Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- Enzzo
- Forum-lid HC
Heerlijk die Franse winkels enzo waar je alleen met contant of met cheque kunt betalen
Ook fijn dat je dan een enorme rij voor de kassa’s krijgt!
Ach ja we zijn op vakantie toch?
(Mega irritant trouwens!)
Ook fijn dat je dan een enorme rij voor de kassa’s krijgt!
Ach ja we zijn op vakantie toch?
(Mega irritant trouwens!)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Dit was geen serieuze opmerking. Waar kan je trouwens de waarde van je collectie zien op discogs?Gastheerg schreef: ↑28 jun 2024 09:18Heb je voor mij de bron waaruit dat blijkt?
Verkoopcijfers 2023 waren weer hoger dan jaar eerder.
Zie bv statistieken RIAA
Ook is mijn collectie volgens discogs in waarde toegenomen.
Uiteraard gaan verkoopcijfers nooit meer naar die idiote aantallen eind 70er en begin 80er jaren.
Toch neemt de combi vinyl en cd 10% voor zn rekening van muziekconsumptie.
Nu even boeken: gister kaartjes gekocht voor de humanistische bibliotheek in Selestat.
Niet mijn comfortzone zone maar erg interessant.
Weet ik niet waar je in een rij staat voor rookwaren? In een tabac toch? Daar kom ik dus niet. Maar heel af en toe komt er nog een cheque tevoorschijn, maar is inmiddels ook een zeldzaamheid. In onze omgeving in ieder geval wel. Tegen kerst wat meer, er wordt dan heel veel chocolade etc. gekocht, wat vaak betaald wordt middels een cheque van een bedrijfje??
Maar bij de orthopeed die één dag in de week op een "bijkantoortje" zit, moet ik nog contant of met cheque betalen. Bij de kapster ook.
Maar bij de orthopeed die één dag in de week op een "bijkantoortje" zit, moet ik nog contant of met cheque betalen. Bij de kapster ook.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja maar de tabac is meestal ook de pakketten ophaal locatie. En dan heb je ook nog die mensen die er allerlei krasloten staan te kopen of hun waterrekening willen betalen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
-
- Forum-lid HC
Voor mijn zoon een bijdrage voor een sim stuurtje, Fanatec clubsport. Hij wilde wat beters dan de logies.
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels ... g-wheel-f1
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels ... g-wheel-f1
Ben in even op een berg aan het zwoegen loop ik in dit leuke topic gelijk 15 posts achter
@ernie c: ik heb de 2de klas van de mavo niet afgemaakt omdat mijn Frans nooit boven een 2 uitkwam.....ga je dus nooit over.
(Ondanks 9's voor wis- natuurkunde, biologie en aardrijkskunde)
Dus als er iemand is die argumenten heeft om niet naar dit land te gaan.....laat staan naar zo'n biep
Ik vind het echter juist leuk regelmatig iets te doen (fietsen, wandelen, eten,lezen,bezoeken, luisteren) wat niet zo logisch is. Beetje de horizon verbreden en de mentale vangrail oprekken.
En de collectie is deels Frans maar ook een bijbel bewerkt door Erasmus in het Grieks en Latijns. Toch twee talen die we allemaal wel beheersen
@enzzo: de tijdelijke tentoonstelling over wat we voor het gemak drie musketiers noemen is leuk maar niet het deel waar dit museum in excelleert. De permanente collectie boeken en wat gevonden voorwerpen is echter wel heel uniek.
@1024: ik deel mijn discogs account alleen met mensen die ik fysiek ken EN platen mee draai en ruil.
1 forumlid is je voorgegaan
Ik koop en verkoop overigens niet via discogs. Ik vind het heerlijk om zoals nu tijdens vakantie of een weekend weg in een onbekende platenwinkel een paar uur "op reis" te gaan door de bakken die daar staan.
Ontopic: zelf net Cervelas d'Alsace gekocht.
Die gaan vanavond op de bbq maar eerst nog even genieten van een hersteldrankje......
O ja....ik kan prima iets bestellen/kopen en de weg vragen in het Frans.
Schrijven en lezen is echter een ramp.....
Un catastrophe.....of une? Kijk daar ga ik al......
@ernie c: ik heb de 2de klas van de mavo niet afgemaakt omdat mijn Frans nooit boven een 2 uitkwam.....ga je dus nooit over.
(Ondanks 9's voor wis- natuurkunde, biologie en aardrijkskunde)
Dus als er iemand is die argumenten heeft om niet naar dit land te gaan.....laat staan naar zo'n biep
Ik vind het echter juist leuk regelmatig iets te doen (fietsen, wandelen, eten,lezen,bezoeken, luisteren) wat niet zo logisch is. Beetje de horizon verbreden en de mentale vangrail oprekken.
En de collectie is deels Frans maar ook een bijbel bewerkt door Erasmus in het Grieks en Latijns. Toch twee talen die we allemaal wel beheersen
@enzzo: de tijdelijke tentoonstelling over wat we voor het gemak drie musketiers noemen is leuk maar niet het deel waar dit museum in excelleert. De permanente collectie boeken en wat gevonden voorwerpen is echter wel heel uniek.
@1024: ik deel mijn discogs account alleen met mensen die ik fysiek ken EN platen mee draai en ruil.
1 forumlid is je voorgegaan
Ik koop en verkoop overigens niet via discogs. Ik vind het heerlijk om zoals nu tijdens vakantie of een weekend weg in een onbekende platenwinkel een paar uur "op reis" te gaan door de bakken die daar staan.
Ontopic: zelf net Cervelas d'Alsace gekocht.
Die gaan vanavond op de bbq maar eerst nog even genieten van een hersteldrankje......
O ja....ik kan prima iets bestellen/kopen en de weg vragen in het Frans.
Schrijven en lezen is echter een ramp.....
Un catastrophe.....of une? Kijk daar ga ik al......