Fietsendrager voor 3 fietsen
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Check dan wel even of je remlichten nog werken als er geen fietsendrager aangekoppeld is.
Bi mij werkten die namelijk niet met alleen de adapter er op.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik heb de Argon18 ook jarenlang op het dak vervoerd (ik had met de Tesla die ik destijds had ook geen alternatief). Ik heb nooit getwijfeld over de veiligheid. Maar na een rit van enkele honderden kilometers was het dan wel altijd een vliegenkerkhof op de fiets. En altijd de kans op een steentje aan 100 km/u tegen het frame.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Altijd (indien mogelijk) de accu's uit de fiets halen. Dat scheelt je zo een aantal kilo. Tilt ook een stuk makkelijkerSoepkop schreef: ↑25 jun 2024 22:05
Any thoughts? Hoe erg is overschrijding van de maximale kogeldruk? Andere opties? Ik zou één of twee accu's tijdens het vervoer kunnen verwijderen, maar hoe bescherm ik dan de contactpunten? Klinkt niet als de beste optie.
Optie van 2 fietsen achterop + 1 of 2 op het dak lijkt goede optie, maar ik vervoer mijn Orbea op de een of andere manier liever niet op het dak. Is dat onzin?
Mijn Spinder TX2 heeft een draagvermogen van 60kg met een eigen gewicht van ong. 17.5kg. Met de optionele uitbreiding voor de 3e fiets (weegt 2.5kg), zou je nog 55kg overhebben om 3 fietsen te vervoeren. De gemiddelde race/gravelfiets weegt minder dan 10kg, dus nog 45 voor 2 andere fietsen. Beide ebikes wegen 22.5 kg zonder accu, dus dat zou net gaan.
De Spinder TX2 stond oorspronkelijk bovenaan mijn shortlist, tot ik er achter kwam dat de afstand tussen de wielgoot van de 2e fiets en de 3e fiets (op de adapter) slechts 14 cm is ..... En verder fiets 3 te bevestigen met een arm aan fiets 2, hetgeen niet mijn voorkeur heeft. De Spinder SL3 is eigenlijk om diezelfde reden van de shortlist gevallen.
Ervaring met het verwijderen van de accu's heb ik nog niet. Zie vooral de bescherming van de contactpunten als een grote uitdaging.
Het gewichtprobleem is overigens met de racefiets al een stuk kleiner dan met de gravelbike. De Orbea kont all in ergens op 7,5 kg uit, de gravelbike op 10,5. In de berekeningen ben ik van de gravelbike uitgegaan. Dus als ik de racefiets meeneem, kan van bovenstaande berekeningen nog 3 kg af.
Ervaring met het verwijderen van de accu's heb ik nog niet. Zie vooral de bescherming van de contactpunten als een grote uitdaging.
Het gewichtprobleem is overigens met de racefiets al een stuk kleiner dan met de gravelbike. De Orbea kont all in ergens op 7,5 kg uit, de gravelbike op 10,5. In de berekeningen ben ik van de gravelbike uitgegaan. Dus als ik de racefiets meeneem, kan van bovenstaande berekeningen nog 3 kg af.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Dat van die vliegen herken ik wel jaSoepkop schreef: ↑25 jun 2024 23:48Ik heb de Argon18 ook jarenlang op het dak vervoerd (ik had met de Tesla die ik destijds had ook geen alternatief). Ik heb nooit getwijfeld over de veiligheid. Maar na een rit van enkele honderden kilometers was het dan wel altijd een vliegenkerkhof op de fiets. En altijd de kans op een steentje aan 100 km/u tegen het frame.
1094 schreef: ↑26 jun 2024 08:52Dat van die vliegen herken ik wel jaSoepkop schreef: ↑25 jun 2024 23:48Ik heb de Argon18 ook jarenlang op het dak vervoerd (ik had met de Tesla die ik destijds had ook geen alternatief). Ik heb nooit getwijfeld over de veiligheid. Maar na een rit van enkele honderden kilometers was het dan wel altijd een vliegenkerkhof op de fiets. En altijd de kans op een steentje aan 100 km/u tegen het frame.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Tegenwoordig verplaats je de houders eenvoudig van plaats bij Thule.scottpch schreef: ↑06 feb 2024 07:41
Ook een voordeel is dat de houder om de fietsen vast te maken, tussen fiets 1 en 2 inzit waardoor ook fiets 3 stevig vast staat.
Bij de meeste dragers krijg je eerst de houder die "tegen" de klep aanzit, dan pas fiets 1t/m3 waarbij fiets 3 door de lange stang wat wiebeliger op de drager staat.
...
Walter
Edit; ik zie dat ik reageerde op een opmerking van enkele maanden geleden; negeer me maar .
-
- Forum-lid
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Velosok er omheen doen.Soepkop schreef: ↑25 jun 2024 23:48Ik heb de Argon18 ook jarenlang op het dak vervoerd (ik had met de Tesla die ik destijds had ook geen alternatief). Ik heb nooit getwijfeld over de veiligheid. Maar na een rit van enkele honderden kilometers was het dan wel altijd een vliegenkerkhof op de fiets. En altijd de kans op een steentje aan 100 km/u tegen het frame.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Goed punt. Ik heb er maar 2 nodig, dus had daar niet over nagedacht.Soepkop schreef: ↑26 jun 2024 08:48 De Spinder TX2 stond oorspronkelijk bovenaan mijn shortlist, tot ik er achter kwam dat de afstand tussen de wielgoot van de 2e fiets en de 3e fiets (op de adapter) slechts 14 cm is ..... En verder fiets 3 te bevestigen met een arm aan fiets 2, hetgeen niet mijn voorkeur heeft. De Spinder SL3 is eigenlijk om diezelfde reden van de shortlist gevallen.
Ervaring met het verwijderen van de accu's heb ik nog niet. Zie vooral de bescherming van de contactpunten als een grote uitdaging.
Het gewichtprobleem is overigens met de racefiets al een stuk kleiner dan met de gravelbike. De Orbea kont all in ergens op 7,5 kg uit, de gravelbike op 10,5. In de berekeningen ben ik van de gravelbike uitgegaan. Dus als ik de racefiets meeneem, kan van bovenstaande berekeningen nog 3 kg af.
Voor wat betreft de accu's verwijderen. Vaak hebben fabrikanten, of anders misschien iemand op het internet (thingyverse ofzo), afdekkappen die in plaats van de accu klemmen, en zodoende het vak beschermen.
Vandaag een nieuwe helm bij 12GO aangeschaft en meteen een blik geworpen op de fietsendragers aldaar. Ze hadden onder andere de Thule Epos 2 uitgestald, de Spinder SL3 (inclusief adapter voor vierde fiets) en de Spinder TX2. Ik was echt onder de indruk van de afwerking van de Spinders en de luxe uitstraling van de SL3. De SL3 maakte me zelfs een beetje hebberig. Maar wát een groot apparaat! Lijkt me een hele uitdaging om die in je eentje te versjouwen en monteren. En staat vast machtig achter een dikke SUV, maar achter een Mini Countryman wat overdreven. Tot de conclusie gekomen dat de afstand van de adapter tot de derde goot echt heel klein is (14 cm). Weliswaar staat 'ie wat verhoogd, maar het lijkt me niet dat je daar fatsoenlijk een fiets op kwijt kunt. Dat betekent dat de Spinder TX2 eigenlijk ook afvalt. Neig nu toch sterk naar de Thule Velospace voor drie fietsen. Omdat ik die via mijn pa aan kan schaffen met personeelskorting van de ANWB ook nog eens 'betaalbaar'.
Orbea Orca M30iLTD PWR 2024
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018