Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo 3

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 03 jul 2024 08:14

GArmin is net makkelijk om routes naar GPS t ekrijgen. Ik maakte m'n routjes in Garmin Connect en kon ze dan meteen doorsturen naar GPS.
Met de Wahoo blijf ik GC gebruiken, ik download de GPX en stuur een Watsappje naar mezelf. Gaat ook snel, maar wat omslachtiger.

Ik heb nog een Edge Explore 1 liggen trouwens die weg mag :winkthumb:

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 03 jul 2024 08:51

Robbie-bike schreef: 03 jul 2024 05:45
Maruss schreef: 02 jul 2024 23:34
Robbie-bike schreef: 02 jul 2024 21:17 Heb nu alles gelezen en enige wat me tegenhoudt voor 2e hands is een terugval in de toch al kortere batterijduur… verder is performance en functionaliteit bijna gelijk… om gelijk voor de Karoo 3 te gaan houdt me tegen: ik ben net begonnen (3 maanden) maar het zal toch wel sneller worden komende jaren met de regelmatige updates? Qua geld: ben vd gadgets en hou van goed spul, dus dat zou me hiet tegen houden… alleen een Garmin 1050 is echt overkill…
Als je ritjes van 2-3 uur maakt dan is de batterijduur geen enkel probleem.
Afgelopen weekend een rit van bijna 9 uur fietstijd gemaakt (met route en alle sensors) en had nog meer dan 20% over.
Dus er is nog wel wat ruimte voordat je werkelijk tegen een batterij limiet oploopt.

Ik verwacht dat updates ook nog wel een aantal jaar zullen blijven komen.
Gaat de batterijduur niet na verloop van tijd achteruit? Hele slechte ervaringen met smartphones die na 2-3 jaar achteruitgaan… en dit is toch een androidbase ding? Dus als ik er nu eentje van 2-3 jaar koop, is ie misschien 6-7 uur? En lees ook van overstappers dat het na verloop van tijd toch wat trager wordt… ben er nog niet uit dus want mijn verstand vindt de bijna dubbele prijs voor de Karoo 3 met weinig extras toch wel een dingetje…. :shock:
Hij wordt wel trager, inderdaad maar de batterijduur is bij mij nog redelijk in orde, dit weekend ook 8,5 uur gefietst en 20% over. Ding is 2 jaar oud

Maruss
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 03 jul 2024 14:27

Ik denk dat mijn trager worden synchroon loopt met de Karoo2. Ik merkt het niet. Het ding doet het prima, soms mis ik wel het grote vierkante scherm van de Karoo1.
Maar geen idee wat de huidige gebruiker er mee gedaan heeft en waarom het verkocht wordt. Maar normaal gesproken is de batterij prima ook na een paar jaar gebruik.

Echo
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 03 jul 2024 14:48

Ik heb mijn Karoo2 overgedaan aan een fietsmaat omdat ik nu zelf de 3 heb gekocht. Had ik hem niet verkocht dan was ik er gewoon mee blijven rijden, beviel eigenlijk prima. Batterijconsumptie ongeveer 8 à 9% per uur met alle sensoren, Ki2 en Garmin radar. De meeste mensen die hem nu verkopen op MP doen dat omdat ze overgaan naar de Karoo (3), niet omdat hij op of versleten is.
Om de keuze voor de dubbele prijs voor de Karoo (3) nog even te voeren: scherm is significant helderder (en die van de K2 was al super), ik kan met mijn gehoordip eindelijk de piepjes horen, zijknoppen werken voelbaar zeer prettig, batterijduur is ongeveer 15 uur, dat is met mijn trage fietsen tijdens een Granfondo wel prettig (ben tijdens Marmotte ongeveer 12-13 uur onderweg). Enige minpuntje is de afwezigheid van Di2 (Ki2) ondersteuning maar ach, dat is ook eigenlijk maar een nice-to-have, Al mis ik wel het bladeren tussen de schermen met de hoodbuttons.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 03 jul 2024 15:09

Dank voor het meedenken! Nu ik de Garmin explorer ah onderzoeken ben kom ik erachter dat de Karoo nog geen live windinfo op een dataveld kan laten zien (wel via een apart scherm ofzo).
Dat is wel heel handige info omdat ik het altijd pas later doorheb als ah trappen ben en zie dat ik minder hard ga…

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 03 jul 2024 15:13

Echo schreef: 03 jul 2024 14:48 Ik heb mijn Karoo2 overgedaan aan een fietsmaat omdat ik nu zelf de 3 heb gekocht. Had ik hem niet verkocht dan was ik er gewoon mee blijven rijden, beviel eigenlijk prima. Batterijconsumptie ongeveer 8 à 9% per uur met alle sensoren, Ki2 en Garmin radar. De meeste mensen die hem nu verkopen op MP doen dat omdat ze overgaan naar de Karoo (3), niet omdat hij op of versleten is.
Om de keuze voor de dubbele prijs voor de Karoo (3) nog even te voeren: scherm is significant helderder (en die van de K2 was al super), ik kan met mijn gehoordip eindelijk de piepjes horen, zijknoppen werken voelbaar zeer prettig, batterijduur is ongeveer 15 uur, dat is met mijn trage fietsen tijdens een Granfondo wel prettig (ben tijdens Marmotte ongeveer 12-13 uur onderweg). Enige minpuntje is de afwezigheid van Di2 (Ki2) ondersteuning maar ach, dat is ook eigenlijk maar een nice-to-have, Al mis ik wel het bladeren tussen de schermen met de hoodbuttons.
Dit maakt het voor mij wel verleidelijk.. ga ik voor het beste of wacht ik nog even en ga ik voorlopig voor eenvoud…

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 03 jul 2024 16:55

Je kan ook kijken of er Karoo 3's worden aangeboden op MP. Die krijg je volgens mij nu bij een red groep, kan me voorstellen dat veel mensen daar niet op zitten te wachten

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 04 jul 2024 06:08

1094 schreef: 03 jul 2024 16:55 Je kan ook kijken of er Karoo 3's worden aangeboden op MP. Die krijg je volgens mij nu bij een red groep, kan me voorstellen dat veel mensen daar niet op zitten te wachten
Die heb ik nog nergens gevonden, dus als je tip hebt? En moet ik dan denken aan prijsen tussen €375 en €425 ofzo?

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 04 jul 2024 06:10

Sowier schreef: 03 jul 2024 08:14 GArmin is net makkelijk om routes naar GPS t ekrijgen. Ik maakte m'n routjes in Garmin Connect en kon ze dan meteen doorsturen naar GPS.
Met de Wahoo blijf ik GC gebruiken, ik download de GPX en stuur een Watsappje naar mezelf. Gaat ook snel, maar wat omslachtiger.

Ik heb nog een Edge Explore 1 liggen trouwens die weg mag :winkthumb:
Check: je bedoelt dat Garmin niet eenvoudig werkt met GPS? Of juist wel ondat je Garmins GC blijft gebruiken ook al ben je op Wahoo overgestapt.

Gebruikersavatar
Sowier
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:34

Gebruikersavatar Sowier 04 jul 2024 08:51

Ik ben het gewoon om routes te ontwerpen met Garmin Connect. Dus blijf ik dat doen.
Iedereen heeft wel een voorkeur voor die of die routeplanner,. IK vind Connect dus leuk.

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 05 jul 2024 06:22

Damn nu op verschillende plaatsen nieuwe Karoo 3 voor €400!

Niemand overigens die Windfield mist op de Karoo of het anders oplost (sideloading app of voorbereiden met epicridewheather?)
Dat is enige wat met nu nog tegenhoudt voor de Karoo, maar...

de optie Garmin Edge Explorer 2 met navigatiescherm, RPM, snelheid en HR en Windfield klinkt erg aantrekkelijk en vraag me af of dat niet alles is wat ik (voorlopig) nodig heb... (en de waardevastheid)

1094
Forum-lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 jul 2024 07:56

Zou t wel interessant vinden maar mis het niet. Plan mn route altijd vooraf en kijk dan naar de wind. Zelden dat ie draait tijdens de rit

Plaats reactie