Jammer Enzzo, dat je zo reageert. Heeft niets met lezen te maken.Enzzo schreef: ↑22 jun 2024 21:00Sjezus Jans! Kun je niet gewoon een keer lezen wat er geschreven wordt?!Jans schreef: ↑22 jun 2024 18:47Aangezien die helm op een racefiets, hoe hard je ook gaat, geen wet is, zal de wetgever daar dan ook niet mee vergelijken?Enzzo schreef: ↑22 jun 2024 17:24 Je kunt natuurlijk geen onderscheid gaan maken tussen de posturen van mensen die op een speed pedelec rijden om een wet te maken!!
Het moet gaan over algemene veiligheid en impact op de algehele logistieke bewegingen en de gezondheidszorg.
In dat opzicht ben ik het met je eens: niet iedereen gebruikt dat ding om bergaf te rijden. Sterker nog het gros juist niet.
De norm is de snelheid in het dagelijks gebruik, wat dus meestal woon-werk zal zijn op drukke tijden in het dagelijks verkeer.
Dus die harde helmplicht is heel terecht lijkt me.
Je maakt een vergelijking tussen een menselijk/spierkracht aangedreven voertuig en een gemotoriseerd voertuig. Da’s appels en peren voor de wetgeving.
elektrische racefiets
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Niet? Je vergelijkt twee totaal verschillende zaken met elkaar. Namelijk een speed speed pedelec met een E-bike. Daar gelden gewoon ander regels voor. Dat heeft te maken met de snelheid die die dingen kunnen maken.Jans schreef: ↑22 jun 2024 21:49Jammer Enzzo, dat je zo reageert. Heeft niets met lezen te maken.
Voor de ene categorie geldt een helmplicht voor de ander niet punt.
Dan kun je gaan redeneren over mensen met een bepaald postuur of wat dan ook maar is totaal niet ter zake doende! De regels zijn gebaseerd op de snelheid die het vehikel mag bereiken.
Je haalt er allerlei drogredenen bij, zoals gewoonlijk, om maar je eigen mening hierover te projecteren.
En dan beticht je Daniel van het hebben van een eigen mening over regels.
Snap je hoe krom dat overkomt?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik zag ze gisteren rijden: Hij ontspannen op de normale racefiets, kort-kort met een gangetje van 27/28 km/h. Zij op de e-racer, jasje aan, zuchtend, steunend en zwetend een tiental meters erachter.
Wat dat betreft snap ik het opvoeren wel maar ik ben nog steeds geen voorstander van opvoeren. Samen fietsen kan ook door je aan elkaar aan te passen. Soms moet je het plezier voor het trainingseffect laten gaan.
Wat dat betreft snap ik het opvoeren wel maar ik ben nog steeds geen voorstander van opvoeren. Samen fietsen kan ook door je aan elkaar aan te passen. Soms moet je het plezier voor het trainingseffect laten gaan.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Dat schreef ik ook al.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik vind het sowieso een zevertopic! Verschil 5km/u… Boeieuh!!
Als je samen gaat fietsen dan blijft je toch gewoon bij elkaar of niet?!
Je kunt een bergop stuk een keer vol gas geven maar dan vind je elkaar weer in de afdaling. En zo rijden jullie samen lekker een koersje.
Als jij zelf even los wilt gaan dan kun je daarna of daarvoor nog even lekker gaan rammen!
Als je samen gaat fietsen dan blijft je toch gewoon bij elkaar of niet?!
Je kunt een bergop stuk een keer vol gas geven maar dan vind je elkaar weer in de afdaling. En zo rijden jullie samen lekker een koersje.
Als jij zelf even los wilt gaan dan kun je daarna of daarvoor nog even lekker gaan rammen!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
wat mij betreft mag het topic gesloten worden. We hebben besloten ons te gaan oriënteren op een elektrische gravelbike. zeer waarschijnlijk blijft dat dezelfde domaine+. Door samen de gravelroutes te gaan rijden, kan de route én uitdagend zijn én is er geen noodzaak dat de elektrische fiets harder moet dan 25.
we vinden het niet wenselijk dat je niet verzekerd bent voor aansprakelijkheid bij een opgevoerde fiets. Jammer dat de regel is, zoals hij is, maar het is niet anders.
we vinden het niet wenselijk dat je niet verzekerd bent voor aansprakelijkheid bij een opgevoerde fiets. Jammer dat de regel is, zoals hij is, maar het is niet anders.
inmiddels is de fiets binnen. Trek Domane+ SLR 6. Hij moet nog goed afgesteld worden op de maten van mijn vrouw. Volgens mijn beredenering kunnen er een aantal spacers onderuit. Er moet nog de juiste stuurpen komen zodat de kabels netjes weggewerkt zijn en we hebben de standaard 105 derailleur vervangen door een GRX versie. Eerstdaags nog de bandjes vervangen door 38mm terreno dry en we're good to go!
ben heel benieuwd naar haar ervaring met de TQ motor. Zelf ben ik er enthousiast over, althans wat ik erover gelezen en bekeken heb. Je kunt in de app instellen hoeveel procent van jouw eigen wattage de motor er bovenop gooit en bij welk wattage hij stabiliseert. Er zitten een soort sprint shifters op waarmee je de motorstand kunt wijzigen.
Qua kleur voor deze gegaan, omdat alle andere kleuren minimaal 500 eur. duurder waren. Ben niet zo van het zwart, maar met mijn vrouw erop wordt het vanzelf al een heel stuk fleuriger
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klinkt wel goed. Dat lijkt mij ook ideaal, dan kun je dat mooi instellen.Ivo W schreef: ↑02 sep 2024 23:20
ben heel benieuwd naar haar ervaring met de TQ motor. Zelf ben ik er enthousiast over, althans wat ik erover gelezen en bekeken heb. Je kunt in de app instellen hoeveel procent van jouw eigen wattage de motor er bovenop gooit en bij welk wattage hij stabiliseert. Er zitten een soort sprint shifters op waarmee je de motorstand kunt wijzigen.
Dat er een beetje natuurlijk gevoel inzit.
Ik zou de jacht om spacer te verwijderen niet meteen inzetten. Misschien rijd het wel wat prettiger met omdat je ook wat ondersteuning hebt en minder de neiging hebt om dieper te gaan zitten.