Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6611
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jul 2024 09:54

Theo V schreef: 03 jul 2024 09:05 Dat dat voor 85% geen wielerkenners zijn maakt het dat ze op de oude voet door kunnen gaan.
Wij als 'ingewijden/kenners' zien liever een meer fiets-inhoudelijk programma.
Dat speelt zeker een rol maar zelf word ik helemaal naar van de inteelt in al die praatprogramma's. Of dat nu De Avondetappe, WNL op zondag, Goedemorgen Nederland, OP1, Beau of Jinek is.
Allemaal hebben ze blijkbaar maar een zeer beperkt netwerk en doen ook niet erg hun best daar verandering in te brengen.
Bij een commerciële zender maak ik mij daar wat minder druk om maar bij de publiek omroep verwacht ik gewoon meer diversiteit en meer doorloop in de tafelgasten.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 03 jul 2024 10:44

daniel1975 schreef: 03 jul 2024 08:52 duurt sowiso al 15min voordat het uberhaupt over de koers van de dag gaat.
maar hoe die samenvatting gisteravond was vormgegeven.. wow dikke complimenten! graag meer van dat.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39840
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jul 2024 11:14

depoldertoerist schreef: 03 jul 2024 10:44
daniel1975 schreef: 03 jul 2024 08:52 duurt sowiso al 15min voordat het uberhaupt over de koers van de dag gaat.
maar hoe die samenvatting gisteravond was vormgegeven.. wow dikke complimenten! graag meer van dat.
Zeker!! :winkthumb:
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jul 2024 12:16

Serieus? Was mooi gedaan, maar ik had de koers niet gezien dus had ik graag een gewone samenvatting gehad. Fijn dat er mensen wel van genoten hebben.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jbams
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 03 jul 2024 13:04

Jammer dat vive le velo pas zaterdag start zeg. Het belgische perspectief op Evenepoel zou ik toch graag nu al zien.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 641
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 03 jul 2024 13:18

rikkert schreef: 03 jul 2024 12:16 Serieus? Was mooi gedaan, maar ik had de koers niet gezien dus had ik graag een gewone samenvatting gehad. Fijn dat er mensen wel van genoten hebben.
Gisteren was wel een uitschieter, maar de samenvatting van de Avondetappe is toch nooit erg inhoudelijk? Idem voor de vooruitblik.

Avondetappe moet het hebben van een beetje koers, veel vakantiegevoel en dat dan aangevuld met een gast met een persoonlijk verhaal o.i.d. Dat is een mix die de hardcore wielervolger misschien niet helemaal aanspreekt, maar een breder publiek waarschijnlijk wel. Mijn vrouw heeft niks met wielrennen (als sport) maar kijkt graag met mij de Avondetappe.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 jul 2024 13:35

klaastuin schreef: 03 jul 2024 13:18
rikkert schreef: 03 jul 2024 12:16 Serieus? Was mooi gedaan, maar ik had de koers niet gezien dus had ik graag een gewone samenvatting gehad. Fijn dat er mensen wel van genoten hebben.
Gisteren was wel een uitschieter, maar de samenvatting van de Avondetappe is toch nooit erg inhoudelijk? Idem voor de vooruitblik.

Avondetappe moet het hebben van een beetje koers, veel vakantiegevoel en dat dan aangevuld met een gast met een persoonlijk verhaal o.i.d. Dat is een mix die de hardcore wielervolger misschien niet helemaal aanspreekt, maar een breder publiek waarschijnlijk wel. Mijn vrouw heeft niks met wielrennen (als sport) maar kijkt graag met mij de Avondetappe.
Dat klopt, het laat in een paar minuten de hele dag zien. Gisteren was dat te kort, de dag ervoor met de sprint veels te lang...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3210
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 05 jul 2024 08:26

Gisteravond met veel plezier naar Tom Dumoulin gekeken. Zijn inleiding op de parkeerplaats, het gesprek met Dylan Groenewegen en uiteraard de verkenning van het parcours van vandaag.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5057
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jul 2024 13:10

Mathieu’s vader vond ik ook wel amusant. Die rijdt de MS- gran fondo aan 36km/h en doet alsof t niets is. Heerlijk nuchter.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 jul 2024 07:50

Gisteren weer een keer AE meegepakt. Wilfied de Jong en Caro Derx en Marcel Kittel. Kittel mag ik graag horen praten, kundig maar ook gewoon een prettig persoon.

Ik zei pas dat het wel leuk vond een BN-er die niet uit de fietswereld te zien. Daar was Caro een voorbeeld. De verwondering en pretogen van Caro Derx terwijl ze een dagje bij de tour mocht zijn. Voegt het veel toe? Nee. Was het schattig om te zien? Ja. En ze fietste precies met hetzelfde gevoel een berg op zoals ik dat een jaar of 25 geleden ook deed. Vond het wel een vermakelijke uitzending. En een het is daar mooi weer. Geeft ook een goed gevoel.

Ik mis trouwens de moetjes van de show die hierboven aangekondigd werden: Lub, Jacobs, Harmeling. Hopen dat ze wat AE betreft gecanceld zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 10 jul 2024 12:36

Gisteren alweer snoeihard door de Avondetappe heen gespoeld. Sprinters kunnen mij zelden bekoren en ideale schoonzonen al helemaal niet. In een flits zag ik de kale knikker van die Rotterdammer met zijn kersverse groene blaadje. Al eerder gezien. Zoef. Voorbij. De dag van morgen; ja een strijd op twee fronten. Goh, had ik niet verwacht. O ja, VLV is ook weer begonnen. Het is allemaal teveel, en vooral meer van hetzelfde. Dan heb je nog de EK en ...

Wimbledon: geheel zonder reclame; zelfs geen logo's die je scherm vervuilen. Spelers keurig in het wit. Omdat dat moet. Feitelijk de enige sportwedstrijd met aanzien die nog niet verziekt is door commercie !!! (De Elfstedentocht is een afgesloten hoofdstuk in het geschiedenisboek)

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 10 jul 2024 13:01

Het is wat subtieler dan bij de TDF, maar tijdens Wimbledon wordt weldegelijk reclame gemaakt. Na een korte blik op het scherm zie ik Emirates, Rolex, Range Rover en Barclays voorbijkomen. De spelers zijn zelf ook een reclamebord voor hun sponsoren (schoenen, racket en kleding). Maar goed Wimbledon kan mij niet meer zo bekoren met wat er nu rondloopt op de tennisbanen. Met het pensioen van Federer heeft tennis haar glans voor mij verloren. En om in de woorden van Didier Deschamps te spreken, 'als je je verveelt, dan ga je toch wat anders kijken'

Plaats reactie