Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2024 01:01

Ik refereer duidelijk aan de manier waarop de term in dit tijdperk op social media wordt gebezigd. Dat is ook de nanier waarop hij door de beide PVV politici gebruikt is. Dan ben je mensen aan het opruien als je het niet geloofd maar wel gebruikt om macht/clicks te verwerven, of je ben inderdaad episch dom als je daar intrapt. Mooier kan ik het niet maken. Hoe die term in het verleden is ingezet, staat daar compleet los van.

Ik snap de roep om een complexe maatschappelijke uitdaging in één woord of term te benoemen niet helemaal, maar noem het "demografische verandering" ofzo. Dat bij verandering problemen komen kijken is inherent. Of de migratie zelf een probleem is, is ook maar een mening. Als dat al zo is, zijn we het point of no return al lang gepasseerd. Als je dan pleit voor die rigoureuze maatregelen om de migratie van moslims ongedaan te maken, ben je een veel gevaarlijker persoon dan 99,999% van alle moslims in Europa. Enerzijds omdat het verachtelijk is, anderzijds zijn we simpelweg afhankelijk van de islamitische wereld, oa voor onze energie. Ironisch genoeg omarmen vele mensen op rechts die afhankelijkheid juist.

Ik ben zeker wel voorstander van het beperken van de migratie, temeer omdat het ons in Europa nog nauwelijks lukt die mensen een kwalitatief voldoende leven te bieden, maar de moslims die hier zijn, zullen we moeten omarmen, ondanks de culturele verschillen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2024 08:49

Jans schreef: 27 jun 2024 22:09 Ik moet zeggen dat je me wel verbaast Enzzo met alle positieve dingen uit het onderwijs. Ik heb met mijn kinderen echt andere ervaringen gehad, maar goed, misschien hebben we gewoon pech gehad.
Er staat trouwens ergens een d die daar niet echt past. :o
Gecorrigeerd 🥹
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4590
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 jun 2024 09:24

Politiek, zowel links als rechts is sturend op verhogen van de productiviteit van het land en daarbij het verhogen van de inkomsten. Hier zijn steeds meer mensen voor nodig, waardoor dus elke politieke stroming gebaat is bij verhoging van het aantal inwoners in het land. Door vergrijzing en carrière wensen worden er onder de autochtone inwoners echter juist minder kinderen geboren en zou de bevolking krimpen.
Dat betekent dat elke politieke stroming juist immigranten nodig heeft om aan de groei te kunne voldoen.
De huidige tijd is echter ook een tijd van het individualisme, waardoor er steeds meer groeperingen ontstaan die last hebben van alles wat anders is. (De Universitaire garde in de steden mengen zich nauwelijks met de arbeiders klasse, maar ook bv. De honden bezitters mengen zich niet met fietsers (uitzonderingen daargelaten))
Doordat er zo weinig gemixt wordt, worden de groeperingen nu eenmaal steeds extremer in hun denkwijze.

In mijn ogen is dit momenteel alleen te doorbreken door een politieke stroming gericht op bevolkings vermindering. (Dit uiteraard door natuurlijk verloop) En meer gelijkheid qua arbeid, zodat er meer verschillende klasses samenkomen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2024 09:33

Gastheerg schreef: 27 jun 2024 19:00 Ernie C ik snap wat je zegt. Ik heb heel wat jongens met een kleurtje en een niet uit te spreken achternaam in mn teams gehad.

Ik heb er echter ook vrij veel aan mij voorbij laten gaan
Junior developers die denken vanaf dag 1 in een bmw te rijden en met een Rolex te lopen hoef ik niet in mn team. Dit geldt ook als ze geen kleurtje hebben alleen de verhouding ligt echt wat onhandig.
Maar dan selecteer je op karaktereigenschappen en niet op afkomst of geloof. Dat karaktereigenschappen deels cultuurgebonden zijn, ga ik niet ontkennen. Dat zie je ook al binnen Nederland. Het is echter allerminst in steen gehouwen dat iedereen van bevolkingsgroep X over karaktereigenschap Y beschikt. Dat betekent dus dat je nooit mag selecteren op afkomst, kleur, geloof of b.v. een zachte G, maar dat gebeurt wel heel veel.

Overigens zijn geloof en cultuur ook niet per definitie aan elkaar verbonden. Mijn ervaring is b.v. dat de gemiddelde othodoxe Eritreër dichter bij de islam staat qua opvattingen dan bij de Europese geloofsgenoten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16732
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2024 09:47

scottwilko schreef: 28 jun 2024 09:24 Politiek, zowel links als rechts is sturend op verhogen van de productiviteit van het land en daarbij het verhogen van de inkomsten. Hier zijn steeds meer mensen voor nodig, waardoor dus elke politieke stroming gebaat is bij verhoging van het aantal inwoners in het land. Door vergrijzing en carrière wensen worden er onder de autochtone inwoners echter juist minder kinderen geboren en zou de bevolking krimpen.
Dat betekent dat elke politieke stroming juist immigranten nodig heeft om aan de groei te kunne voldoen.
De huidige tijd is echter ook een tijd van het individualisme, waardoor er steeds meer groeperingen ontstaan die last hebben van alles wat anders is. (De Universitaire garde in de steden mengen zich nauwelijks met de arbeiders klasse, maar ook bv. De honden bezitters mengen zich niet met fietsers (uitzonderingen daargelaten))
Doordat er zo weinig gemixt wordt, worden de groeperingen nu eenmaal steeds extremer in hun denkwijze.

In mijn ogen is dit momenteel alleen te doorbreken door een politieke stroming gericht op bevolkings vermindering. (Dit uiteraard door natuurlijk verloop) En meer gelijkheid qua arbeid, zodat er meer verschillende klasses samenkomen.
Daar ben ik het wel grotendeels mee eens. We missen gewoon het politieke midden met een realistische kijk op demografische veranderingen, gebruik van landbouwgrond, sociaal-democratische aspecten, milieu en noem maar op. Ook (of misschien juist) dan moeten er pijnlijke keuzes gemaakt worden, maar dan gaan we wel weer ergen heen.Het gaat nu vooral om heel hard schreeuwen dat de ander ongelijk heeft, zowel van links als rechts.
Voor je het weet zit je met eenzelfde situatie als in de VS, waar een seniele bejaarde het opneemt tegen een pathologische leugenaar. Uit dat debat moet dan een winnaar gekozen worden. In dit geval was dat de leugenaar.
Eigenlijk moet de pers stellen dat er 335 miljoen verliezers en geen winnaars kwamen uit dat debat.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jun 2024 11:31

Ik heb het er helemaal mee gehad met deze straat-, plein-,.....criminelen.
Nu met de eerste mooie dagen hebben de recreatiedomeinen terug te maken met overlast van "jongeren".
Meestal diezelfde "jongeren" die de slachtoffer kaart trekken en hun medemensen, vooral meisjes en vrouwen lastig vallen.
https://www.hln.be/zemst/jongeren-klimm ... ~a213c8d3/
Het fenomeen bestaat al veel langer getuige deze masterproef uit 2014.
https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf

Alle kinderen hier starten hun onderwijs in dezelfde scholen, krijgen les van dezelfde juffen, onderwijzers, leraressen en docentes en proffen.
Waarom ontsporen sommigen, waarom geven sommigen het op als ze allemaal samen aan de start staan?
Je hebt mensen met een migratieachtergrond die het wel heel goed doen, die wel perfect geïntegreerd zijn.
Meestal omdat die perfect Nederlands spreken en zich niet verschuilen achter allerlei drogredenen.
Je moet op de werkvloer eens praten met zowel arbeider of bediende met migratieachtergrond, ook zij kotsen van het gedrag van "hun" jeugd.


Voor wie Nederlander/Vlaming/Europeaan onder de Nederlanders/Vlamingen/Europeanen wil zijn is er wel degelijk plaats.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4924
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jun 2024 13:06

Afijn de Democraten komen er ondertussen ook achter dat het misschien niet zo verstandig is om Biden naar voren te schuiven,

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2024 13:07

Iemand nog op enigerlei wijze het debat tussen Biden en Trump gevolgd?
Wat een trieste bedoeling zeg!
Ik hoop van ganser harte dat de democraten nu een capabele kandidaat naar voren schuiven anders zijn ze echt uit de race hoor!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 28 jun 2024 13:08

Je was me voor MAO 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jun 2024 13:20

Ik heb hele stukken van het debat gezien.
Ik vrees dat trump geen kiezers heeft bijgewonnen maar Biden er veel heeft verloren.
Ik stel mij nu oprecht de vraag wie er nu in Amerika aan de touwthjes trekt?
Wie is de man/vrouw/groep achter Biden want het is toch bijna ongelofelijk dat Biden nog zelf aan het stuur zit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4924
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jun 2024 13:24

En nog even terug komen op immigratie,

Samenstelling bevolking verandert komende jaren snel.
CBS: "Bij een hoog migratieniveau kan het aandeel mensen met een Nederlandse herkomst tot 2050 dalen naar 58 procent"

https://x.com/JanLatten/status/1806581206776946869

Ten eerste, wanneer is Nederland vol?

Ten tweede, het zijn niet de oost Europeanen die worden uitgebuit en die hier op stapelbedden in krotten worden gepareerd en het werk doen waar wij onze neus voor ophalen, of de homo uit China en Tsjech zoals mijn buren, of de hoog opgeleide die ASML aan het werk is die de problemen veroorzaken in de buurten , als we eens beginnen met het benoemen van de kwaden en daar tegen optreden dan zijn we al een eind op de goede weg.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4924
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 28 jun 2024 13:25

Enzzo schreef: 28 jun 2024 13:08 Je was me voor MAO 😉
In alles 😜

Gesloten