2e poging voor Racefiets: maar welke?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Je bedoelt dat merk sowieso niet interessant is als je 2e hands kijkt of bedoel je dat uit de genoemde merken in mijn openingspost?Ernie C. schreef: ↑27 mei 2024 21:16 Tweedehands is het merk sowieso minder interessant. Staat van onderhoud en mogelijkheid om te bezichtigen (dichtbij!), tellen dan veel zwaarder.
De kans dat je een tweedehands vindt, die recent genoeg is voor meer dan 28mm banden en aanzienlijk goedkoper is dan nieuw, is niet heel groot.
Welke maat zoek je en welke omgeving?
Ik woon in de omgeving Haarlem
Je hebt gelijk dat het best een lastige klus is, maar ik merk/denk dat Giant / Merida meeste kans maak op een recente bike die voldoet aan deze wensen. Specialized, Trek en ook Canyon is een stuk lastiger 2e hands.
-
- Forum-lid
Update: ik rij inmiddels al 2-3 maandjes rond op een hele mooie Giant Defy Advanced 3 uit 2021! Op marktplaats gevonden, 1e eigenaar, nieuwstaat voor iets meer dan 1k euri. Verkoop ik over een tijdje zo weer mocht ik dan wel weten wat ik exact wil en hoeveel me dat waard is.
Bij de LBS waar deze beauty is gekocht (bij mij om de hoek in Lisse!) klein beurtje, laten afstellen, mooi giant fleet sl zadel erop en rijden maar!!!
De groepset is Tiagra maar dat schakelt meer dan prima!! Tubeless, 32mm rijdt heerlijk comfy en ik zit lekker snel >30km en ben nu vooral routes id buurt ah verkennen en ga langzaam opvoeren naar wekelijkse ritjes van 40-50km. Al een aantal mooie 40km ritjes gedaan en dat gast prima!
Ik kom leuke carbonwielen setjes tegen op MP (slr1 en slr2 maar ook van bonttrager): is het dat waard om te investeren? Kan natuurlijk gewoon doen en als ik doorverkoop, houdt ik die voor mijn volgende fiets…
Bij de LBS waar deze beauty is gekocht (bij mij om de hoek in Lisse!) klein beurtje, laten afstellen, mooi giant fleet sl zadel erop en rijden maar!!!
De groepset is Tiagra maar dat schakelt meer dan prima!! Tubeless, 32mm rijdt heerlijk comfy en ik zit lekker snel >30km en ben nu vooral routes id buurt ah verkennen en ga langzaam opvoeren naar wekelijkse ritjes van 40-50km. Al een aantal mooie 40km ritjes gedaan en dat gast prima!
Ik kom leuke carbonwielen setjes tegen op MP (slr1 en slr2 maar ook van bonttrager): is het dat waard om te investeren? Kan natuurlijk gewoon doen en als ik doorverkoop, houdt ik die voor mijn volgende fiets…
Fijne update en véél plezier met de fiets. En de recente Tiagra is inderdaad een heel fijne groepsset, doet perfect z'n werk.
Carbon wielen zijn leuk, maar geen must. Ikzelf en veel anderen kopen Chinees carbon. Als je niet de allergoedkoopste setjes neemt, is de kwaliteit zeker ok. Voor een 400-500 euro ben je dan klaar.
Carbon wielen zijn leuk, maar geen must. Ikzelf en veel anderen kopen Chinees carbon. Als je niet de allergoedkoopste setjes neemt, is de kwaliteit zeker ok. Voor een 400-500 euro ben je dan klaar.
-
- Forum-lid
Foto?!
Mooi dat je iets passends gevonden hebt en ook tot koop ben overgegaan!
Mooi dat je iets passends gevonden hebt en ook tot koop ben overgegaan!
-
- Forum-lid
Veel mooie en vooral veilige ritjes gewenst met de nieuwe aanwinst.
Carbon wielen zijn geen must.
Carbon wielen zijn geen must.
-
- Forum-lid
Prachtige startersfiets met relaxte geometrie, maar kan ook meer aero zitten in de beugels (kom van flatbar fitnessbike) en de winst ervan zien… en vooral lekker trappen!!!
Leuk ook om te weten dat het carbon van goeie kwaliteit is (laat dat maar aan Giant over!).
Voor mij heerlijke stijfheid, comfort balans. Hoewel de banden natuurlijk ook veel bijdragen aan comfort.
Carbon wielen zijn geen must maaarrr.
Ik kan de wielen eenvoudig verwisselen… en investering meenemen naar een volgende fiets toch? ( misschien wel meer een gravelbike)
Waarom geven jullie specifiek aan “geen must?” Dit is toch na banden de de beste investering jn materiaal (op aero zittenna, kleding etc..) om dat racy snelheidsgevoel te krijgen?
Laatst gewijzigd door Robbie-bike op 04 jul 2024 06:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Oei daar ben ik ook een x op losgegaan en verdwaald, kwam toen uit op winspace als betrouwbaar maar al gauw €1000… of via deze https://www.velofanatics.com/chinese-bike-brands/ kom je ook uit op allemaal moois….Sowier schreef: ↑03 jul 2024 15:28 Fijne update en véél plezier met de fiets. En de recente Tiagra is inderdaad een heel fijne groepsset, doet perfect z'n werk.
Ook leuk Europees merk: Scribe inception voor €599 (via website, geen idee wat er allemaal xtra bijkomt)… diverse goede reviews…
Maar als ik nou bij Giant blijf, dan heb ik mooie bij de fiets passende 2e hands slr 1 of slr2….
Welke merken chinese carbon voor 400 hebben jullie dan en waar bestel je die?
-
- Forum-lid
Die fiets schreeuwt om hoge carbon wielen!
Die Giant carbon wielen zijn een mooie update en kun je idd meenemen naar een evt. volgende fiets, doen dus!
Die Giant carbon wielen zijn een mooie update en kun je idd meenemen naar een evt. volgende fiets, doen dus!