Zal over een paar jaar wel in de buitenparlementaire fractie van BVNL terecht komen
Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Weer een waarschuwing voor het hoofdlijnen akkoord:
Toponderzoekers zien in bezuinigingsplan van nieuw kabinet ‘vertrouwensbreuk met wetenschap’ https://www.nrc.nl/nieuws/2024/06/17/to ... p-a4856745
Toponderzoekers zien in bezuinigingsplan van nieuw kabinet ‘vertrouwensbreuk met wetenschap’ https://www.nrc.nl/nieuws/2024/06/17/to ... p-a4856745
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Onderwijs is natuurlijk een linkse hobby dus dit was te verwachtenEnzzo schreef: ↑18 jun 2024 12:06 Weer een waarschuwing voor het hoofdlijnen akkoord:
Toponderzoekers zien in bezuinigingsplan van nieuw kabinet ‘vertrouwensbreuk met wetenschap’ https://www.nrc.nl/nieuws/2024/06/17/to ... p-a4856745
Cry wolf heet dat,Enzzo schreef: ↑18 jun 2024 12:06 Weer een waarschuwing voor het hoofdlijnen akkoord:
Toponderzoekers zien in bezuinigingsplan van nieuw kabinet ‘vertrouwensbreuk met wetenschap’ https://www.nrc.nl/nieuws/2024/06/17/to ... p-a4856745
Voorgaande kabinetten hebben andere prioriteiten gesteld aan daar veel geld aan uitgegeven, ergens moet er geld vandaan komen en onderwijs is een keuze.
Genoemde zaken uit het artikel zijn met een andere benadering voor een fractie op te lossen maar de klimaatindustrie wil dat niet want dan houdt hun geldstroom op te bestaan.
Saillant dat studenten de afgelopen jaren meer hebben moeten betalen, dat werd verkocht als investering in het onderwijs.
Er is inmiddels voldoende over gepubliceerd, vrijwel al dat extra geld niet is besteed aan verbetering van het onderwijs maar aan leuke projectjes bij onderwijsinstellingen die niets bijdragen aan kwalitatief beter onderwijs.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Welke wetenschap is dan mijn vraag. Degene die continu (vaak best terrecht) aanpassen.
Kan je daar beleid op maken. Als dat zo zou zijn hebben we geen kabinet nodig.
Inderdaad weer net waar je naar kijkt. Overal moet maar geld heen........
Het is veel simpeler. Er is geen enkele wetenschap nodig om de juiste richting op te gaan in dit land.
Dat kan namelijk iedereen verzinnen. We moeten als bevolking niet groeien maar krimpen.
Als de wetenschap daar nou eens een oplossing voor verzint.
Kan je daar beleid op maken. Als dat zo zou zijn hebben we geen kabinet nodig.
Inderdaad weer net waar je naar kijkt. Overal moet maar geld heen........
Het is veel simpeler. Er is geen enkele wetenschap nodig om de juiste richting op te gaan in dit land.
Dat kan namelijk iedereen verzinnen. We moeten als bevolking niet groeien maar krimpen.
Als de wetenschap daar nou eens een oplossing voor verzint.
Om te bekijken waar die bevolking dan moet krimpen en wie vervolgens nog welke taak kan uitvoeren, is toch wel ergens iemand met een rekenmachine nodig.
Als we het iedereen zelf laten uitzoeken, wordt het een ordinaire moordpartij waar je u tegen zegt .
Als we het iedereen zelf laten uitzoeken, wordt het een ordinaire moordpartij waar je u tegen zegt .
Campagnolo Ultra Dork
Even gechecked, maar als ik het goed heb dan is alleen voor het Hoger / Wetenschappelijk Onderwijs een fikse bezuiniging aangekondigd. Voor het Lager Onderwijs is het vaagheid troef > https://oudersenonderwijs.nl/nieuws/coa ... onderwijs/
Als ik kijk hoe het hier loopt bij de basisschool, dan is dat zachtjes aan redelijk treurig. Er is geen geld meer voor een schoolbus voor het groep 8 schoolkamp. Papa- en mamadag cadeautjes knutselen is afgeschaft, want er is geen tijd meer voor. Je krijgt als ouder te pas en te onpas het verzoek om weer eens op te komen draven, te rijden, activiteiten te organiseren, etc. En ik vind regelmatig taalfouten in het rapport van onze kids, waarin wordt gezegd dat de taalvaardigheid van onze kids te wensen overlaat . De oudste zit inmiddels op het VO. Enorm lerarentekort waarin uren worden aangevuld met een flexrooster waar iedereen maar een klas ingegooid wordt, zonder begeleiding.
Als ik kijk hoe het hier loopt bij de basisschool, dan is dat zachtjes aan redelijk treurig. Er is geen geld meer voor een schoolbus voor het groep 8 schoolkamp. Papa- en mamadag cadeautjes knutselen is afgeschaft, want er is geen tijd meer voor. Je krijgt als ouder te pas en te onpas het verzoek om weer eens op te komen draven, te rijden, activiteiten te organiseren, etc. En ik vind regelmatig taalfouten in het rapport van onze kids, waarin wordt gezegd dat de taalvaardigheid van onze kids te wensen overlaat . De oudste zit inmiddels op het VO. Enorm lerarentekort waarin uren worden aangevuld met een flexrooster waar iedereen maar een klas ingegooid wordt, zonder begeleiding.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja dat is ook wel de korte samenvatting van mijn laatste ervaringen van twee zoons van 12 en 15.
Die van 12 krijgt maar 16 uur per week les, goed op een of andere manier lijkt het systeem voor hem te werken want de hoge cijfers vliegen om zijn oren.
Die van 15 zit nog net in een redelijke lichting op het vmbo. Maar de klassen erna is echt drama.
Dat ligt ook zeker aan een stuk opvoeding voor ouders.
Als je kind er net niet lekker mee om kan gaan is dat wel voor een groot deel bepalend en dat is echt heel erg.
Die van 12 krijgt maar 16 uur per week les, goed op een of andere manier lijkt het systeem voor hem te werken want de hoge cijfers vliegen om zijn oren.
Die van 15 zit nog net in een redelijke lichting op het vmbo. Maar de klassen erna is echt drama.
Dat ligt ook zeker aan een stuk opvoeding voor ouders.
Als je kind er net niet lekker mee om kan gaan is dat wel voor een groot deel bepalend en dat is echt heel erg.
Als ik het zo lees, willen ze vooral heel veel jaren 90 kantoorpersoneel gaan opleiden.
Op het PO vooral de focus op spelling en rekenen, slaat nergens op. Dat kan een computer ook. Geschiedenis, aardrijkskunde en biologie zijn waarschijnlijk een sta in de weg voor het verspreiden van desinformatie.
Ik heb nu de vrijheid om kinderen te leren programmeren, om ze te leren een strip of film te maken van tekst of ze zelf een bouwtekening te laten lezen of maken voor hun projecten. Dat geeft zoveel meer echte taalvaardigheid en logisch denkvermogen dan al die saaie rijtjes opdrachten, zeker voor de hoogbegaafde kinderen waar ik mee werk, maar gelukkig kunnen we een deel van mijn werk ook al toepassen in de reguliere lessen.
En dat er dan soms een foutje in mijn tekst staat? Boeien, zet er een rode streep onder en stuur het terug. Ik zal je dankbaar zijn!
Op het PO vooral de focus op spelling en rekenen, slaat nergens op. Dat kan een computer ook. Geschiedenis, aardrijkskunde en biologie zijn waarschijnlijk een sta in de weg voor het verspreiden van desinformatie.
Ik heb nu de vrijheid om kinderen te leren programmeren, om ze te leren een strip of film te maken van tekst of ze zelf een bouwtekening te laten lezen of maken voor hun projecten. Dat geeft zoveel meer echte taalvaardigheid en logisch denkvermogen dan al die saaie rijtjes opdrachten, zeker voor de hoogbegaafde kinderen waar ik mee werk, maar gelukkig kunnen we een deel van mijn werk ook al toepassen in de reguliere lessen.
En dat er dan soms een foutje in mijn tekst staat? Boeien, zet er een rode streep onder en stuur het terug. Ik zal je dankbaar zijn!
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens.
Weet nog dat ik op de MTS kwam en toen pas begreep waarom je een bv een parabol en snijpunten moet kunnen berekenen en andere lastige berekeningen. Als je weet waarom, wordt het voor mij een stuk makkelijker.
Hebben ze me nooit verteld op de mavo, zo zonde.
Weet nog dat ik op de MTS kwam en toen pas begreep waarom je een bv een parabol en snijpunten moet kunnen berekenen en andere lastige berekeningen. Als je weet waarom, wordt het voor mij een stuk makkelijker.
Hebben ze me nooit verteld op de mavo, zo zonde.
Contextrijk onderwijs heet dat, maar dat had enzzo je ook kunnen vertellen.wasbeer2006 schreef: ↑18 jun 2024 17:06 Eens.
Weet nog dat ik op de MTS kwam en toen pas begreep waarom je een bv een parabol en snijpunten moet kunnen berekenen en andere lastige berekeningen. Als je weet waarom, wordt het voor mij een stuk makkelijker.
Hebben ze me nooit verteld op de mavo, zo zonde.
Ik had vroegah altijd ruzie met docenten omdat ze nooit mijn 'waarom' vragen konden beantwoorden.
Ik heb er zelf geen moeite mee om aan een student toe te geven wanneer ik iets niet weet. Ik reageer dan met: "we zoeken het samen uit' of "hoe zou je dat zelf uit kunnen zoeken?"
Je snapt misschien wel dat ik het argument "ik heb geen idee" ook gebruik als ik de antwoorden of antwoordrichtingen wel weet.
Als je mensen in de confusion phase krijgt, dat is wanneer ze zelf na gaan denken hoe ze het antwoord kunnen vinden of het probleem op kunnen lossen.
Dat is het moment waarop het brein nieuwe neurale netwerken aanlegt.