Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2024 16:00

Die Almeida, strak Yates uit het wiel gereden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2024 16:38

En Fabio Jacobsen gaat er toch net iets teveel bij liggen om niet op zijn moraal te wegen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4090
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 jun 2024 17:25

bartdr schreef: 14 jun 2024 15:21 In wielrennen valt dat nog wel mee. OS voetbal vind ik helemaal van de pot gerukt: max. 23jaar op 01/01/olympisch jaar, behalve op de spelen zelf dan mogen er 3 oudere spelers meespelen. Dat maakt dat OS voetbal eigenlijk geen absolute topvoetbal is en dat landen met een goede dragende speler (of 2,3) relatief gezien baat hebben bij de regels.
Wielrennen krijg je gelukkig nog de echte top aan de start, zij het dat er in sommige landen wel wat moeilijke keuzes gemaakt moeten worden.
Is voetballen tegenwoordig Olympisch ?
Niet zijken maar reiden !

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 14 jun 2024 19:24

Ik vrees dat je wat achter loopt, voetbal is al heel lang olympisch.
Waarom breakdance olympisch is, dat blijft me verbazen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2024 20:05

Mij ook, hoewel ik in de jaren ‘80 enorm fan was en erg onder de indruk was van de atletische kwaliteiten die er voor nodig zijn. (Zelf een tijdje geprobeerd toen…)

Maar zo zou je dus ook kunnen kijken naar bepaalde onderdelen van het turnen. Of kunstschaatsen. Of wat te denken van bepaalde dressuur nummers (paarden)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 14 jun 2024 20:26

Daarin heb je gelijk, bij zowat alle jury sporten is objectiviteit een issue.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5804
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jun 2024 08:30

Gisteren bij aankomst van de laatste rit in de Baloisetour kreeg gaf Merlier aan Philipsen echt spurtles. Ongezien dat Philipsen zomaar op 2 lengtes werd gespurt.
Op naar de kampioenschappen! Doet Mathieu mee aan het NK?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 17 jun 2024 13:03

Bernal verliest podiumplek op slotdag in Zwitserland, deelname Tour de France nog niet zeker
Ondanks de teleurstelling kan de man van INEOS Grenadiers ook het positieve van zijn prestatie inzien. “Zoals altijd was het een zware race, maar ik denk dat we deze editie heel erg snel gingen op de beklimmingen. Het niveau was super hoog. Dit is natuurlijk een wedstrijd, maar tegelijkertijd is dit een goede training voor de komende koersen.” Of de Tour ook tot zijn programma behoort, moet de Colombiaan nog afwachten.
Kelderman stond even lachende derde, kreeg een vallende renner voor de wielen, ging pardoes onderuit, krabbelde overeind, ging in de achtervolging en verloor beetje bij beetje de aansluiting met de top, al was zijn prestatie op de klim naar Villars sur Ollon waar hij als vierde eindigde, nog net voor Bernal, van zeer hoog niveau. Want, als we de cijfers mogen geloven werd daar door het duo Yates Almeida gedurende 20 minuten meer dan 7w/kg getrapt. Kelderman eindigde op 16s. Dus: fenomenaal ! Al met al, toch nog toptien en loopt hij verder uit in het UCI-toptienklassementzonderoverwinningen. Ook mooi.
@ammattipyoraily
#TourdeSuisse, St6
Can't find a better ~20-min performance in database. Marco Pantani did quite a similar effort on Flumserberg in 1995 Tour de Suisse.
Using standard 65 kg & taking actual drafting % into account: Pantani 6.91 W/kg (20:02), Almeida 7.00 W/kg (19:24).

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jun 2024 13:31

En waar Evenepoel zich nog moet bewijzen (‘t volk zei “ 'T lijkt wel de nieuwe Merckx”) staat de vervanger alweer klaar: sneller-dan-pogacar-op-la-redoute

En voor da' j' 't wist wa' j' wereldnieuws
De camera's ze plakten aan uw vel
'T lijkt wel de nieuwe Merckx
De ploegen zwaaiden met contracten
'T een al vaster dan het ander
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2024 14:58

Enzzo schreef: 14 jun 2024 20:05
Maar zo zou je dus ook kunnen kijken naar bepaalde onderdelen van het turnen. Of kunstschaatsen. Of wat te denken van bepaalde dressuur nummers (paarden)
Jurysport is altijd lastig, maar bij turnen kan ik het atletische er absoluut van inzien. Sommige onderdelen echt heel mooi om te zien en grote bewondering voor de vaardigheden.
Paardensport per direct stoppen; het paard sport, niet de mens (gechargeerd) en wordt daar in veel gevallen op onprettige wijze toe getraind.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jun 2024 18:15

Bobo’s…… kunnen we die ook diskwalificeren? https://www.fiets.nl/wielernieuws/neder ... dMccUv6ktw
Past in het “kick finish” besluit waardoor Sven Kramer ooit werd gediskwalificeerd voor het NK. Kwam per ongeluk bij het juichen met 1 schaats niet op het ijs over de streep.
Ik schijt op dit soort pennelikkerofficials.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jun 2024 18:21

daniel1975 schreef: 17 jun 2024 18:15 Bobo’s…… kunnen we die ook diskwalificeren? https://www.fiets.nl/wielernieuws/neder ... dMccUv6ktw
Past in het “kick finish” besluit waardoor Sven Kramer ooit werd gediskwalificeerd voor het NK. Kwam per ongeluk bij het juichen met 1 schaats niet op het ijs over de streep.
Ik schijt op dit soort pennelikkerofficials.
Ik vind het vooral dubbel. Als je deze jongen diskwalificeert, ja, want er zijn niet voor niets regels, waarom laat je bij andere wedstrijden vaak iets toe wat volgens de regelementen ook niet toegestaan is.

Plaats reactie