Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jul 2024 11:49

pino schreef: 01 jul 2024 21:59
daniel1975 schreef: 01 jul 2024 21:52 Ik verbaas mij vooral over de verhalen over drugs bij de 30 min-ers. Een lijntje is doodnormaal geworden.
en pillen. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen.
Ben dan ook oud.
Ik ben 46, maar in mijn jeugd werd er ook veel drug gebruikt, met name pillen en speed.
Echter toen vooral met water, tegenwoordig is het en en. En drug en drank.

Dat is ook een ding. Vergis je niet in elke categorie wordt gewoon veel drank, maar ook drug gebruikt.
Ik denk dat velen het onderschatten wat er achter de voordeur gebeurt.

Nu moet je ook niet meteen van drug schrikken. Een pilletje op zijn tijd is veel minder schadelijk dan wekelijks 10 of meer glazen alcohol.

Gezondheid is een optelsom en het wordt steeds meer en drank en drugs en te veel eten en vapen/roken etc.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 jul 2024 12:10

Niet elk pilletjes is hetzelfde, ik lees net dat het aantal vergiftigingen door 3-MMC (poes of miauw?) bijna is verdubbeld t.o.v. 2022.
Het gaat kennelijk om kleine aantallen, maar je kunt er dus kennelijk wel behoorlijk ziek door worden of overlijden.

Op zicht heb ik niets tegen het nemen van een pilletje, toen ik jong was dronk ik ook regelmatig teveel.
Wat mij tegenstaat is de criminele wereld die erachter schuilgaat. En door pillen, coke of wat dan ook te nemen draag je bij aan de instandhouding.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 jul 2024 12:16

On Topic:
Eerder dit jaar voor een vermogen aan kunststof kozijnen met HR++ glas gekocht.
(Wel grappig, dan krijg ik sinds ik e.e.a. op internet heb uitgezocht allerlei "nieuws"-berichten dat met de subsidie de kozijnen bijna gratis zijn, nou niet dus! ik vraag de subsidie wel aan, maar is echt maar en fractie van de kosten.)
Nu die geplaatst zijn geld uitgegeven aan nieuwe gordijnen en lamellen en kamers opknappen.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2024 12:18

synapse schreef: 02 jul 2024 12:10
Op zicht heb ik niets tegen het nemen van een pilletje, toen ik jong was dronk ik ook regelmatig teveel.
Wat mij tegenstaat is de criminele wereld die erachter schuilgaat. En door pillen, coke of wat dan ook te nemen draag je bij aan de instandhouding.
Teveel drinken heb ik als student ook echt wel gedaan hoor. Zoals velen denk ik.
Maar drugs altijd vanaf gebleven. En helemaal eens met jouw stelling tav de criminaliteit: door te snuiven, spuiten en slikken is blijft een gigantisch crimineel circuit in leven. En het gemak waarmee dat wordt goedgepraat snap ik echt niet.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2024 12:25

daniel1975 schreef: 02 jul 2024 12:18
synapse schreef: 02 jul 2024 12:10
Op zicht heb ik niets tegen het nemen van een pilletje, toen ik jong was dronk ik ook regelmatig teveel.
Wat mij tegenstaat is de criminele wereld die erachter schuilgaat. En door pillen, coke of wat dan ook te nemen draag je bij aan de instandhouding.
Teveel drinken heb ik als student ook echt wel gedaan hoor. Zoals velen denk ik.
Maar drugs altijd vanaf gebleven. En helemaal eens met jouw stelling tav de criminaliteit: door te snuiven, spuiten en slikken is blijft een gigantisch crimineel circuit in leven. En het gemak waarmee dat wordt goedgepraat snap ik echt niet.
Ik ook niet, maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat veel zichzelf benoemde belangrijke mensen wel even vertellen wat we wel en niet mogen eten en drinken, maar alcohol wordt veel te vaak geaccepteerd als "het hoort er bij".

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jul 2024 13:20

synapse schreef: 02 jul 2024 12:16 On Topic:
Eerder dit jaar voor een vermogen aan kunststof kozijnen met HR++ glas gekocht.
(Wel grappig, dan krijg ik sinds ik e.e.a. op internet heb uitgezocht allerlei "nieuws"-berichten dat met de subsidie de kozijnen bijna gratis zijn, nou niet dus! ik vraag de subsidie wel aan, maar is echt maar en fractie van de kosten.)
Nu die geplaatst zijn geld uitgegeven aan nieuwe gordijnen en lamellen en kamers opknappen.
Ja dat zijn altijd van die goede berichten. Kozijnen zijn gewoon duur, voor een gemiddeld rijtjes huis ben je zo tegen de 20K verder en de subside is misschien net genoeg voor je lamellen.

overigens merkte ik wel echt veel verschil. Ik had dubbelglas van 20 jaar oud en na plaatsing van de kunstof kozijnen in min vorige huis was het echt veel beter geïsoleerd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jul 2024 13:27

wasbeer2006 schreef: 02 jul 2024 13:20
synapse schreef: 02 jul 2024 12:16 On Topic:
Eerder dit jaar voor een vermogen aan kunststof kozijnen met HR++ glas gekocht.
(Wel grappig, dan krijg ik sinds ik e.e.a. op internet heb uitgezocht allerlei "nieuws"-berichten dat met de subsidie de kozijnen bijna gratis zijn, nou niet dus! ik vraag de subsidie wel aan, maar is echt maar en fractie van de kosten.)
Nu die geplaatst zijn geld uitgegeven aan nieuwe gordijnen en lamellen en kamers opknappen.
Ja dat zijn altijd van die goede berichten. Kozijnen zijn gewoon duur, voor een gemiddeld rijtjes huis ben je zo tegen de 20K verder en de subside is misschien net genoeg voor je lamellen.

overigens merkte ik wel echt veel verschil. Ik had dubbelglas van 20 jaar oud en na plaatsing van de kunstof kozijnen in min vorige huis was het echt veel beter geïsoleerd.
En je bent van het verven af. Bespaart over de jaren ook heel wat.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 jul 2024 13:58

ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 08:55
Ontopic: Pilaren van de Aarde - Ken Follet
Beide? Erg fijn leesvoer.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 jul 2024 14:02

Slowracer schreef: 02 jul 2024 09:21
rikkert schreef: 02 jul 2024 08:46
Slowracer schreef: 02 jul 2024 08:39 Een JJ-katheter. Gisteren besteld, vanmiddag geplaatst :cry:
Die heb je niet uit luxe. Ik gok dat ik helaas moet zeggen: sterkte ermee.
Dank je. Klopt helaas. Niersteenvergruizing niet helemaal gelopen zoals verwacht. Zitten nu 4 kleinere steentjes die de boel blokkeren en daardoor druk en pijn veroorzaken op mijn nier. Is een tijdelijke oplossing, totdat de kleinere steentjes verwijderd kunnen worden.
Sterkte!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 02 jul 2024 14:06

JPAR schreef: 02 jul 2024 13:58
ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 08:55
Ontopic: Pilaren van de Aarde - Ken Follet
Beide? Erg fijn leesvoer.
Je bedoelt World without End? Die heb ik nog niet gekocht.

Ik ben benieuwd. Vond de Century Trilogy in ieder geval geweldig.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 jul 2024 14:20

Jans schreef: 02 jul 2024 13:27
wasbeer2006 schreef: 02 jul 2024 13:20
synapse schreef: 02 jul 2024 12:16 On Topic:
Eerder dit jaar voor een vermogen aan kunststof kozijnen met HR++ glas gekocht.
(Wel grappig, dan krijg ik sinds ik e.e.a. op internet heb uitgezocht allerlei "nieuws"-berichten dat met de subsidie de kozijnen bijna gratis zijn, nou niet dus! ik vraag de subsidie wel aan, maar is echt maar en fractie van de kosten.)
Nu die geplaatst zijn geld uitgegeven aan nieuwe gordijnen en lamellen en kamers opknappen.
Ja dat zijn altijd van die goede berichten. Kozijnen zijn gewoon duur, voor een gemiddeld rijtjes huis ben je zo tegen de 20K verder en de subside is misschien net genoeg voor je lamellen.

overigens merkte ik wel echt veel verschil. Ik had dubbelglas van 20 jaar oud en na plaatsing van de kunstof kozijnen in min vorige huis was het echt veel beter geïsoleerd.
En je bent van het verven af. Bespaart over de jaren ook heel wat.
Dat was bij mij ook een belangrijke overweging.
Repareren en schilderen kostte meer dan € 30.000 en de kunststof kozijnen met hr++ glas het bijna dubbele.
Een schilderbeurt gaat bij mij toch al snel richting de € 10.000. Lijkt mij ook een pluspunt als ik over enkele jaren het huis verkoop.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 jul 2024 14:46

ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 14:06
JPAR schreef: 02 jul 2024 13:58
ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 08:55
Ontopic: Pilaren van de Aarde - Ken Follet
Beide? Erg fijn leesvoer.
Je bedoelt World without End? Die heb ik nog niet gekocht.

Ik ben benieuwd. Vond de Century Trilogy in ieder geval geweldig.
Brug naar de hemel. Century Trilogy is wel anders hoor.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie