Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Klaar met groeten

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9096
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 jul 2024 08:53

Kent iemand deze nog? ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 02 jul 2024 09:29

esmeew schreef: 01 jul 2024 18:37 Gisteren in de Flevopolder gefietst. Ongeveer 1/20 groette terug. Vandaag weer terug naar Amsterdam; en 19/20 groette terug. Waarschijnlijk ligt het ook aan de maandag fietsers vs de weekend fietsers. Maar vanaf Almere t/m Amsterdam: iedereen groet terug. Een klein knikje met het hoofd of een vinger van het stuur!
Ik heb echt totaal andere ervaringen. Zodra ik de provincie Noord-Holland binnenrijd lijkt iedereen te stoppen met groeten.
Zaterdag wederom, tussen Lelystad en Almere groet iedereen, zelfs fietsers op tijdrit fietsen die schijnbaar erg hun best doen om toptijden te rijden. Eenmaal over de Hollandsebrug blijft hier weinig van over. Pas in Zuid-Holland werd weer voorzichtig gegroet.
Kennelijk ben ik in de omgeving van Amsterdam niet groet waardig.

havana schreef: 02 jul 2024 07:45 Dat je in de Flevopolder niet groet snap ik wel, daar wordt een mens hartstikke depressief van :D
Mijn theorie had hetzelfde uitgangspunt, maar een andere conclusie tov Havana. Er wordt gegroet omdat het net even een lichtpuntje is in een verdere nogal depressieve eenzame eentonige omgeving. Nu reed ik niet over de dijk maar ergens in het binnenland waar de leegheid soms wel op je afkomt.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1030
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 jul 2024 10:41

Op sommige dagen is het zo druk dat ik er echt geen zin in heb, het is geen huldiging waar ik naar iedereen moet zwaaien. Verder zijn er een paar criteria, mensen zonder helm groet ik niet en mensen die een lamp aanhebben op klaarlichte dag ook niet. (keuzes... ;) )
Toen ik in Almere woonde maakte ik veel kilometers in de polder en daar kom je weinig mensen tegen, dus dan groette ik wel meer. Net als dat je even vraagt of alles onder controle is als je iemand ziet staan met een lekke band oid in `the middle of nowhere`. Als dat in de bewoonde wereld gebeurt dan komen mensen er zelf wel uit. Maar met 15km leegte om je heen is dat toch anders.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 02 jul 2024 11:18

bever schreef: 01 jul 2024 21:03
Enzzo schreef: 01 jul 2024 16:10 Paranoia strikes deep…
https://genius.com/Buffalo-springfield- ... rth-lyrics
:lol:

hoeveel gevallen van fietsdiefstal onder de ogen van de eigenaar zijn er al bekend bij de Proloog ? ff puur uit nieuwsgierigheid hoor :like:
Zal wel meevallen, anders zouden ze er toch wel voor waarschuwen?
Maar als het zover komt dan is het wel een gevalletje van de put dempen....

Ikzelf neem nooit ergens risico, de keren dat ik iemand paniekerig naar zijn fiets zag zoeken staan in mijn geheugen gegrift en wil ik zelf niet meemaken.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 03 jul 2024 09:28

ik fietste vrijdag de hele dag door Noord-Holland (Haarlem - Texel - Amsterdam - Haarlem) en het viel me op hoeveel mensen groetten / terug groetten, echt leuk. en in Purmerend werd ik nog door de stad geholpen door een vriendelijke fietser die me bijhaalde.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 03 jul 2024 11:20

Het zal aan mijn uitstraling liggen :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5244
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 jul 2024 21:08

Hangt echt van de dag af, maar zolang het niet file rijden is en je solo fietsers tegenkomt denk dat 50% teruggroet.
In Frankrijk is het wel het andere uiterste, daar zwaaien ze echt terug maargoed komt ook doordat je daar nog minder fietsers tegenkomt.

In Belgie schijnt het wel een dingetje te zijn :
https://www.instagram.com/p/C8-HBEuSCYi ... mg_index=1
De Australische professor Jamie Anderson (53) woont al vijftien jaar in Vlaanderen. Lang genoeg om te weten dat Vlaamse wielertoeristen zelden goedendag zeggen op de fiets.⁠
Even instagram linkje daar kan je nog wat lezen, de pagina van destandaard zelf zit achter paywall.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 04 jul 2024 09:32

dat herken ik wel, van Vlaanderen
herhaaldelijke ervaring: mensen aankijken, groeten, en dan kijken ze gewoon weg zonder boe of ba
niet alleen fietsers trouwens, wandelaars ook

in Walonië is dat echt heel anders

Plaats reactie