Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Intermittent fasting

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 16 jun 2024 09:58

De relatie tussen maag en HF is wel bijzonder. Hier twee jaar geleden ook plots een veel hogere HF bij een normale inspanning op de fiets. Daarnaast een branderig gevoel op de borst en soms wat licht in het hoofd. Er gingen wel wat alarmbellen af.... De pijn op de borst was echter niet gerelateerd aan de inspanning dus huisarts vermoedde eerder dat het maagzuur was. Dan wordt er een standaard behandeltraject gestart met verschillende maagzuurremmers en voedingspatroon analyse etc. Duurde me allemaal te lang en met die hoge HF vond ik het niet fijn fietsen. Uiteindelijk in een privékliniek een gastroscopie gedaan, geen bijzonderheden te zien. Wel standaard een biopt genomen en daar bleek uit dat ik een helicobacter pylorie besmetting had opgelopen (maagzuur resistente bacterie). Behandeld met antibiotica, pijn op de borst weg maar ook de HF weer volledig terug op normaal niveau...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jun 2024 10:12

Klinkt bijna als hetzelfde. Bedankt voor het delen!

Bij mij ook een gastroscopie gedaan en boipten genomen. Daar was niets op te zien.
Ook diverse andere bacterielle onderzoeken.

Maar de MDL arts gaf wel aan dat hij het er geirriteerd uit vond zien en sommige maag/slokdarmziekte soms ook lastig vast te stellen zijn.
Daarom zijn adcvies om met de maagmedicatie te starten.

Ik had soms diezelfde "tikken" bij het in slaap vallen maardaar werd mijn hr iets van 5a 6 slagen hoger en dan weer normaal. Dat was volgens mij meer de schrik van het wakker schrikken.

Op de fiets heb ik het dus ook al sinds oktober niet meer gehad en bij het slapen, weet ik niet precies meer, maar ik denk februari voor het laatst.

Plaats reactie