Mont Ventoux.
Vroegah (toen 39 vooraan het kleinst mogelijk was vooraan) reed ik 'em omhoog met 39x27. Nog vroegerder was 42x23 al een licht verzet.
Als goed getrainde (tijdje terug....) vond ik 34x27 ideaal. Maar dan moet je geen slecht moment krijgen onderweg.
Kortom, 39x34 is best menselijk. Nadeel is wel dat je op deze manier achteraan grote gaten in je cassette hebt. Je kunt hetzelfde verzet realiseren door vooraan en kleiner tandwiel te monteren.
Als goed getrainde (tijdje terug....) vond ik 34x27 ideaal. Maar dan moet je geen slecht moment krijgen onderweg.
Kortom, 39x34 is best menselijk. Nadeel is wel dat je op deze manier achteraan grote gaten in je cassette hebt. Je kunt hetzelfde verzet realiseren door vooraan en kleiner tandwiel te monteren.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Tsja wat is menselijk. Ooit reed ik 'm op met 39x27 (o.i.d.) tegenwoordig ben ik heel blij met mijn 34x34...
-
- Forum-lid
Komt me bekend voor Frank!
Laatste keer dat ik 'm reed, 2016 geloof ik, had ik 34/29 als lichtste verzet...
Laatste keer dat ik 'm reed, 2016 geloof ik, had ik 34/29 als lichtste verzet...
Grappige is dat ik qua tijd niet eens zo heel veel langzamer ben...
On topic: zal het lukken? Ja, het zal lukken. Ik ben 2 jaar geleden op 34x11 de Rosier opreden omdat mijn achterderailleur niks meer deed. Dat ging ook, zonder stoppen. Is het de beste keus? Waarschijnlijk niet.
On topic: zal het lukken? Ja, het zal lukken. Ik ben 2 jaar geleden op 34x11 de Rosier opreden omdat mijn achterderailleur niks meer deed. Dat ging ook, zonder stoppen. Is het de beste keus? Waarschijnlijk niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is wel n lastig te beantwoorden vraag. Iedereen heeft toch wel n andere trapfrequentie die optimaal is danwel 1,5-2:00u vol te houden is. Dat moet je voor jezelf uitvinden. Weet je dat niet dan kun je maar beter een wat kleiner verzet meepakken. Je hoeft die niet te gebruiken natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
Waarom heb je zulke grote tandwielen voor?
Als dat is omdat je wedstrijden rijdt, dan zal de Ventoux echt wel lukken met 39-34. Indien je gewoon wekelijks je rondjes fiets, dan zou ik heel snel overstappen op een 50,34 set tandwielen. Dat is bijna voor iedereen een veel betere keuze. Daarmee ga je ook veel meer plezier beleven van een klim, gewoon omdat het makkelijker trapt.
Als dat is omdat je wedstrijden rijdt, dan zal de Ventoux echt wel lukken met 39-34. Indien je gewoon wekelijks je rondjes fiets, dan zou ik heel snel overstappen op een 50,34 set tandwielen. Dat is bijna voor iedereen een veel betere keuze. Daarmee ga je ook veel meer plezier beleven van een klim, gewoon omdat het makkelijker trapt.
Ooit een keer de Eroica Dolomiti tegengekomen, die hebben stoempen geherdefinieerd voor mij, waarbij sommigen alleen konden schakelen door het wiel om te draaien voor het enige andere tandwiel. En wij erlangs met 2x11 Di2 GRX 1:1. Verder heb ik mevr Woefdram in een ver verleden met 42x28 en bepakking de Ventoux opgestuurd, ze wordt er nog wel eens gillend van wakker, en ik ook. Dus ja, het zal wel lukken, maar of het leuk is iets anders, maar sowieso een stoer verhaal voor later. En wat Scottwilko zegt, haal die idioot grote voorbladen eraf - of je bent een wedstrijdrijder en jonge god en dan heb ik niets gezegd.
Laatst gewijzigd door Woefdram op 15 jun 2024 10:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Jens wat is goed getraind? Rijd je wel eens meer dan een bult? Wil je bovenkomen of wil je "leuk" boven komen?
Ik zou zeggen doe jezelf een plezier en doe er voor kleinere tandwielen op.
En laat ons weten wat je gedaan hebt en hoe het ging.
Ik zou zeggen doe jezelf een plezier en doe er voor kleinere tandwielen op.
En laat ons weten wat je gedaan hebt en hoe het ging.
Je kan heel goed getraind zijn, maar als je weinig talent hebt kan 39x34 alsnog vrij zwaar aanvoelen.
Talent is niet hetzelfde als conditie.
Talent is niet hetzelfde als conditie.