Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Noordhollandsche Backroads

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 jun 2024 13:59

Haha ja kwa weer had het beter gekund, liever weer zoals vorig jaar dat alles er lekker stoffig bijligt.
Hekje bij Oeverkoogweg valt wel mee trouwens, kan je prima omheen fietsen. (net zoals de boomstam aan de andere kant)
Hekjes bij de Haviksdijkje en Arisdijk zijn irritanter daar moet je afstappen.

Is er trouwens manier om jouw ridegps.com account routes te bekijken of moet je de linkjes echt hebben die hier in topic staan ?

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 jun 2024 14:14

DDX schreef: 04 jun 2024 13:59 [...]

Is er trouwens manier om jouw ridegps.com account routes te bekijken of moet je de linkjes echt hebben die hier in topic staan ?
Zo te zien, is dat niet mogelijk. Kennelijk is het alleen mogelijk de 20 meest recente routes/ritten van een RwGPS-user te bekijken. Meer niet. Althans, ik heb geen betaald RwGPS-account, maar wellicht dat er wel meer (zoek)mogelijkheden zijn, indien je 'n betaald account hebt?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jun 2024 15:34

Zag wel een optie (wat in free account zit) : 'Create collections' :
'Collections are the best way to organize your routes and rides, and to share them with others.'

Misschien als je jouw routes onder collecties hangt dat je ze wel kan zien ?
Dus een Noord Holland collectie en een Eifel collectie bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 05 jun 2024 23:26

@DDX: Bijna al mijn routes zijn opgenomen in gerelateerde RwGPS-collecties. Echter, indien je zo'n collectie wilt delen met anderen, dan zal je niet alleen de URL moeten publiceren maar ook de bijbehorende unieke privacy-code. Met als gevolg dat eenieder álle routes in betreffende collectie kan bekijken, downloaden, kopiëren, noem maar op. En dat geldt niet alleen voor de public-routes maar ook voor alle private-routes in die collectie. Heel vreemd. Naar mijn idee is dat 'gewoon' een bug. In ieder geval iets dat ik niet zou verwachten en ook zeker niet zou willen.

esmeew
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 15 jun 2024 10:36

Ben een weekje in Schoorl, en de gravelfiets is mee! Ik geniet altijd erg van de labyrint route van buzz, die ik normaal start vanuit wijk aan zee.
Heeft iemand toevallig een offroad gravel route (voor 10:30) door de duinen waar het droog is op dit moment? Ik zie dat er wat paden droger worden, maar helaas ook nog veel onder water. Of is het nog kansloos? (en dan dus start bij Schoorl of Bergen)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 15 jun 2024 19:45

Er is hier in de duinen inderdaad nog altijd sprake van veel wateroverlast. Paar weken geleden heb ik nog wel een XC-ovaaltje (92 km, 38% offroad) richting Aerdenhout gereden met start/finish in Bakkum-Noord. Daarbij verliep de eerste 16 kilometer door NHD-zuid. Aangezien er veel trajecten onder water stonden en/of flink drassig waren, heb ik toen – d.d. 19 mei 2024 – alleen paden geselecteerd die daar geen last (meer) van hadden. Zodoende is er een soort droge corridor vanuit Bakkum richting Wijk a/Zee gerealiseerd.

Voorts heb ik nog een mooi noordelijk XC-rondje (129 km, 23% offroad) liggen, met start/finish nabij buurtschap 't Woud, waarbij de eerste 7 km door NHD-noord verloopt (richting Bergen). Of dat er momenteel volledig droog bij ligt, durf ik niet te zeggen. Maar vermoedelijk valt het wel mee.

Geïnteresseerd? Just let me know. ;)

esmeew
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 15 jun 2024 19:54

Dat klinkt goed buzz! Ik heb in allebei de routes wel interesse. Mocht je ze willen delen heel graag! Vermoedelijk kom ik niet aan beide routes toe deze week, maar binnenkort ongetwijfeld wel!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jun 2024 16:44

Oké, hierbij alvast de noordelijke route, Esmée. Inclusief een paar sfeerplaatjes...
  • Blôte Biene-ride (129 km, 23% offroad). 🌻 Mooi 'klassiek' Noordhollandsch XC-rondje vanuit buurtschap 't Woud door bos, duinen en polder. De start/finish is op de Woudweg, nabij Gasterij 't Woud.

    In totaal zijn er 21 offroad-secties (gravel, zand, schelpen, brakke klinkers, betontegels) met een totale lengte van bijna 30 km. Is weliswaar niet te gek veel, maar wel ruim voldoende voor een aangenaam stoffig sfeertje, zo her en der. ;)

    Voorts verloopt de route grotendeels over allerlei rustieke landwegen. Tevens zijn er passages door fraaie dorpen als Barsingerhorn, Abbekerk en De Rijp. En niet geheel onbelangrijk, onderweg kom je welgeteld nul (!) stoplichten tegen.

    :idea: Zie betreffende route-beschrijving op RidewithGPS voor meer info, inclusief de 21 offroad-secties.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jun 2024 18:27

En hier dan nog de zuidelijke variant, eveneens inclusief een paar sfeerplaatjes...
  • Southern Backroads (92 km, 38% offroad). 🌻 Mooi gevarieerd XC-ovaaltje richting het verre zuiden, waarbij de kilometers nagenoeg spelenderwijs aaneengeregen worden. Op de heenweg via de Zeesluizen, en terug met pontje Velsen. De start/finish is in Bakkum bij duiningang de Noorderstraat.

    In totaal zijn er 33 offroad-secties (gravel, zand, schelpen, kasseien, brakke klinkers, betonplaten) met een totale lengte van zo'n 35 km. Voorts is de route rijkelijk voorzien van allerlei beschutte binnenwegen. Tevens zijn er deftige passages door plaatsen als Bloemendaal, Overveen en Aerdenhout. En onderweg kom je slechts één stoplicht tegen.

    :idea: Zie betreffende route-beschrijving op RidewithGPS voor meer info, tips en de 33 offroad-secties.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

esmeew
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 16 jun 2024 20:42

je bent een topper! Dank ik ga dinsdagochtend een stukje doen, en later zeker de rest!

Reilhan
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2023 17:26

Reilhan 19 jun 2024 21:21

Meegelezen en vandaag de "Southern" route opgepakt in Aerdenhout. Gereden tot het Noordzeekanaal en terug. Vanuit mijn woonplaats ruim 70km. Leuke rit, met verrassende weggetjes!! Bekend terrein, maar toch op een paar onbekende stukken uitgekomen! Bedankt, neem ik weer mee op volgende ritten.

Bij IJmuiderslag en in de duinen idd nog nat. Paar keer rustig door het water gereden. Hoewel er ook omleidingen waren. Voor wie hier in de regio wil gravelen (er is hier helaas niet veel), zeker een aanrader!!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 jun 2024 11:36

Altijd leuk om te horen/lezen, Reilhan! :winkthumb:

Plaats reactie