Met een 39 of 40 binnenblad zou ik idd mijn volledige toeren op het binnenblad kunnen doen. Zeker omdat je bij een 12-25 mooi alle kransjes hebt vanaf 19-12wasbeer2006 schreef: ↑07 jun 2024 12:57 Ik rijd zelf 12/25 en 50/40 in de polder. Dat gaat prima.
Je kan best op het binnenblad rijden tot 30 a 32km/h.
Crank of cassette veranderen omwille van scheve kettinglijn
Zo, de 12-25 is besteld. De 14-28 is Ultegra en direct €30 duurder dan de R7000 105 12-25. Vond het prijsverschil nogal groot.
Direct ook nieuwe ketting en jockey wieltjes (voor die paar eurootjes).
Voorlopig op de 36-52 blijven rijden en iets meer nadenken over schakelen om scheve kettinglijn zoveel mogelijk te vermijden, hoewel ik van 3de kransje binnen- en buitenkant geen ding ga maken.
Mocht ketting echt constant schuin blijven liggen, dan vooraan naar een 39/40.
Direct ook nieuwe ketting en jockey wieltjes (voor die paar eurootjes).
Voorlopig op de 36-52 blijven rijden en iets meer nadenken over schakelen om scheve kettinglijn zoveel mogelijk te vermijden, hoewel ik van 3de kransje binnen- en buitenkant geen ding ga maken.
Mocht ketting echt constant schuin blijven liggen, dan vooraan naar een 39/40.
Vandaag eerste keer met de nieuwe 12-25 gaan rijden. Er zat nog een Houffalize weekendje tussen
Kort toertje van 25km (had niet veel tijd), 26,6 gemiddeld. Cadans 87rpm gemiddeld.
Enkel op de 36 voor en achter op de 15-16-17. Voelde eerst wat gek tov 70-75 rpm op het buitenblad. Bij 30km/u werd de 36-15 wel wat een koffiemolentje. Kon dan nog naar 14 of eventueel naar buitenblad. Maar door mijn cadans te verhogen ligt mijn ketting bijna constant in een mooie rechte lijn.
Hele denkoefening rond welke cassette is dus wat onnozel gebleken, daarvoor is er te weinig verschil tussen 11-23, 12-25 en zelfs 14-28 (behalve de 2 uiterste kransjes). Gewoon wat sneller trappen
Kort toertje van 25km (had niet veel tijd), 26,6 gemiddeld. Cadans 87rpm gemiddeld.
Enkel op de 36 voor en achter op de 15-16-17. Voelde eerst wat gek tov 70-75 rpm op het buitenblad. Bij 30km/u werd de 36-15 wel wat een koffiemolentje. Kon dan nog naar 14 of eventueel naar buitenblad. Maar door mijn cadans te verhogen ligt mijn ketting bijna constant in een mooie rechte lijn.
Hele denkoefening rond welke cassette is dus wat onnozel gebleken, daarvoor is er te weinig verschil tussen 11-23, 12-25 en zelfs 14-28 (behalve de 2 uiterste kransjes). Gewoon wat sneller trappen