Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Element Bolt V2 problemen met HF band Garmin

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 23 jun 2024 12:52

Nadat mijn MIO 310 na 8 jaar er mee is opgehouden een nieuwe fietscomputer gekocht. Dit werd de Wahoo Elemnt Bolt V2.
Omdat ik al erg lang een hartprobleem heb wilde ik toch met een HF meter rijden en daarvoor de Garmin Hartslag band erbij aangeschaft.
Deze koppelde wel met de Wahoo, maar registreerde verder niks. Een nieuwe batterij erin hielp ook niet, de + en - omwisselen eventje werkte ook niet. De HF band verwijderen en opnieuw installeren werkte ook niet.
Van de fietsenzaak Jansen Wielersport in Heikenszand een nieuwe HF band gekregen. Deze geinstalleerd en afgelopen donderdag eerste ritje ermee gedaan. Het werkte echt perfekt.
Vanmorgen weer alles omgedaan en na drie kwartier gebeurde hetzelfde. HF blijft steken op 72. Voor een open brug moeten wachten, de band opnieuw bevochtigd en ja hoor, hij deed het weer een kwartier. De volgende open brug hetzelfde weer gedaan, maar zonder succes.
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, electrode gel uit het ziekenhuis van de cardiologie gebruikt, speeksel gebruikt, ik weet het niet meer.
Hopelijk iemand die het antwoord weet.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 23 jun 2024 23:21

Waar zit de fout? De Garmin registreert niet goed of de verbinding met de Wahoo loopt mank.
Koppel je Garmin eens aan bv smartphone om dit te controleren. Je kan daarvoor bv Polar Beat gebruiken.

Overigens, mijn Polar H9 werkt feilloos zonder vochtig maken of ander spul.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 24 jun 2024 08:16

Het wordt een spelletje reduceren van de problemen.

Ik zou beginnen met de hartlagband. Koppel die aan je telefoon en kijk of dit een uurtje goed gaat. Voor de zekerheid koppel je m nog een keer aan een ander apparaat.

Als dit allemaal goed gaat denk ik de wahoo niet ok is. ? vice versa met de wahoo.

Succes

ps laat ff weten wat de oplossing was :-)
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5872
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jun 2024 10:10

Ik heb de laatste tijd het idee dat mijn hartslag niet goed wordt weergegeven op mijn Bolt V1.
Ik denk eraan om een nieuwe band en meter te kopen..
Maar als ik bovenstaande lees denk ik zomaar dat het dus aan de software van de computer kan liggen.
Vraagje van mijn kant;
Hoe kan ik mijn Wahoo Tickr zichtbaar maken op mijn telefoon zodat ik deze kan controleren?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2510
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 jun 2024 10:40

Er bestaan verschillende gratis apps die je hartslag op je telefoon kunnen weergeven via bluetooth, op die manier kan je de band testen.
deze bijvb: https://play.google.com/store/apps/deta ... itor&hl=nl

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 24 jun 2024 14:07

Met deze kan je hartslag, afstand, snelheid, AVS, enz registreren.

https://play.google.com/store/apps/deta ... polar.beat

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5872
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 jun 2024 17:25

Net de app van Kiekeboe gebruikt en een hartslag van 120 bpm.
Ik kwam erachter dat ik ook in de Wahoo fitness app de hartslagmeter kan koppelen.
Dus die ook even gebruikt.
Ook 120 bpm.
Op zich een mooi gelijke meting ware het niet dat ik handmatig op de pols 60 bpm meet.
Dus ga ik er maar vanuit dat de hartslagmeter niet goed meer is.
Hij is al 5 jaar oud dus ga ik maar een nieuwe bestellen.
Nog tips? ;)

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 24 jun 2024 17:56

Met 120 in rust zou ik me ook zorgen maken.
Men gaat je waarschijnlijk chinees spul aanbevelen, maar voor 50 euro heb je bij Fururumshop een Polar H9.
https://www.futurumshop.nl/polar-h9-blu ... wart.phtml

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 24 jun 2024 21:24

Vandaag nog eens geprobeerd. De eerste 5 minuten keurig. Daarna bleef hij hangen op 92 en een half uur later tijdens een viaduct oprijden 72. Daarna de resterende 2 uur niet meer van de 72 afgeweest.
Even langs de wielersport winkel en er wordt een nieuwe HR band besteld van een ander merk dan Garmin. (misschien Wahoo, maar dat weet ik niet zeker).
Topservice daar.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

derxx
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 24 jun 2024 22:07

Theo V schreef: 24 jun 2024 17:25 Net de app van Kiekeboe gebruikt en een hartslag van 120 bpm.
Ik kwam erachter dat ik ook in de Wahoo fitness app de hartslagmeter kan koppelen.
Dus die ook even gebruikt.
Ook 120 bpm.
Op zich een mooi gelijke meting ware het niet dat ik handmatig op de pols 60 bpm meet.
Dus ga ik er maar vanuit dat de hartslagmeter niet goed meer is.
Hij is al 5 jaar oud dus ga ik maar een nieuwe bestellen.
Nog tips? ;)
Polar H9 of H10. Bomb proof.
De Wahoo meters zou ik niet aanraden. Heb zelf een Tickr en een Tickr Fit (optisch) gehad. Beiden binnen een jaar klaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 24 jun 2024 22:10

Misschien domme opmerking, maar mijn Magene mag je enkel dragen zodat de letters te lezen zijn voor iemand die voor je staat.
Als je de sensor omdraait, begint die heel raar doen.

Misschien dom, maar soms zijn het zulke ridicule dingen die je over het hoofd ziet.

Patrick VB
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03

Patrick VB 25 jun 2024 00:20

marcvmegroot schreef: 24 jun 2024 21:24 Even langs de wielersport winkel en er wordt een nieuwe HR band besteld van een ander merk dan Garmin. (misschien Wahoo, maar dat weet ik niet zeker).
Topservice daar.

Marc
Rare manier om iets aan te kopen: vooraf niet weten hoe of wat je gaat kopen en aan welke prijs.
Maar goed, meer dan (hopelijk) goede raad geven kunnen we niet doen. Succes er mee.

Plaats reactie