Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2024 19:11

Wat mij betreft de meest belachelijke keuze voor een minister in dit kabinet. Werkelijk nooit iets op fatsoenlijk niveau laten zien.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jun 2024 19:19

daniel1975 schreef: 25 jun 2024 19:11 Wat mij betreft de meest belachelijke keuze voor een minister in dit kabinet. Werkelijk nooit iets op fatsoenlijk niveau laten zien.
Dan ben ik het daar niet mee eens, ik kan er nog wel een paar aanwijzen die ik nog belachelijker vind.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2024 19:28

Voor mij is het echt het ultieme voorbeeld van iemand die geen flikker heeft gepresteerd en gewoon een erebaantje krijgt. En straks wordt ze burgemeester van Den Haag ofzo.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 jun 2024 19:57

daniel1975 schreef: 25 jun 2024 19:28 Voor mij is het echt het ultieme voorbeeld van iemand die geen flikker heeft gepresteerd en gewoon een erebaantje krijgt. En straks wordt ze burgemeester van Den Haag ofzo.
We hoeven het helemaal niet met elkaar eens te zijn, maar je lijkt de PVV keuzes niet belachelijk te vinden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2024 20:26

Enzzo schreef: 25 jun 2024 15:08 Hahaha! Dus omdat hij een paar maanden in Frankrijk verbleef is Frankrijk nu de schuld van de wanmisdaden van een individu.
Hilarisch gewoon.
Van Turkije en Irak kan je verwachten dat ze een, al dan niet fanatieke, geloofsbroeder onderdak bieden.
Onze Westerse democratieën echter worden, en laten zich, door dit soort mensen misbruikt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 jun 2024 21:16

koekiesbakker schreef: 25 jun 2024 17:18
mao schreef: 25 jun 2024 16:26
Enzzo schreef: 24 jun 2024 21:52 Tja “onze” nieuwe minister van immigratie en zo heeft vandaag haar omvolkingsargument omgezet naar een ontvolkingsargument dus wellicht biedt dat enige hoop. (Ironisch bedoeld)
Het heet nu ‘ demografische ontwikkeling ‘ zelfde probleem andere benaming, polariserende links Nederland ook weer blij.
En nu door de problemen aanpakken,
Als jij met 'omvolking' en 'demografische ontwikkeling' hetzelfde bedoelt, dan snap ik dat je weinig problemen hebt met omvolking.
Snap jij dat mensen die onder 'omvolking' heel iets anders verstaan dan 'demografische ontwikkeling', er wel een probleem mee hebben?
En dan nog de vraag wat Faber bedoelde met de term. Qua geuite sentimenten kunnen we daar misschien best een redelijk beeld van hebben.
Nee, ik snap heel het gezeik om een woord niet ts zeiken om het zeiken….om alleen maar de aandacht van het probleem af te leiden en te polariseren.
Trouwens de Nazi’s gebruikte het woord eigenlijk precies andersom dan wat er nu word mee bedoeld.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jun 2024 22:27

De Nazi’s hadden het begrip “Umvolkung” inderdaad geïntroduceerd als term voor het Germaniseren van omliggende landen/culturen. Dus het vervangen van lokale bevolking, bevolking zonder hun gewenste Germaanse kenmerken, voor het “Germaanse volk”.
Nog steeds verachtelijk en dus des te meer verachtelijk om zo’n term nu te gebruiken!

De huidige term “omvolking” is gebaseerd op een complottheorie die behelst dat er een zeker elite is die de blanke Christelijke bevolking wil vervangen voor een meer gekleurde en religieus diversere bevolking. Ook verachtelijk.

De nieuwe term die Faber introduceerde zit in dezelfde hoek als die van de oorspronkelijke term; je wilt namelijk een specifieke groep mensen overhouden in de demografie en anderen, die daar volgens de ideologie van de PVV geen plaats in mogen hebben, verwijderen om zodoende de demografische balans terug te breng naar wit.
Waarmee het “demografie argument “ van Faber nog net iets meer gerelateerd is aan de originele term umvolkung dan aan de idiote complottheorie van omvolking.

Veel enger dus!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jun 2024 22:49

Je mag het noemen hoe je wil, wijken die nu bijna volledig gekleurd zijn bestaan gewoon.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jun 2024 23:25

Die bestaan al veel langer, dat hebben we te danken aan de "rechtse elite" die op zoek was naar goedkope arbeidskrachten.

Dat die mensen en hun nazaten nog steeds in diezelfde wijken wonen en nog steeds arm zijn, heeft meer te maken met de manier waarop die mensen behandeld worden dan met hun cultuur.

"Islamisering" (grappig dat dat woord ineens gewoon kan omdat we tegenwoordig extremer gewend zijn), is een probleem in de zin van dat ik niks op heb met welk geloof dan ook. Met cijfers onderbouwen dat de islam in Nederland substantieel groeit is echter lastig.
Ik vind het ook een beetje raar om uit angst voor conservatieve religieuzen op andere conservatieve religieuzen te stemmen. Uiteindelijk is het lood om oud ijzer.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jun 2024 23:27

Enzzo schreef: 25 jun 2024 22:27

De huidige term “omvolking” is gebaseerd op een complottheorie die behelst dat er een zeker elite is die de blanke Christelijke bevolking wil vervangen voor een meer gekleurde en religieus diversere bevolking. Ook verachtelijk.

Verachtelijk of niet, welk woord mogen we van de complotdetectives gebruiken om het feit te benoemen dat er in bepaalde gebieden op enkele generaties tijd de plaatselijke bevolking volledig wordt vervangen door een geïmporteerd etnisch verschillende bevolking? (ik kom uit zo'n gebied waar ik toen ik jong was elke geïmporteerde bewoner met naam én afkomst kende, nu liggen de algemene cijfers boven de 50% en bij de -12 jarigen boven de 70%)
Ik vraag het me af.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jun 2024 23:32

Ernie C. schreef: 25 jun 2024 23:25 Die bestaan al veel langer, dat hebben we te danken aan de "rechtse elite" die op zoek was naar goedkope arbeidskrachten.

Dat die mensen en hun nazaten nog steeds in diezelfde wijken wonen en nog steeds arm zijn, heeft meer te maken met de manier waarop die mensen behandeld worden dan met hun cultuur.

"Islamisering" (grappig dat dat woord ineens gewoon kan omdat we tegenwoordig extremer gewend zijn), is een probleem in de zin van dat ik niks op heb met welk geloof dan ook. Met cijfers onderbouwen dat de islam in Nederland substantieel groeit is echter lastig.
Ik vind het ook een beetje raar om uit angst voor conservatieve religieuzen op andere conservatieve religieuzen te stemmen. Uiteindelijk is het lood om oud ijzer.
Je hebt hier wel een punt, maar ik zou de benaming zorgvuldiger kiezen.
Het gaat over zij die er centen aan verdienen, dus ja rechts (economisch dan). De tijd dat economisch rechts samenviel met ethisch en cultureel rechts ligt al even achter ons. Die idee is ingehaald door het identiteitsdenken..

Lood en ijzer is niet hetzelfde ;) Je kan een voorkeur (of een mindere afkeer) hebben voor het ene of het andere (als da nog mag tenminste).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 jun 2024 23:43

Ook goed nieuws vandaag; Assange wordt vandaag vrijgelaten na vijf jaar gevangenschap (en een aantal jaren erbij in ballingschap)

Laat ons hopen dat hij wiki-leaks nieuw leven kan inblazen en een voorbeeld zijn voor journalisten om ook de onwelgevallige daden van de 'democratische' regimes tegen het licht te houden en ze te publiceren.

Gesloten