Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Tweedaagse tourtocht gezocht

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 14 jun 2024 09:18

Hoi,

Ik ben op zoek naar een leuke semi-laagdrempelige tweedaagse tourtocht. De Mh2d komt niet super lekker uit qua data, wellicht kennen jullie nog alternatieven voor de zomer? Regio benelux, wordt de eerste keer om eens te proberen.

Alternatief is zelf plannen, dat kan ook… maar een verzorgde tourtocht zou wel leuk zijn, mede gezien er dan meer mensen mee doen. Zal het waarschijnlijk in m’n uppie gaan fietsen.

bartverh
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:56
Locatie: Amsterdam
Contact

bartverh 18 jun 2024 22:08

Afhankelijk van wat je zoekt, zou je eens bij de Randonneurs Nederland kunnen kijken.

Vanaf 400 km beslaan deze tochten vaak 2 dagen. Er doen wel meer mensen mee, maar ook weer niet superveel (enkele tientallen).
De routes zijn vaak goed en ook voorgereden door de organisator. De verzorging onderweg is 'Do it yourself'

viewtopic.php?t=100914
https://randonneurs.nl/

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 19 jun 2024 09:17

bartverh schreef: 18 jun 2024 22:08 Afhankelijk van wat je zoekt, zou je eens bij de Randonneurs Nederland kunnen kijken.

Vanaf 400 km beslaan deze tochten vaak 2 dagen. Er doen wel meer mensen mee, maar ook weer niet superveel (enkele tientallen).
De routes zijn vaak goed en ook voorgereden door de organisator. De verzorging onderweg is 'Do it yourself'

viewtopic.php?t=100914
https://randonneurs.nl/
Thanks, ik ga er eens naar kijken!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 jun 2024 12:54

Randoneurstocht van plus 400 km is wel iets anders dan de MH2D. Buiten die laatste ken ik geen gelijke toertocht over 2 dagen.
Je kunt ook op de websites van reisorganisaties kijken. Bijvoorbeeld vasa sport of velotours. Die bieden ook wel weekenden fietsen met een groep aan.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 19 jun 2024 14:39

Afgelopen weekend had je de borderride 400 kunnen doen, was ook een optie met overnachting halverwege.
Misschien iets voor volgend jaar ?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2537
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 jun 2024 15:27

Moet het in de buurt zijn (Nederlands eo?). Ik denk dat er weinig vergelijkbare 2 daagse tochten zijn. Wel in het buitenland, bijvoorbeeld deze: https://www.oetztaler-radmarathon.com/d ... -tage.html. Je kunt kiezen uit meerdere data.

Er zijn ook diverse commerciele partijen die dit soort tochten aanbieden, maar vaak is het in het buitenland en meer dan 2 dagen. Bijvoorbeeld deze: https://www.vasasport.nl/reisoverzicht-fietsreizen. Onderaan vind je de racefietstochten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 19 jun 2024 16:11

Thanks @DDX @Marsman!

Voor volgend jaar zijn dit soort dingen wel goed te doen denk ik. Ik was ook al iets te enthousiast over de Randonneurs. Mijn max zit nu op 120km, dus 2x 200 wordt een beetje te hoog gegrepen.

Voor volgend jaar zit ik inderdaad te kijken naar een wat langere tocht, eventueel in het buitenland. Maar dan wil ik wel weten of zoiets uberhaupt wat voor me is. Dus zoek eigenlijk een soort van test weekend - 2 daagse.

Op eigen houtje kan ook, dan wordt het wel wat meer plannen (ivm bagage) of toch de vrouw (en zoontje) meevragen die vooruit rijden.. dat kan ook altijd nog.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2537
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 19 jun 2024 16:52

Als je maar 2 dagen wilt gaan, dan zou ik gewoon een leuk hotel op een mooie locatie zoeken en dan 2 mooie ritten in diverse richtingen vanuit die locatie doen. Met 120 kilometer heb je niet zoveel ondersteuning onderweg nodig. Meerdaagse tochten met ondersteuning is pas echt nodig (en super tof) als je bijv. een week gaat. Je hebt diverse tochten (en aanbieders) die dwars over de Alpen gaan. Ook op bekende fietslocaties zoals Mallorca zijn diverse aanbieders die dit soort zaken aanbieden. Als je even Googled dan vindt je al snel diverse aanbieders.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 19 jun 2024 17:10

marsman schreef: 19 jun 2024 16:52 Als je maar 2 dagen wilt gaan, dan zou ik gewoon een leuk hotel op een mooie locatie zoeken en dan 2 mooie ritten in diverse richtingen vanuit die locatie doen. Met 120 kilometer heb je niet zoveel ondersteuning onderweg nodig. Meerdaagse tochten met ondersteuning is pas echt nodig (en super tof) als je bijv. een week gaat. Je hebt diverse tochten (en aanbieders) die dwars over de Alpen gaan. Ook op bekende fietslocaties zoals Mallorca zijn diverse aanbieders die dit soort zaken aanbieden. Als je even Googled dan vindt je al snel diverse aanbieders.
Ja die heb ik gevonden. Ook richting de eifel, ardennen, etc zijn ze er wel (wat dichterbij huis). Dan lijkt het er toch op om óf Mh2d te doen óf alleen en een hotelletje of B&B :-)

Plaats reactie