Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2024 08:16

En zo vindt iedere generatie dingen "normaal" die niet normaal (of gezond) zijn.

In dit kader mag dit filmpje niet ontbreken!

https://www.dumpert.nl/item/100027279_dc83682f

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 08:24

Ja, inderdaad generatie van mijn ouders (75plus) vinden niet drinken ongezellig. Van mij zijn ze het gewend, ik drink denk ik hoogstens 10 bier. In 1 jaar. En als ik dat biertje dan drink, vind ik het ook echt lekker. Maar meer hoeft echt niet. En ik moet meestal nog rijden en dan is ook 1 bier al een nogo. Van mvrRikkert begint mijn moeder gelukkig ook te accepteren dat ze soms niet drinkt. Het begint te landen. Maar zelf, die hele generatie drinkt echt substantieel meer.

Overigens studeert een van de rikkerts jr in een echte studentenstad en zit bij een studentenvereniging, daar is het niet veel beter. Als je ziet wat daar gezopen wordt, en zeker ook door de week, gaat ook nergens over. Zo'n club voordelen (vrienden in een nieuwe stad) maar al dat zuipen en de verdere mores bij dit soort clubs, ik moet zeggen dat ik daar vrij matig enthousiast van wordt.

Maar goed, mijn ventieldopjes komen vandaag binnen. Ik moet spontaan aan de nieuwe haakjes van debiteuren/crediteuren denken: https://www.youtube.com/watch?v=w0qderhDCTA
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 08:26

havana schreef: 02 jul 2024 08:16 En zo vindt iedere generatie dingen "normaal" die niet normaal (of gezond) zijn.

In dit kader mag dit filmpje niet ontbreken!

https://www.dumpert.nl/item/100027279_dc83682f
Hahaha, de standaardrinker, klassiekertje. En ze vertellen het echt met een stalen gezicht he. Geweldig!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 jul 2024 08:39

Een JJ-katheter. Gisteren besteld, vanmiddag geplaatst :cry:
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 08:46

Slowracer schreef: 02 jul 2024 08:39 Een JJ-katheter. Gisteren besteld, vanmiddag geplaatst :cry:
Die heb je niet uit luxe. Ik gok dat ik helaas moet zeggen: sterkte ermee.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 02 jul 2024 08:55

Ik heb ook ooit lid geweest van zo'n clubje. Wat daar gedronken wordt is buiten alle proportie. Omdat je je in een soort parallel universum bevindt waarbij drankgelag de standaard is, krijg je de indruk dat zulks gedrag normaal is. Dit soort drankgebruik is op de plaatselijke tennisvereniging overigens niet veel anders. Ik ben zelf nooit zo heel goed geweest met mate houden en omdat ik van het nuttigen van alcohol steeds meer hinder ten opzichte van plezier ondervond, drink ik nu nog maar vijf dagen per week. Ik merk wel dat het wat doet met mijn sociale contacten, een aantal vriendschappen zijn veranderd nu ik niet meer drink.

Als je verantwoord weet om te gaan met alcohol, dan kan drank wel een toevoeging zijn. Voor veel mensen is het een slopend product, veelal ongemerkt.

Ontopic: Pilaren van de Aarde - Ken Follet

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2024 09:06

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik toch blij wel "oud" te zijn, maar geen alcohol te nuttigen. Aan beide kanten van onze familie verslavingen maar
onze kinderen drinken gelukkig geen alcohol. (Nemen ook gern pilletjes). Nee voor mij zal het nooit normaal worden. Ook nog een achterneef in ern kliniek, waarschijnlijk voor altijd. 34 jaar en ooit een wielrenner die leuk meekwam in wedstrijden.
Trouwens, er zijn nog genoeg mensen die het maar niets vinden als ik geen alcohol wil, maar dat was 50/55 jaar geleden met roken niet anders.
Dat alcohol een toevoeging kan zijn, het zal wel, maar ik mis het niet.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1042
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 02 jul 2024 09:21

rikkert schreef: 02 jul 2024 08:46
Slowracer schreef: 02 jul 2024 08:39 Een JJ-katheter. Gisteren besteld, vanmiddag geplaatst :cry:
Die heb je niet uit luxe. Ik gok dat ik helaas moet zeggen: sterkte ermee.
Dank je. Klopt helaas. Niersteenvergruizing niet helemaal gelopen zoals verwacht. Zitten nu 4 kleinere steentjes die de boel blokkeren en daardoor druk en pijn veroorzaken op mijn nier. Is een tijdelijke oplossing, totdat de kleinere steentjes verwijderd kunnen worden.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 jul 2024 09:23

Sterkte!
Ride bikes, not tanks!

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 02 jul 2024 09:34

Ik ben niet heel gezellig en sociaal in gezelschappen waar ik niet veel mensen ken, ik ben vast niet de enige en dat normaliseert het drankgebruik erg (want gezellig). Ik blijft liever thuis

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2024 10:20

Komt natuurlijk ook doordat daar best wel iets in zit. Het helpt ook makkelijker contact te maken, los te komen. Kan het ook zonder? Zeker.

Populair op sociale media:

I hate it when people say: "you don't need alcohol to have a good time."
- Yeah, well, you don't need shoes to run, but it sure fucking helps.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 10:58

Ik heb er geen problemen mee als mensen een drankje drinken, maar waar ik echt een ongelooflijke hekel aan heb ik als ik in een gezelschap ben waarin het leeuwendeel te veel gezopen heeft. Dan ben ik zo pleite. Vreselijk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie