Trek
+1 hier. Zal wel embargo opzitten en als het wereldkundig gemaakt mag worden, gaat iedereen los. Is bij oa Shimano, Sram en Zipp niet anders. Je zal het weten ook, haha.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Maar de adviesprijs betalen bij Trek hoeft niet. (-20% is toch wel minimaal als je relatie opgebouwd hebt met de lokale dealer) En dan zit je al snel ruim onder de prijs van de andere dozenschuivers als Cannondale en Specialized.
Tis maar welke maat je bekijkt denk ik. Als ik kijk naar de maatvoering tabel dan zou ik met 1.74m op een ML uitkomen.daniel1975 schreef: ↑27 jun 2024 19:02
Wel een frame met een stack&reach die mij goed zou passen. Iets minder diep en lang dan sommige andere bikes.
Echter dan een reach van 389 en top tube lengte van 557...
Veel te lang naar mijn idee, als ik hun advies volg, pak ik dus wel vrij groot.
Je moet er wel rekening mee houden dat de huidige fiets komt met een zero offset zadelpen en een stuur met 80mm reach. De Emonda kwam met een 20mm offset én stuur met 100mm reach.
Ik ben 1m76 en heb een Emonda 54cm uit 2018, ik heb zadelpen en stuur gewisseld. De nieuwe Madone in ML komt qua maten perfect uit voor mij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik met 178 ook ML.
Een stuur met 100mm reach is echt al heel lang passé hoor.
Less is bore
Al lang passé maar ze gebruikten het wel nog, stond ook in 2024 nog op de Emonda's.daniel1975 schreef: ↑28 jun 2024 21:57 Ik met 178 ook ML.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bijzonder, 80mm is al jaren standaard.
In de vergelijking zou ik daar geen rekening mee houden, staat los van stack/reach. Wel bij je persoonlijke houding natuurlijk.
Bovenbuislengte, hoek staande buis en S/R zijn van belang, maar met al die veranderende geo’s wel lastig vergelijken. Zeker bij mtb’s waar er veel verschil is.
In de vergelijking zou ik daar geen rekening mee houden, staat los van stack/reach. Wel bij je persoonlijke houding natuurlijk.
Bovenbuislengte, hoek staande buis en S/R zijn van belang, maar met al die veranderende geo’s wel lastig vergelijken. Zeker bij mtb’s waar er veel verschil is.
Less is bore
-
- Forum-lid
Daar zit zeker een embargo op. Gebeurt bij alle grote merken. Alleen Mantel was gisteren eerder dan Trek zelf met de nieuwe fiets. Daar zat op vrijdag een stagiaire aan de knoppen.
Over de positieve recensies: zou het kunnen dat er geen slechte fietsen meer gemaakt worden? Deze Madone was weer lichter, stijver en comfortabeler dan de vorige.
Michiel
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou er wel eens een dagje mee willen rijden, net als met een SL8, Dogma F en een O2.
Less is bore
Rijde rijde nie kopendaniel1975 schreef: ↑29 jun 2024 14:34 Ik zou er wel eens een dagje mee willen rijden, net als met een SL8, Dogma F en een O2.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, precies. Maar wil die verschillen wel eens ervaren.
Less is bore