Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaring met Ron Wheels? Ivm aanschaf dicht achterwiel

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 16 jun 2024 21:18

Voor m'n Giant Trinity ben ik op zoek naar een ander dicht achterwiel.
Eisen mbt het wiel:
-tubeless
-full carbon
-geschikt voor velgremmen
-betaalbaar ;-) (max 1000 euro)

Nu ben ik uitgekomen bij Ron Wheels, specifiek de Aeron X.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en hun wielen (en dan het liefst met het genoemde dicht achterwiel).

Ander merk dat ik ben tegengekomen is EliteWheels: iets goedkoper dan de Aeron X, maar vrij lange levertijd.
En volgens mij is het wiel mat van kleur en denk dat dit in mn Trinity niet zo mooi staat.

En misschien weten jullie nog alternatieven?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 17 jun 2024 08:09

Carbon wielen met velgremmen zijn gevaarlijk in de regen. Aangezien we meer regen dan droogte hebben is die keuze redelijk zinloos.
Ik zou iets zoeken met Alu remranden
Dogma F

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 17 jun 2024 10:03

Ramon73 schreef: 17 jun 2024 08:09 Carbon wielen met velgremmen zijn gevaarlijk in de regen. Aangezien we meer regen dan droogte hebben is die keuze redelijk zinloos.
Huh. 😲 :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jun 2024 11:19

Ramon73 schreef: 17 jun 2024 08:09 Carbon wielen met velgremmen zijn gevaarlijk in de regen. Aangezien we meer regen dan droogte hebben is die keuze redelijk zinloos.
En toch fiets ik zelf veel vaker in het droog dan in het natte weer ... :lol:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wmc
Forum-lid

wmc 17 jun 2024 11:37

Ron wheels heb ik geen ervaring mee, met Elite Wheels wel. Mijn gravel set is top. Ik heb zelf een dicht achterwiel van Light Bicycle, maar die zijn helaas recent significant duurder geworden.

Lean
Forum-lid

Lean 17 jun 2024 19:01

Zeer slechte ervaring met Ron :dislike:

Had 4 maanden geleden twee remschijven met een carbon plaatje erop gekocht (Sjonnie I know). Kwamen binnen en de carbon plaat bleek net iets te groot waardoor hij tegen mijn blokje liep. Ook was bij één van de twee schijven de carbon plaat echt heel erg uit het midden, zo'n twee mm. Wat mij betreft dus slechte tot geen quality control. Contact opgenomen en mij werd de vernieuwde versie aangeboden die niet te groot zou zijn.

Ik vroeg een retourlabel maar dat konden ze niet sturen, ze konden alleen een koerier langs sturen (ook na aandringen op dat het echt niet nodig was en een label veel makkelijker was voor een klein pakje). Poolse mail met tijdvak van 00:00-23:59 van DPD, dus uiteraard koerier gemist want ga niet als een kluizenaar zitten wachten (ook na DPD bellen geen beter tijdvak gekregen). Heb toen op eigen kosten het pakje opgestuurd (ook DPD gekozen). Pakje kon niet afgeleverd worden en is vervolgens niet door hun afgehaald dus na twee weken had ik hem weer terug :lol:

Opnieuw label gevraagd. Wederom onmogelijk. Opnieuw koerier met tijdvak 00:00-23:59, nu toevallig getroffen. Nadat de nieuwe schijven op vrijdagmiddag waren afgeleverd bij het afhaalpunt (dat in het weekend dicht is) bleken deze op maandagochtend deze alweer retour gegaan te zijn. Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen. Alles heeft in totaal bijna twee maanden geduurd volgens mij. Vaak hele trage communicatie van hun kant in gebrekkig Engels.

Wel jammer want op het oog hebben ze wel mooie dingen voor weinig geld.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 17 jun 2024 22:06

Gevaarlijk vind ik overdreven, maar misschien heb jij andere ervaringen.
Het kan iets minder remmen, maar op deze Trinity heb ik nu een set Giant SLR1 wielen gemonteerd en dit remt prima.
Verder gebruik ik de fiets voornamelijk tijdens triathlon wedstrijden (mei-september) en meestal is het droog weer.

@Lean, bedankt voor je reactie. Een clubgenoot heeft deze remschijven ook gekocht: 1 remschijf in orde, de andere lijkt te dik te zijn. Heeft nog geen contact opgenomen met Ron. Heb hun al wel een paar keer een mail gestuurd met vragen en elke keer netjes antwoord gehad.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Tri_noob
Forum-lid

Tri_noob 18 jun 2024 10:49

Ik heb dik 1.5j geleden met Black Friday de Aeron X (rim brake) gekocht voor m'n Trek Speed Concept.
Heel tevreden van, goede afwerking, lagers enz voelen prima, niets op aan te merken tot nu toe.

Plaats reactie