Gelukkig neem je maar 1 bidon mee
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Gelukkig neem je maar 1 bidon mee
Interessante tactiekmaartenm85 schreef: ↑27 jun 2024 08:59 In plaats van mixen met malto en fructo en wat niet meer gebruik ik al tijden gewone suiker.
In 650ml water kan je makkelijk 250 gr (ik heb ook wel eens 300gr gedaan zelfs) suiker oplossen als je het met heet water doet avondje van te voren en dan in de koelkast legt. Ik doe er dan 200mg caffeïne in, 2gr tafelzout (zonder jodium) en een beetje citroensap om door het zoete heen te snijden. Voor echt lange/intense of superwarme ritten doe ik er dan een tablet met elektrolyten door.
Ja, het is megazoet, maar ik neem ongeveer een slok per kwartier en gebruik daarnaast een 750ml bidon met puur water om echt te drinken.
Alles tot een uur of 5 kan ik dan met die ene bidon af, aangevuld met een gelletje per uur. Dat scheelt een hoop volle zakken. Moet wel af en toe bij een waterpuntje stoppen om de plain water bidon bij te vullen, afhankelijk van de temperatuur en de intensiteit van mijn rit.
Maar jij neemt 150mg in 5 minuten en maarten 200mg in 5 uur.wasbeer2006 schreef: ↑27 jun 2024 15:47 200mg cafienne, dat heet drugs en als je er weinig van merkt is dat verslaving
Ik doe het wel eens in de ochtend, maar dan max 100 a 150 (tegen koffie kan ik niet op mijn nuchtere maag).
Maar dan sta ik na een half uur wel echt aan, dan moet ik wel echt fietsen.
Maar het blijft met creatine het beste supplement om echt beter te worden
Dat was toch juist niet het geval?Tot slot: zout in je dorstlesser. Voor je bloeddruk kun je beter zout in je bidon doen dan suikers. Gebruik alleen zoete dorstlesser als je een intensieve rit of wedstrijd rijdt. Voor alle rustige trainingen kun je proberen water te drinken. Dit verbetert je vetverbranding en daardoor je stofwisseling. Dat beetje zout erbij (zoveel dat je het net niet proeft) maakt dat je het vocht beter vasthoudt waardoor het niet meteen naar je blaas gaat en je van de fiets moet voor een plasstop. Heel nuttig dus.
Als je nuchter gaat trainen, dan kun je alleen vet verbranden en daarmee verander je op den duur je stofwisseling, waardoor je meer en meer op je vetten gaan rijden en niet elke 5 een dure reep hoeft te eten.1094 schreef: ↑14 jan 2025 10:01 Ik lees dit in het artikel over zout in je bidon op de homepage:Dat was toch juist niet het geval?Tot slot: zout in je dorstlesser. Voor je bloeddruk kun je beter zout in je bidon doen dan suikers. Gebruik alleen zoete dorstlesser als je een intensieve rit of wedstrijd rijdt. Voor alle rustige trainingen kun je proberen water te drinken. Dit verbetert je vetverbranding en daardoor je stofwisseling. Dat beetje zout erbij (zoveel dat je het net niet proeft) maakt dat je het vocht beter vasthoudt waardoor het niet meteen naar je blaas gaat en je van de fiets moet voor een plasstop. Heel nuttig dus.