Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 660
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 02 jul 2024 13:24

ColumsbusMJ schreef: 02 jul 2024 09:48 Bepaalde oud-topsporters blijven terugkeren bij de NOS waarbij ik mij afvraag waarom dit het geval is. Gelukkig zijn er ook heel kundige oud-topsporters die een toevoeging zijn aan een praatprogramma. Ik kan bijvoorbeeld met veel plezier luisteren naar een Gregory Sedoc en ik vind Tom Dumoulin ook een leuke gast. Dat ze Edwin van der Sar uitnodigen is mij dan weer een raadsel, die kan Russisch roulette saai maken. Maar goed dit is slechts mijn mening, bij de NOS denken ze daar anders over. Zoveel mensen zoveel wensen.

Ik mis Herman bovenal.
Heb ik ook weleens over geklaagd tegen een maatje van me. Hij kent dat televisiewereldje beduidend beter dan ik. Veel gasten bij de avondetappes zijn jaarlijks verplichte 'moetjes' waar ze niet omheen kunnen blijkbaar. Is echt een raar wereldje...
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 02 jul 2024 13:29

Schrijver Michel van Egmond verwoordde het uitstekend: wielrennen en sport in het algemeen is voor een groot deel amusement. Er over praten al helemaal. De paradox van de Italiaanse benadering werd ook fijntjes opgelicht: de Italianen maken van deze bijzaak een bloedserieuze hoofdzaak. Toch ook wel weer een mooie bijvangst van de Katholieke volksaard, waarin het "credo quia absurdum" besloten zit. Afijn, de Avondetappe is uitstekend uit de startblokken gekomen dit jaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2024 14:57

bluebird schreef: 02 jul 2024 13:24 Heb ik ook weleens over geklaagd tegen een maatje van me. Hij kent dat televisiewereldje beduidend beter dan ik. Veel gasten bij de avondetappes zijn jaarlijks verplichte 'moetjes' waar ze niet omheen kunnen blijkbaar. Is echt een raar wereldje...
Mag toch aannemen dat ze prima zonder vd Sar kunnen?
Maar ik vrees dus dat we weer een paar keer opgescheept zitten met Marijn de Vries, Lubberdink en Jacobs? :roll:
Less is bore

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 02 jul 2024 15:49

daniel1975 schreef: 02 jul 2024 14:57
bluebird schreef: 02 jul 2024 13:24 Heb ik ook weleens over geklaagd tegen een maatje van me. Hij kent dat televisiewereldje beduidend beter dan ik. Veel gasten bij de avondetappes zijn jaarlijks verplichte 'moetjes' waar ze niet omheen kunnen blijkbaar. Is echt een raar wereldje...
Mag toch aannemen dat ze prima zonder vd Sar kunnen?
Maar ik vrees dus dat we weer een paar keer opgescheept zitten met Marijn de Vries, Lubberdink en Jacobs? :roll:
Daar noem je er meteen wel 3 op ook hoor. :shock:
Pfffff

De grappige anekdotes van Jacobs kennen we ondertussen wel.
De Vries komt heel enthousiast over. Ik probeer nog iets positiefs over haar bijdrage te verzinnen..
En dan Lubberding. Die man leeft in een andere tijd. Heeft waarschijnlijk nog een telefoon met draaischijf en heeft leren fietsen voordat er fietsen bestonden.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 660
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 02 jul 2024 17:40

Nou ja, daar vind ik dus duidelijk geen enkele toegevoegde waarde aan. Maar ja, bepaalde mensen komen dus ieder jaar terug.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2024 22:57

Ik kan mijn draai dit jaar niet vinden bij de Avondetappe. Teveel niet-koers gerelateerde onderwerpen en gebrek aan beetje tempo.
Was in mijn beleving eerdere jaren minder het geval.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jul 2024 23:38

Wellicht voorsorteren op het feit dat ze volgend jaar een gehalveerd budget hebben vanwege de nieuwe regering?!
Het viel me al op dat er slechts twee stoelen voor gasten staan ipv de vier die er normaal staan….

We zien het wel…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 02 jul 2024 23:46

daniel1975 schreef: 02 jul 2024 22:57 Ik kan mijn draai dit jaar niet vinden bij de Avondetappe. Teveel niet-koers gerelateerde onderwerpen en gebrek aan beetje tempo.
Was in mijn beleving eerdere jaren minder het geval.
De avondetappe is altijd wel een programma geweest waar ook ruimte is voor andere onderwerpen.
Smeets had destijds ook vaak gasten van buiten de wielerwereld. Het toppunt was een kompleet koersloos avondje met Eva Jinek en Brammetje Moskovic.
De items die Phillip Freriks enkele jaren maakte hadden ook een laag wieler gehalte.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jul 2024 08:20

daniel1975 schreef: 02 jul 2024 14:57
bluebird schreef: 02 jul 2024 13:24 Heb ik ook weleens over geklaagd tegen een maatje van me. Hij kent dat televisiewereldje beduidend beter dan ik. Veel gasten bij de avondetappes zijn jaarlijks verplichte 'moetjes' waar ze niet omheen kunnen blijkbaar. Is echt een raar wereldje...
Mag toch aannemen dat ze prima zonder vd Sar kunnen?
Maar ik vrees dus dat we weer een paar keer opgescheept zitten met Marijn de Vries, Lubberdink en Jacobs? :roll:
Lubberdink en Jacobs verplichte moetjes? Kan geen blaartrekkende reden bedenken waarom dat moetjes zouden moeten zijn. Zijn de heren Jacobs en Lubberdink zo machtig dat iedereen ontslagen wordt als ze niet mogen komen? Serieus, ik haak per jaar een paar keer af, en daar zitten steevast de uitzendingen met Lub en Jacobs bij. Vreselijk. En Rob Harmeling, nog zo een.

Die mevrouw Saskia Dekkers zat er om de Tour wat breder te maken met als onderwerp Frankrijk. Kwam niet helemaal uit de verf omdat ze vond ik niet zoveel met wielrennen had.

Ik vind het juist altijd wel leuk als een BN-er niet uit het wielrennen langskomt, maar die wel koersfan is, en het ook goed volgt. Die zit daar dan als fan en kijkt ernaar zoals ik er ook naar zit te kijken. En dan een goede analist erbij. Prima.

Ow, niet alleen Roxane moet nog wat leren, Boogerd ook. Het ziet er allemaal zo ongemakkelijk uit. Leuk experiment, experiment niet geslaagd, door naar het volgende experiment.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2024 08:52

Boogert moet sowiso nog leren dat wachten op de koers op 2500m hoogte gewoon een koude bedoening is. Die stond te rillen in zijn truitje :D

Denk dat mijn grootste ergernis het gebrek aan snelheid en dynamiek in het programma is. Het is allemaal een beetje traag en gezapig en het duurt sowiso al 15min voordat het uberhaupt over de koers van de dag gaat.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jul 2024 09:02

Daar heb je gelijk in: ik mis vaak de koers want ze zijn al klaar als ik thuiskom. Ik wil dan eerst de korte samenvatting zien, dan de rest. Is ook een mooi haakje voor het vervolggesprek lijkt me. Het is inderdaad allemaal een beetje traag, die mevrouw Dekkers kwam niet uit de verf, daarvoor van der Sar wat ook niet een lekkere prater is. We gaan het zien. Het geeft me nog steeds een zomergevoel, tijd voor vakantie. En de zomer is in Nederland inmiddels klaar :-), dus op tv krijg je er nog een beetje zomers gevoel van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5866
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 jul 2024 09:05

Het 'probleem' is dat de NOS op de oude voet door wil gaan want dat wil TV-kijkend Nederland.
Dat dat voor 85% geen wielerkenners zijn maakt het dat ze op de oude voet door kunnen gaan.
Wij als 'ingewijden/kenners' zien liever een meer fiets-inhoudelijk programma.
Ikzelf zou een mix van beide waarderen maar wel met wat meer kennis uit het huidige peloton en niet van 40 jaar geleden.
Dan denk ik aan een mooie samenwerking tussen de Avondetappe en bijvoorbeeld de jongens achter "Live slow ride fast".
Maar en ieder zal wel een voorkeur hebben hoe zij het programma het liefst zien evolueren.

Plaats reactie