Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Gravel in Dijleland of Hageland?

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 20 jun 2024 16:17

Beste

Ik ga volgende week met collega's een dagje gravellen (weliswaar met mountainbike, maar we willen iets niet technisch) en we zijn aan het twijfelen tussen twee regio's, namelijk het Hageland of het Dijleland. Beide regio's zijn ons compleet onbekend, we twijfelen tussen volgende routes:

https://www.deparcoursbouwer.cc/plugplughageland

https://www.deparcoursbouwer.cc/plugplugdijleland

Voor de mensen die van die streek zijn of ervaring hebben daar, welke streek is de mooiste qua natuur, verzichten etc?

Groeten en bedankt
Thomas

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 22 jun 2024 08:18

Vorig jaar ben ik in het Hageland wezen gravellen tussen Aarschot en Diest.
Daarbij hebben we zoveel mogelijk de Demer gevolgd. Dus oostelijker dan de route die jij aangeeft.
80 km en weinig hoogtemeters, wel een schitterende omgeving. Dat is zeker aan te raden.
De inspiratie voor die rit kwam van "dwars door het hageland"

*het is overigens wel mogelijk om daar een route te tekenen met wat korte, krachtige klimmetjes.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 22 jun 2024 09:51

Ik heb vele jaren met de racefiets mijn weekendritje in het Hageland afgewerkt, en ervoor, in mijn jeugd, in Mechelen gewoond. 'k Ken dus beide streken vrij goed. Het Hageland heeft meer hoogtemeters dan het Dijleland, en daardoor ook, imho, mooiere zichten. Holle wegen, loofbossen, steile heuveltjes, kasseistroken tussen wijngaarden - het zal wel allemaal in die rit ingebouwd zijn.

Ik vraag me bij beide parcours wel af of ze goed berijdbaar zijn op dit moment.
Afbeelding

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 23 jun 2024 12:30

Ok, bedankt voor het advies, op basis van wat jullie zeggen, gaan we voor het Hageland gaan. Wat berijdbaarheid betreft; mijn looptochten in de polders doen vermoeden dat het wel zal meevallen en met de mtb kan nog niets iets meer dan met gravelfiets hé... Groet!

Plaats reactie