Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 jun 2024 14:56

Zoals ik zei, geen feit maar mening. Of ik dat wel of niet als probleem zie staat daar verder los van.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2024 15:09

We dwalen af maar misschien had je jouw bijdrage dan in het taaltopic moeten posten?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 jun 2024 15:36

Dat denk ik niet. Er worden, juist in de huidige politieke situatie, te vaak meningen als feiten geponeerd. En dat vertroebelt mijns inziens de discussie.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jun 2024 16:01

ColumsbusMJ schreef: 27 jun 2024 11:22
wasbeer2006 schreef: 27 jun 2024 10:38 Dat heb ik al zo vaak gezegd, als het (te) goed gaat heeft een mens minder behoefte aan een autoriteit, of dat nu geloof is of een regering.

Je hebt drie hoog echter minder kansen, de vraag is hoe je die weegt. Ik kom van drie hoog achter en ik heb het prima voor elkaar.
Had het beter gekund? wat is beter nog meer geld verdienen? Ik denk dat ik het vaak veel beter heb dan de mensen uit blaricum.

Ik ben rijk in die zin dat ik alles heb gezien en nu veel beter bepaalde zaken kan relativeren en de verschillende lagen van het leven kan zien en in welke laag ik me op een bepaald moment begeef.
Het is ook niet onmogelijk om op te klimmen op de sociaaleconomische ladder. De plek van het wiegje is echter wel bepalend voor de rest van iemands leven. Een (groot) deel van de mensheid (precieze percentages ken ik niet) is echter in de veronderstelling dat succes en falen te danken is aan eigen succes, kunde en hard werken, terwijl een groot deel ook gewoon geluk is. Het is heel makkelijk als je succesvol bent, je hoger bevindt op de sociale ladder om te oordelen over mensen die het minder hebben. Als men zich wat meer kan inleving in een ander en er wat meer geluisterd wordt dan geschreeuwd, dan zou er misschien ook wat meer begrip zijn voor het gedrag van mensen die het minder hebben.
Deels.....
Geluk is 95% van je leven daar ben ik het mee eens. Gezondheid, je wieg in Gaza of in het gooi. Tuurlijk!

Maar belangrijke brandpunten in je leven ankeren is echt wel noodzakelijk.

Toen ik 12 was en mijn leven een zooitje was, dacht ik heel heel heel erg sterk. Dit gaat mij niet gebeuren, ik ga er niet zo,n bende van maken als mijn ouders. Ik ga zorgen voor een goede leuke baan waarin ik voldoende geld heb om het fijn te hebben. Ik ga een zo gezond mogelijk leven leiden waar ik invloed op heb. Wat is me toen heb bedacht heb ik op mijn 40ste allemaal bereikt. En die wieg......... echt heel gunstig stond ie niet qua Nederlandse begrippen.

Ook dat is weer geluk dat ik zo,n sterke brein had en gewoon mijn eigen weg ging, dat snap ik ook wel.
Maar je moet ook moeilijke besluiten nemen. Als kind 18jaar en 10 dagen is het niet heel makkelijk om met je vader te breken, ondanks dat het beter is. Het gros van mijn leeftijd loopt nog met ouderlijke relaties te klooien

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jun 2024 16:34

Mooie reacties van ColumsbusMJ en wasbeer2006
Succes en goed hebben is idd veel geluk.
Hoeveel zal schelen per geval tot geval maar de factor mazzel is veel groter dan we vaak willen geloven.
Mijn wieg was een la op een zolder in Crooswijk.....geen beste start....
2de klas mavo volledig vast gelopen vanwege dyslexie.....
Geen fijne doorstart......en de hele heftige dingen laat ik even voor wat ze zijn.....
Toch een carrière kunnen maken waar ik heel trots op mag zijn maar vooral dankbaar naar een aantal mensen die op de diverse kruispunten de juiste richting (lees kansen) gaven.

Hoe dit werkt gaat de overheid volledig aan voorbij. Voorbeeld is de manier waarop mensen door het UWV opgejaagd worden om aan het werk te gaan.

Overigens - wasbeer raakt dat ook even aan - heb je zelf wel invloed om je eigen netwerk (familie, vrienden, collega's, clubgenoten).
Giftige elementen - ook al is het familie - kan je beter uit je netwerk verwijderen. Je houdt dan namelijk positieve energie over om bij het volgende kruispunt gebruik te maken van het juiste stukje geluk...

Kruispunt analyse zou een verplicht vak op school moeten zijn!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jun 2024 16:56

Dat laatste lijkt me een hele goede!!
Er is nu wel iets wat “burgerschap” heet als vak op scholen maar dat gaat eigenlijk nergens over.

Juist in die leeftijd waarop je bepaalde keuzes moet maken, al dan niet gedwongen, is begeleiding heel erg belangrijk!!

Ook ik kan er over meepraten hoor, vergelijkbare situaties zoals hierboven beschreven.
Daarbij heb ik in mijn tijd in het onderwijs natuurlijk heel veel gelijksoortige situaties meegemaakt met leerlingen.

Een voorbeeld: Danny Goshen was ooit een leerling van mij. Echt geen land mee te bezeilen!!! Wat een ettertje zeg. Maar ik bleef hem aanspreken, ik bleef hem proberen te overtuigen van wat hij wél kon, ik bleef hem positief bekrachtigen.

Het is nu een hele goeie documentaire maker die, net als toen, geen blad voor de mond neemt. Dat is dus juist zijn kracht.

Ik ga niet zeggen dat ik aan de wortels van zijn carrière stond met mijn aanpak. Maar ik weet wel dat hij, mocht hij een andere afslag genomen hebben een hele ander carrière had gehad en niet een maatschappelijk verantwoorde!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2024 17:56

Naast hard werken, is wit zijn en een Hollandse achternaam hebben ook wel handig.
Ik ken genoeg jongens die op een moment in hun puberteit besloten om serieus iets van hun leven te gaan maken, maar continu tegengewerkt worden en (vooral tegenwoordig) heel veel geconfronteerd worden met haat, maakt het niet makkelijker.

Natuurlijk zijn er die het wel redden. De kans is gewoon aanzienlijk kleiner.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jun 2024 18:27

Niet iedereen heeft de vaardigheid om door het mooi gecultiveerde imago heen te prikken van het straat-marokkaans-nederlands taaltje, capuchonnetje en een bepaalde aangeleerde arrogantie (al dan niet gespeeld) heen te prikken. Ik in elk geval lang niet altijd. Typisch gevalletje dat de goeden onder de kwaden lijden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jun 2024 19:00

Ernie C ik snap wat je zegt. Ik heb heel wat jongens met een kleurtje en een niet uit te spreken achternaam in mn teams gehad.

Ik heb er echter ook vrij veel aan mij voorbij laten gaan
Junior developers die denken vanaf dag 1 in een bmw te rijden en met een Rolex te lopen hoef ik niet in mn team. Dit geldt ook als ze geen kleurtje hebben alleen de verhouding ligt echt wat onhandig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2024 19:07

"Jongeren", er zijn er die continu de slachtofferkaart trekken en er zijn er die gewoon de kansen grijpen die er voor iedereen gewoon wel zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2024 19:21

Ouderen trekken de slachtofferkaart dat "hun" land veranderd, dat alles digitaliseert, dat contant geld verdwijnt en noem maar op. Het hele internet staat vol met slachtofferkaarten en die zijn echt niet generatiegebonden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 jun 2024 19:58

Lcsmet schreef: 27 jun 2024 19:07 "Jongeren", er zijn er die continu de slachtofferkaart trekken en er zijn er die gewoon de kansen grijpen die er voor iedereen gewoon wel zijn.
Dat is precies wat ik bedoel. Sta je op een kruising en ga je de kant op om mee te huilen met de wolven.
Of ga je rechtdoor en blijft alles zoals het is.
Of.......grijp je de kans van die afslag.... misschien een afslag waar je iets meer je best moet doen...

Gesloten