Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

elektrische racefiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jun 2024 16:18

Enzzo schreef: 18 jun 2024 15:30 Zo lekker Nederlands om even een verwijtende opmerking naar iemand te roepen omdat je een bepaalde mening hebt.

Die mens was lekker in de natuur aan het “fietsen” laat je toch gewoon in zijn waarde?!

Dat je het denkt: prima. Maar gaan roepen?
Ik heb ook weleens "dopage!" geroepen naar een stel Fransen op e-MTB's toen die dingen er net waren.
Ze konden er hardop om lachen. Ik ook toen er 2 km verderop op de klim eentje met lege accu stond.
Campagnolo Ultra Dork

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 18 jun 2024 16:19

Lcsmet schreef: 18 jun 2024 12:51
N.eelis schreef: 18 jun 2024 09:27 .............Waar ik niet bij kan is dat er geen helmplicht is voor electrische fietsers. ..........
Waart ik niet bij kan is dat sommigen zelf vragen om nog meer regelneverij.
Snorfietsers (25km/u) moeten een helm op. De fietser op de e-bike niet. Dat is geen regelneverij, dat is inconsistent.

edit: of dit schijnveiligheid in de hand werkt, kan in theorie natuurlijk ook. Dat wil je ook niet.

Benieuwd wat TS gaat kopen :mrgreen:

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 18 jun 2024 16:45

raven14 schreef: 18 jun 2024 16:16
1094 schreef: 18 jun 2024 10:57 Het weigeren te accepteren dat het niet meer mogelijk is om mee te rijden is wel iets wat bij wielrenners (en veel andere mensen) past.
Wat is de menselijke eigenschap dan waar je op doelt?

Ik vind het erg sterk dat iemand naar een e-racebike overgaat om met zijn groepje mee te rijden. Het getuigt van zelfkennis en zelfrelativering in een dikwijls competitieve omgeving.
Het negeren van signalen

senior
Forum-lid
Berichten: 2309
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 18 jun 2024 16:52

Het internet barst inderdaad van "homevideo's" waaruit blijkt dat die signalen genegeerd worden. Oud en krakkemikkig worden is net als ongelukken: het overkomt anderen, niet jou. :mrgreen: :ugeek: :lol:

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 18 jun 2024 17:32

TS, of beter gezegd zijn vrouw, oriënteert zich. Het zal nog wel even duren voordat er tot koop over gegaan wordt. TS was benieuwd naar ervaringen, maar die zijn er tot op heden, op mevrouw 75 na, heel weinig. Over een paar weken krijg ik wat tijd. Dan loop ik eens bij een grotere TREK dealer binnen om te kijken of zij ervaring hebben. De domaine + past het best qua geometrie, heeft een middenmotor en je kunt er gravelbanden inzetten. Dat maakt m aardig compleet.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 jun 2024 17:56

wasbeer2006 schreef: 18 jun 2024 12:43
1094 schreef: 18 jun 2024 10:57 Het weigeren te accepteren dat het niet meer mogelijk is om mee te rijden is wel iets wat bij wielrenners (en veel andere mensen) past.
Exact en wat er ook zo jammer aan is. Het komt nu toch vaak in een negatief daglicht terwijl het heel positief zou kunnen zijn.

Je kan er ook niet 1 pakket regels opleggen. Zoals een aantal het hoer bedoelen prima!

Maar de discussie die jans en daniel hebben vind ik al heel lastig. Als je 78 bent en je kan niet meer normaal fietsen, stop er dan mee! vallen met 25km/h op die leeftijd kan hele grote consequenties hebben. Je moet je ook afvragen of je dat wel wilt.

Ik ben langzaam begonnen we kennen het denk ik allemaal wel je eerste berg op fietsen. Na 1km sta je stil, veel te hard begonnen en dan nog twee keer. Daarna kom je erachter dat het anders moet. Maar je leert ook veel rustiger afdalen.
Nu vliegt iemand zonder ervaring een col op en dan naar beneden, ook zonder ervaring. Het gaat veel minder gelijdelijk en dus meer ongelukken. Net als met EV's die gaan veel te hard voor een hoop mensen. je kan wachten op het opendeuren onderzoek dat er meer ongelukken met EV's plaatsvinden
tja lastig,
Ik ken genoeg oude rotte van 78 die best wel een stukje kunnen fietsen, dus om er een leeftijd aan te hangen word lastig.
Je wilt oudere ook hun mobiliteit niet verbieden en het positieve invloed op hun gezondheid...
Het is toch 100% eigen verantwoordelijkheid wat mij betreft, idem met helm.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2024 19:00

Ivo W schreef: 18 jun 2024 17:32 TS, of beter gezegd zijn vrouw, oriënteert zich. Het zal nog wel even duren voordat er tot koop over gegaan wordt. TS was benieuwd naar ervaringen, maar die zijn er tot op heden, op mevrouw 75 na, heel weinig. Over een paar weken krijg ik wat tijd. Dan loop ik eens bij een grotere TREK dealer binnen om te kijken of zij ervaring hebben. De domaine + past het best qua geometrie, heeft een middenmotor en je kunt er gravelbanden inzetten. Dat maakt m aardig compleet.
Kijk ook even bij Scott, de Solace. Stond hoog op het lijstje hier maar destijds niet leverbaar.
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1229
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 18 jun 2024 19:10

Mijn vrouw heeft ook een electrische racefiets, mede omdat ze anders niet kan fietsen. Nu kunnen we in elk geval samen fietsen. En 25km per uur is voor mij dan weer een prima duurtraining.

En een 2de reden was dat ze nu ook mee de bergen in kan (en zoals hierboven al ergens gezegd) prachtige foto's maken onderweg.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jun 2024 19:49

Ik snap al die afkeurende reacties echt niet.
Zijn er hier forumleden die al eens naar amateur motorraces gaan kijken zijn, die al eens naar amateur rallye's gaan kijken zijn.
Alsof snelheid en iets ouder zijn niet meer samen kunnen.
En als je ingehaald wordt door iemand op een pedelec/opgedreven e-bike, is dat nu zo erg, dat is gewoon een heel ander vervoermiddel dan een mtb/racefiets.

Misschien moeten sommigen een beetje meer genieten van de eigen inspanning en niet naar een ander kijken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2142
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 18 jun 2024 21:12

Bij mijn toerclub was er een oudere man met een e-racefiets.
Zodra het harder ging dan 28kmh viel de ondersteuning weg en kon niet meer bijbenen.
Het is op een winderige dag ook gebeurd dat zijn accu leeg was. Dat was ook niet heel handig.
Maar het heeft hem in ieder geval wat extra tijd gegeven in een groep die hij anders niet kon fietsen.
Inmiddels fiets hij in een langzamere groep die minder ver gaat.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2024 21:17

Eergister ingehaald op de Col du Hantz door een nog oudere baas dan ikzelf.
Op zo'n relatief makkelijke col rij ik nog knap omhoog en prijs mij gelukkig dat ik dit nog kan.
Of iemand electrisch wil rijden moet hij/zij lekker zelf weten.
Of iemand dan harder dan Pogi tegen een col op moet past echter niet in mijn denken. Dat vind ik raar.

Hij ging echt kniftig hard.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 18 jun 2024 22:37

Kijk ook even bij Scott, de Solace. Stond hoog op het lijstje hier maar destijds niet leverbaar.
[/quote]



Mooi ding die solace. Ze heeft nu een infinito xe, maat 47 met 4cm spacers. De solace gaat haar niet passen. bij de domane komt ze op 1,5 cm spacers uit. De motor is hetzelfde. Alleen die solace is wel een stuk goedkoper.

Plaats reactie