Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 jun 2024 21:57

wasbeer2006 schreef: 19 jun 2024 21:50
marsman schreef: 19 jun 2024 14:02 Sneller geholpen willen worden betekent akkoord gaan met een fors hogere zorgpremie. En dat wil ook niemand. Het piept en kraakt. En het wordt denk ik niet beter. De vergrijzing begint, kosten reizen de pan uit. Heb wat zusters in de familie, veel stoppen vanwege de werkdruk, salarissen en algehele misere qua werksfeer. Dat helpt ook niet...
Maar waarom is er in een privé kliniek wel veel sneller tijd.
Waar dezelfde artsen werken en het is niet eens duurder.

Mijn schoonzus had een mogelijke nekhernia, kon pas zes weken later bij een neuroloog terrecht.
Maar wel al twee weken aan de morfine en nog ondraaglijke pijn.

Naar een privékliniek gegaan en 3 dagen later in duistalnd geopereerd.
Wat zijn we hier in vredesnaam aan het doen?
En uitgebreider onderzocht, meer tijd voor je genomen, daardoor betere diagnose etc. Ik ben heel blij dat ik uiteindelijk naar een kliniek ben gegaan. Nu ben ik op de weg terug zonder operatie, anders had ik misschien onterecht een nieuwe heup gehad.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 jun 2024 21:59

Enzzo schreef: 19 jun 2024 19:30
Proffesoren Federgruen en Kivetz
Niet bepaald de meest neutrale personen in deze hele discussie!
Tja, noem mij een neutrale persoon of instelling in deze kwestie..

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jun 2024 22:00

ColumsbusMJ schreef: 19 jun 2024 20:37 Er is op aarde een voedseloverschot. Om dan te stellen dat er geen hongersnood zou zijn op de wereld, is wat cru voor de mensen die omkomen van de honger. In welk narratief je ook geloofd.
Wat je hier stelt is volledig naast de kwestie.
Het gaat over het aantal kg dat dagelijks naar de Palestijnen wordt vervoerd. Het schoentje wringt net bij die organisatie die de hongersnood al op voorhand voorspeld had en laat dat nu net een VN ngo zijn. Nu wordt het moeilijk om het probleem te benoemen als je wit op zwart met cijfers kan aantonen dat dat voedsel wel degelijk geleverd wordt. Dan moet je gaan wijzen richting verdeling en dan kom je uit bij... jawel de terroristen van Hamas. En dat was nou net niet de bedoeling van die ngo.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5989
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 jun 2024 22:04

Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2024 22:13

Maar dat kan niet waar zijn. Want het wordt telkens weer ontkend. Ik geloof de berichtgeving wel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jun 2024 22:27

En als je dan even verder leest, dan zie je dat het dus inderdaad ook drinkwater betreft. Momenteel is het 35 graden in Gaza. Als dan nog maar de helft van die 250 vrachtwagens de grens overgaan, waarvan een deel omkeert omdat ze binnen Gaza op een checkpoint stuiten, houd je nog maar weinig eten over.

Maar daar moet je 10 minuten voor googelen en dat is blijkbaar teveel gevraagd voor een professor.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2024 23:35

lugosi schreef: 19 jun 2024 22:00
ColumsbusMJ schreef: 19 jun 2024 20:37 Er is op aarde een voedseloverschot. Om dan te stellen dat er geen hongersnood zou zijn op de wereld, is wat cru voor de mensen die omkomen van de honger. In welk narratief je ook geloofd.
Wat je hier stelt is volledig naast de kwestie.
Het gaat over het aantal kg dat dagelijks naar de Palestijnen wordt vervoerd. Het schoentje wringt net bij die organisatie die de hongersnood al op voorhand voorspeld had en laat dat nu net een VN ngo zijn. Nu wordt het moeilijk om het probleem te benoemen als je wit op zwart met cijfers kan aantonen dat dat voedsel wel degelijk geleverd wordt. Dan moet je gaan wijzen richting verdeling en dan kom je uit bij... jawel de terroristen van Hamas. En dat was nou net niet de bedoeling van die ngo.
Echt hóór Lugosi: ik kan je intellectuele bijdragen soms best waarderen maar hier gaat het gewoon echt intrinsiek over kinderen die honger hebben!
Kinderen die ziek worden (cholera, vitamine gebreken, medicijnentekorten, sepsis omdat er met vuil gereedschap geamputeerd moet worden, etc.
Als je dat niet kunt zien als een gevolg van de Israëlische invallen, bombarderen, blokkades van grensposten en systematische oorlogsmisdaden dan ben je echt een hele grote ontkenner.
(En wat mij betreft een heel eng persoon!)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 jun 2024 07:29

lugosi schreef: 19 jun 2024 22:00
ColumsbusMJ schreef: 19 jun 2024 20:37 Er is op aarde een voedseloverschot. Om dan te stellen dat er geen hongersnood zou zijn op de wereld, is wat cru voor de mensen die omkomen van de honger. In welk narratief je ook geloofd.
Wat je hier stelt is volledig naast de kwestie.
Het gaat over het aantal kg dat dagelijks naar de Palestijnen wordt vervoerd. Het schoentje wringt net bij die organisatie die de hongersnood al op voorhand voorspeld had en laat dat nu net een VN ngo zijn. Nu wordt het moeilijk om het probleem te benoemen als je wit op zwart met cijfers kan aantonen dat dat voedsel wel degelijk geleverd wordt. Dan moet je gaan wijzen richting verdeling en dan kom je uit bij... jawel de terroristen van Hamas. En dat was nou net niet de bedoeling van die ngo.
Ik reageerde op het feit dat Dennis Ram van de PVV hongersnood in de Gazastrook ontkent. Dat partijen zeggen dat er hongersnood in Gaza is, vindt de PVV'er "heel kwalijk". Volgens mij was dat de reden van ophef. Wie er schuldig is, is voor het hongergevoel bij de mensen met honger niet zo relevant. Dus zoals ik al eerder stelde, zo'n uitspraak vind ik erg cru omdat mensen doodgaan van de honger. Dat jij dit onderzoek meteen voor waarheid aanneemt en er vanuit gaat dat Israël wederom geen blaam treft, verbaast mij dan weer niet echt. Zet die oogkleppen eens af is mijn advies.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jun 2024 08:02

Er zijn nog steeds heel veel mensen die alle acties van Israel vergoelijken.
Israel heeft wat mij betreft alle bestaansrecht. Maar naar vergelijk zoals ik mijn salesteam altijd voorhoud bij klanten die extreem onbeschoft gedrag vertonen: klant is koning, maar ze moeten zich dan ook wel een beetje zo gedragen.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jun 2024 08:46

In de situatie Israel/Gaza, zijn al zoveel stations verder dat werkelijk niemand toch meer kan zeggen dat de een of de ander in zijn recht staat.
Het is een totaal geëscaleerde situatie die feitelijk helemaal nergens meer over gaat op dit moment en alleen maar extreem leed opleverd.

Weten ze het zelf nog wel?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jun 2024 08:53

Korte, gechargeerde samenvatting: Hamas wil de macht in Gaza behouden en heeft er alles voor over om die te behouden, incl onderdrukking van de eigen bevolking. Israel wil Hamas koste wat kost afmaken en zien burgers hooguit als collateral damage. Ergo, in beide situaties zijn de gewone Palestijnen het haasje.
Overigens behoor ik ook tot de mensen die Hamas als hoofdschuldige aanwijzen. Israel doet heel veel (enorm) fout, maar de terreuractie van Hamas en de beestachtige manier waarop die tekeer zijn gegaan tegen m.n. vrouwen was imho nog veel erger. Als Hamas al bij eerdere onderhandelingen de gijzelaars had laten gaan was het waarschijnlijk minder heftig geescaleerd.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 jun 2024 09:26

Ik denk dat wanneer Hamas de gijzelaars had zullen laten gaan, Israël nog meer zijn best gedaan zou hebben gedaan om Hamas uit te roeien, met nog veel meer bombardementen. En wat Hamas deed is voor mij ook nooit goed te praten.

Gesloten