wilders mee scoort ook teveel op z'n beloop gelaten...........
Tot slot:
Als ik een film mag maken over Oost Duistland in de jaren 70 zou ik die Faber wel casten als gevangenisbewaarster..........
Ik krijg gewoon koude rillingen van die vrouw. Jakkes
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze had toch al een rol in The Handmaids Tale? ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](https://s3.r29static.com/bin/entry/aa3/x,80/2216314/image.jpg)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](https://s3.r29static.com/bin/entry/aa3/x,80/2216314/image.jpg)
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En ik had inderdaad exact dezelfde associatie als Gerard, ik zei het net nog tegen m’n vrouw tijdens de lunch.
Die foto is echt geweldig Daniel
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
Het is nooit de schuld van 1 man. Het is momenteel veel waar het aan ligt.
En het gaat een tijdje nog wat erger worden totdat het grootse deel tot inzicht is gekomen.
Maar daar gaan jaren overheen. De komende 10 jaar krijgen wij de vier grote topic, onderwijs, huisvesting, zorg en immigratie echt niet onder controle. Ik hoor vanuit vrijwel geen enkele hoek een goed idee.
Neem huisvesting. Waarom ga je bouwen op grond die misschien over 100 jaar onderwater staat.
Ik woon er zelf ook. Maar ga lekker in het oosten bouwen, niet ergens waar het al te druk is en met een risico voor de toekomst. Maargoed we willen niet veranderen, we willen niet aanpassen. We doen het allemaal gewoon zelf
En het gaat een tijdje nog wat erger worden totdat het grootse deel tot inzicht is gekomen.
Maar daar gaan jaren overheen. De komende 10 jaar krijgen wij de vier grote topic, onderwijs, huisvesting, zorg en immigratie echt niet onder controle. Ik hoor vanuit vrijwel geen enkele hoek een goed idee.
Neem huisvesting. Waarom ga je bouwen op grond die misschien over 100 jaar onderwater staat.
Ik woon er zelf ook. Maar ga lekker in het oosten bouwen, niet ergens waar het al te druk is en met een risico voor de toekomst. Maargoed we willen niet veranderen, we willen niet aanpassen. We doen het allemaal gewoon zelf
Dat komt doordat alles gecentraliseerd is. Uiteindelijk zou het voor de leefbaarheid etc veel beter zijn om te decentraliseren. Niet alles in het westen qua werk en wonen, maar veel meer kijken naar andere provincies.wasbeer2006 schreef: ↑14 jun 2024 13:13
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dat roep ik al een tijdje. Ze willen er zelfs kerncentrales bouwen die nog in bedrijf zijn als het water komt, lekker verstandig en wat een visie.wasbeer2006 schreef: ↑14 jun 2024 13:13 Neem huisvesting. Waarom ga je bouwen op grond die misschien over 100 jaar onderwater staat.
We hebben een minister van emigratie nodig die hard gaat werken aan het terugbrengen van de bevolking want als je daar in 2090 pas mee begint ben je te laat om meer dan 10 miljoen mensen ter herhuisvesten. Herhuisvesting die dan waarschijnlijk voor een deel buiten onze landsgrenzen plaats zal vinden.
Het tekort aan woningen is eenvoudig op te lossen maar de politiek, zowel nationaal als lokaal, willen het echt niet oplossen.
Ze komen er vanzelf wel achter, als het te laat en onomkeerbaar is, welke consequenties dit heeft.
Ik geloof dus echt niet dat het tekort aan woningen zo makkelijk op te lossen is. Ik vind dat nogal makkelijk vanaf het toetsenbord geschreven. Als je 10 mensen vraagt hoe dat moet, dan krijg je waarschijnlijk meer dan 5 richtingen. Ieder de richting die hem/haar het best uitkomt.
Waarom de uitbreiding van ASML in Eindhoven? 30km verderop was qua woningbouw veel makkelijker geweest. Dat is maar één voorbeeld.
Waarom de uitbreiding van ASML in Eindhoven? 30km verderop was qua woningbouw veel makkelijker geweest. Dat is maar één voorbeeld.
Terugbrengen van de bevolkings hoeveelheid is het enige wat de wereld kan redden in mijn ogen. Hoe dit gerealiseerd moet worden …. Al sla je me dood ( helpt wel ) maar ik zou het niet weten. Volgens mij is het al onomkeerbaar @NicoNB.
* individualistisch gedrag van bijna alle werkende mensen. ( geen tijd meer voor vrijwilligerswerk - sportclub )
* buiten de maatschappij staan van vele jongeren van 15+ ( drugs - vandalisme - groeps terreur - depressiever )
* onbetaalbare zorg in de toekomst voor de huidige generatie jeugd die nu opgroeit
* senioren die ook buiten de maatschappij vallen ( digitalisering - geen passende woonruimte - zelfzorg - erg dure zorg )
Mocht Nederland terug kunnen gaan naar 12Mlj. Mensen kunnen heel erg veel problemen zo van tafel geveegd worden. Helaas is dat onmogelijk, en zijn we net mensen in de ratrace van het leven. Langer doorwerken om alles betaalbaar te houden, terwijl dat juist niet zou moeten om structureel en fijner ouder te worden.
* individualistisch gedrag van bijna alle werkende mensen. ( geen tijd meer voor vrijwilligerswerk - sportclub )
* buiten de maatschappij staan van vele jongeren van 15+ ( drugs - vandalisme - groeps terreur - depressiever )
* onbetaalbare zorg in de toekomst voor de huidige generatie jeugd die nu opgroeit
* senioren die ook buiten de maatschappij vallen ( digitalisering - geen passende woonruimte - zelfzorg - erg dure zorg )
Mocht Nederland terug kunnen gaan naar 12Mlj. Mensen kunnen heel erg veel problemen zo van tafel geveegd worden. Helaas is dat onmogelijk, en zijn we net mensen in de ratrace van het leven. Langer doorwerken om alles betaalbaar te houden, terwijl dat juist niet zou moeten om structureel en fijner ouder te worden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Eerder van de week was er ook al iemand die dat zei, sindsdien geen reactie meer gelezen, zou het toetsenbordvrees zijn?
Het is wat modern om zomaar mensen wat te vragen of als je overheid bent om maar wat consultants in te huren.
De antwoorden liggen voor het oprapen maar dan moet je wel Cruijffiaans begrijpen want je gaat de oplossingen pas zien als je het doorhebt.
Het effect dat Brainport heeft op de regionale woningmarkt reikt verder dan 30 km vanaf Veldhoven.
Daarnaast, als je delen van ASML 30 km wil verplaatsen maakt het voor ASML niet meer uit of het 30, 300 of 3000 km is.
Waarschijnlijk is een grotere afstand tot Veldhoven, als het dan toch moet, economisch en op de lange termijn gunstiger.
Als je klein-Nederlands denkt dan is 30km wel ver, maar voor mensen uit het buitenland is het vaak "om de hoek". De concentratie expats zit toch echt in en dicht om Veldhoven. Kijk naar de huizenprijzen op zo'n 30km van Veldhoven, die zijn beduidend lager, dat is niet voor niets. Maarheeze als voorbeeld, maar er is nog veel meer. Of het economisch zoveel uitmaakt, ik denk het niet, anderen zullen daar misschien anders over denken.
En nee hoor ik heb geen toetsenbordvrees, maar als ik echt overal op in ga, dan heb ik een dagtaak. Ik ga liever toch nog een eindje fietsen.
Daarnaast geloof ik dus helemaal niet, dat alles zo makkelijk op te lossen is. Boeren land laten inleveren? Grote bedrijven naar Drenthe verhuizen en daar hoogbouw plaatsen? Alle landbouwmedewerkers van de landbouw er uit zetten? En de grenzen dicht voor asielzoekers? Er kan nu wel gezegd worden, het waren er afgelopen jaar wat minder, maar hoeveel waren het er de afgelopen 25 jaar? Ik heb de oplossing niet.
En nee hoor ik heb geen toetsenbordvrees, maar als ik echt overal op in ga, dan heb ik een dagtaak. Ik ga liever toch nog een eindje fietsen.
Daarnaast geloof ik dus helemaal niet, dat alles zo makkelijk op te lossen is. Boeren land laten inleveren? Grote bedrijven naar Drenthe verhuizen en daar hoogbouw plaatsen? Alle landbouwmedewerkers van de landbouw er uit zetten? En de grenzen dicht voor asielzoekers? Er kan nu wel gezegd worden, het waren er afgelopen jaar wat minder, maar hoeveel waren het er de afgelopen 25 jaar? Ik heb de oplossing niet.
Dikke plus
Minder vervuilers is beter voor klimaat
Minder woningzoekende......
Minder zieken beter voor de zorg....
Etc
Daarnaast zullen we ook een tandje terug moeten.............. Wasbeer noemde dat min of meer maar veel mensen gaan dat niet uit zichzelf doen en de overheid zal toch voor inspiratie moeten zogen.............alleen of dat deze overheid gaat zijn?