Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2024 07:27

Zullen we deze weer eens afstoffen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 08:06

Eindelijk iemand die mijn mening vraagt :-)

Gisteren even kort een stukje avondetappe gekeken: voor mij altijd het gevoel van de vakantie staat weer voor de deur :-). Ik zag Dumoulin en van der Sar, en Arvid de Kleijn (sprinter, juiste man voor die dag) leken me prima gasten. Na de samenvatting van de dag afgehaakt en gaan pitten.

Van de week ook al eentje gezien: Herman op de parkeerplaats was prima (dat kan ie goed), Roxane op de parkeerplaats is niet prima, ze heeft veel verstand van wielrennen en kan goed analyseren, maar dit soort presentatiewerk, nee, doe maar niet. Ziet er heel knullig uit.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2024 08:18

Rox ook gezien, dat was een dappere poging maar livepresentatie blijkt ineens toch een vak apart te zijn.

Overigens begint Vive le Velo pas op 7 juli.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5057
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 jul 2024 09:07

Tom Dumoulin vond ik zondagavond goed uit de verf komen met z'n impressie over Tour/Giro.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 jul 2024 09:34

havana schreef: 02 jul 2024 08:18 Rox ook gezien, dat was een dappere poging maar livepresentatie blijkt ineens toch een vak apart te zijn.

Overigens begint Vive le Velo pas op 7 juli.
Tja, ik doe ook voor heel veel dingen een dappere poging. Maar dat maakt het nog niet het aanzien waard. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed snap waarom een ervaren club als NOS dit nu doet. Ook presenteren is een vak. Analyseren is ook een vak.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 02 jul 2024 09:48

Bepaalde oud-topsporters blijven terugkeren bij de NOS waarbij ik mij afvraag waarom dit het geval is. Gelukkig zijn er ook heel kundige oud-topsporters die een toevoeging zijn aan een praatprogramma. Ik kan bijvoorbeeld met veel plezier luisteren naar een Gregory Sedoc en ik vind Tom Dumoulin ook een leuke gast. Dat ze Edwin van der Sar uitnodigen is mij dan weer een raadsel, die kan Russisch roulette saai maken. Maar goed dit is slechts mijn mening, bij de NOS denken ze daar anders over. Zoveel mensen zoveel wensen.

Ik mis Herman bovenal.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 jul 2024 09:54

Zo jammer dat Vive le Velo dit jaar pas op 7 juli begint. Ik prefereer hen al een tijdje boven de Avondetappe. Gaat gewoon meer over koers, meer kennis, betere inzichten, etc. Ze starten vaak ook net wat later, waardoor ik altijd het idee heb dat ze net even meer tijd hebben om een goede analyse te maken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 02 jul 2024 10:14

Ik vind dat programma van een zo'n amateuristch niveau dat ik er kromme tenen en overal jeuk van krijg...
Leve Vive le Velo!
...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2024 10:19

ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 09:48 Bepaalde oud-topsporters blijven terugkeren bij de NOS waarbij ik mij afvraag waarom dit het geval is. Gelukkig zijn er ook heel kundige oud-topsporters die een toevoeging zijn aan een praatprogramma. Ik kan bijvoorbeeld met veel plezier luisteren naar een Gregory Sedoc en ik vind Tom Dumoulin ook een leuke gast. Dat ze Edwin van der Sar uitnodigen is mij dan weer een raadsel, die kan Russisch roulette saai maken. Maar goed dit is slechts mijn mening, bij de NOS denken ze daar anders over. Zoveel mensen zoveel wensen.

Ik mis Herman bovenal.
Helemaal mee eens. Sedoc en Dumoulin zijn gewoon goede analisten. Roxanne als analist ook goed, als opvolger van Herman "moet ze nog wat leren".
Vd Sar was echt tranentrekkend saai gisteravond. Wij hebben de TV uitgezet en maar naar bed gegaan. Was niet doorheen te komen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27941
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2024 10:23

Qua saaie gasten is VLV vaak niet veel beter. Dan wordt er een andere Truus opgevist die ooit 3e werd bij de steeple chase op de derderangsspelen in Thailand, ofzo. "Wat heb je met de koers?" - mijn vader heeft een racefiets. Jaja.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 jul 2024 11:28

ik vond die van de Sar wel een rustige vent. Begrijp dat hij iets met voetbal heeft gedaan onder andere in Turijn, en daarom was hij er bij. Hij deed in ieder geval niet net alsof hij verstand van wielrennen heeft en dat kan ik dan wel weer waarderen.

Het programma moet nog een beetje op gang komen maar wat ik vooral onvergefelijk vindt is dat ze de rebus om zeep hebben geholpen. Wat is dat voor een flauwekul dat je opeens andere willekeurige sporters moet gaan raden.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 jul 2024 13:23

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, ik heb echt helemaal niets met die rebus (of welke vorm van puzzelen dan ook).
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie