Nope, er zijn meer Nederlanders die hard kunnen rijden.
Mont Ventoux.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, ik moest ff wat graven in mijn cyclo geheugen. Dekker, Snel en Hiddema wonnen meer, dus die vielen af Dan toch nog 1 gokje, Feike Loots? 3B gewonnen, Marmotte palmares niet helemaal scherp.
Sweet memories uit de jaren dat ik ook aardig wat cyclo’s reed (in de kneuzencategorie ).
Sweet memories uit de jaren dat ik ook aardig wat cyclo’s reed (in de kneuzencategorie ).
Less is bore
-
- Forum-lid
Laat je nog weten of je met 18 km/u of meer naar boven bent gekomen?
Klopt. Oud trainingsmaatje. Roeiend was ik hem meestal wel de baas, fietsend was hij hilarisch veel beter (al heb ik ook een keer eerste gelegen in de Marmotte. De eerste 30 meter na de start wel te verstaan )daniel1975 schreef: ↑17 jun 2024 21:23 Haha, ik moest ff wat graven in mijn cyclo geheugen. Dekker, Snel en Hiddema wonnen meer, dus die vielen af Dan toch nog 1 gokje, Feike Loots? 3B gewonnen, Marmotte palmares niet helemaal scherp.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, tegen dat soort talenten kun je niet op trainen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Zit ik me hiervoor het apenzuur te rekenen? Heb je zoveel talent ( 5w/kg? ) waarmee je de beste Tim Krabbé uit de boeken kan rijden, ga je op een sukkeldrafje de Ventoux op? Afijn, bon voyage.
Als je zoals hij zegt een 'ritje' van 210 km gaat rijden met de Ventoux er tussen in, dan lijkt me het zelfs voor dit 'talent' wijselijk om het bij 250W te houden. Met 250W en 61 kg rijd je op de Ventoux de gemiddelde sterveling nog het snot voor ogen.Klein_Verzet schreef: ↑18 jun 2024 13:42Zit ik me hiervoor het apenzuur te rekenen? Heb je zoveel talent ( 5w/kg? ) waarmee je de beste Tim Krabbé uit de boeken kan rijden, ga je op een sukkeldrafje de Ventoux op? Afijn, bon voyage.
Ja, ik begrijp ook niet zo goed waarom een wielrenner die 5W/kg trapt komt vragen of hij met een 39/34 wel een berg opgeraakt. Iemand uit die klasse en met die ervaring weet dat gewoon. Van vandaag op morgen trap je immers geen 5W kg. Nu, het forum is toch weer enkele pagina's rijker bij deze.
En nu we toch over de Ventoux en exhibitionisme bezig zijn. Deze foto vind ik, al zeg ik het zelf, wel geslaagd. Met de rechtse sprinkhaan heb ik de laatste kilometers naar de top van de Ventoux gereden. Spijtig genoeg niet tegen 5W/kg.