Problemen bij synchroniseren (Garmin en Samsung Galaxy A12)
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 sep 2011 19:48
Ik heb zelden of nooit problemen met het synchroniseren van m'n Garmin Edge Explore 2 en GarminConnect via m'n Samsung Galaxy A12. Sinds ca. een week lukt het echter amper. De smartphone herkent de Garmin wel (via Bluetooth), maar het "klokje/cirkeltje" rechtsboven dat aangeeft hoever de synchronisatie is gevorderd blijft hangen op "één uur" (meestal, soms op andere standen). Ontkoppelen/herkoppelen heeft het probleem niet weggenomen. Zijn er meer mensen die met dit probleme worstelen?
Connect al verwijderd van je telefoon en opnieuw geïnstalleerd?
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 sep 2011 19:48
Dat had ik nog niet gedaan, bedankt! Het werkt nu goed, nu maar hopen dat het OK blijft (ik dacht in het weekend het probleem ook al opgelost te hebben, maar toen trad het probleem de dag erop weer op. Nogmaals dank (en leuke podcast, ook voor een niet-hardfietser als ik)!
Heb je de Edge al langer? Als je al veel ritten gedaan hebt kan het zijn dat de map Activities (activiteiten) op de Edge een beetje vol staat. Sluit hem eens aan op een PC / Mac en controlleer de map \garmin\activities, en gooi evt. de oude files weg (of kopieer ze naar de pc als je ze wil bewaren). In principe is alles al gesyncroniseerd naar Garmin Connect, en hoef je de bestanden zelf niet meer te bewaren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 sep 2011 19:48
De eerste aanpak (app verwijderen en weer toevoegen) bleek helaas toch niet de oplossing te zijn. De Galaxy wordt ook meteen van m'n wifi gegooid als ik de Edge er via bluetooth aan koppel... Ik heb de Edge bijna twee jaar. 192 activiteiten, ca. 60 Mb. Dat lijkt me niet heel erg veel, maar ik zal er morgen eens een flink aantal oude files vanaf halen. Wie weet, bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 sep 2011 19:48
Helaas, ook deze tip verhelpt het probleem niet... Ik krijg steeds meer het gevoel dat de problemen te maken hebben met een update van de Samsung, ruim een week geleden.