Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Mooie Supersix!
Eens. Met hele goede en mooie ontwerpen:
Hollowgram crankstel. CA(A)D super oversized alu buizen. Lefty XC voorvorken.
Met minder goede ideeën: System Integrated alles.
Gewaagde concepten: six13, Legalize my Cannondale!
En superstomme ideeën: BB, creaky, 30.
Nu gaan ze (begrijpelijk, maar helaas) mee op de aero trein. En aero=lelijk. Vind ik dan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is helemaal waar! Daarom heb ik mijn 'trouwblofte' aan Cannondale al enkele jaren geleden verbroken.
Ook het Si gedoe en de BB30 rommel deden me wat afkerig worden van het merk.
Deze ging normaal mee naar de bergen (6,5 kg). Maar de vrees dat ik met de 28 krans niet ging toekomen heeft me toch in laatste instantie doen beslissen m'n zware aero (SystemSix lookalike) mee te nemen.
Deze EVO is absoluut een klassieker, ook door de herkenbare kleurstellingen.
Wat het merk betreft, 25 reacties in dit topic in het eerste half jaar van 2024, dat zegt genoeg denk ik.
Krijg een beetje een Jumbo, la Place gevoel, het was goed tot zakenmensen er zich mee gingen bemoeien en de bezieling wegnamen.
Cannondale heeft het zichzelf ook wat moeilijk gemaakt door de dingen die hier al meermaals aangehaald zijn. Die BB30 waar ze jaren mee geklooid hebben, lagers moesten dan ingevet in het frame geperst worden terwijl het eigenlijk met een perspassingen loctite in het frame geperst moest worden. Veel recalls, waar je dan ook dikwijls de dealer nog zelf attent op moest maken. Ik herinner me een vorkbuis van een Lefty die ik had die niet goed bleek te zijn. De lakkwaliteit was de laatste jaren ook niet meer altijd super. En dan die Si toestanden met die 'eigen' wielen als 'kroon' op het werk. Sinds het 'Handmade in USA' verdwenen is, is het eigenlijk bergaf gegaan. En sinds iedereen Chinese (lichte) flashy carbon frames kan leveren, dan wordt de concurrentie enorm. M'n laatste Cannondale is een Slate, gekocht in 2016, staat nu permanent op de Zwiftkamer. Sindsdien drie nieuwe fietsen, een Radon MTB, een Thompson racefiets (echt een dijk van een fiets!) en een Canyon Grizl gravel. Een bepaald merk interesseert me totaal niet meer. 't Is toch allemaal eenheidsworst.