Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 540/840

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 23 jun 2024 19:24

Drkjv schreef: 21 jun 2024 19:53 21.18 is sinds 3 dagen beschikbaar.

Update notes spreekt niet over iq logo fixes.
Morgen maar eens zien of het bij mij opgelost is met de 21.18...
Gisteren op 7u durende rit geen problemen gehad, vandaag 3u gereden en na 1u waren het weer de iq logo's ipv data fields :cry:

Beide ritjes met route op en af en toe switchen van pagina, maar vooral op kaart scherm gereden.

Misschien dient er een fix te komen vanuit de app van de connect IQ store app zelf :|

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 23 jun 2024 19:43

Vandaag 9u gefietst op de 1040 met 4 CIQ datavelden continu open, en de 5e op een ander scherm is ook de hele tijd blijven werken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 24 jun 2024 11:18

Op het forum van garmin zou er iets staan. Maar ik krijg steeds een '503 Service Unavailable - error' als ik forum van garmin wil openen.

Iemand die er wel aan kan?

https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... ng/1791524

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 24 jun 2024 14:33

Hier werkt de site gewoon.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6206
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jul 2024 22:05

Net versie 21.18, nog altijd deel van de iq velden die vrij snel in een rit stoppen met werken.

Herstart van 't toestel gebeurd af en toe (niet elke rit.. Lengte van de rit lijkt er geen invloed op te hebben.

Laatste quirk, bij het afronden van de week bleef het toestel vast staan op "saving". 10 seconden de power knop ingedrukt gehouden, herstart het toestel. En rit was er nog wel.

Durf 't nog niet aan naar die 23.09 beta versie te gaan. Want ondanks de manko's kan ik er op 't moment aardig mee uit de voeten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 jul 2024 00:30

Ik rij nu met 23.09 sinds 2 dagen nadat hij gereleased is. Heb nog geen probleem gehad so far. Maar ook met 21.18 gereden tijdens mn langste dag rit (231km 9:11 netto rijtijd) en geen enkel probleem gehad met iq Velden, terwijl ik in mn navigatie scherm er 4 in beeld heb: 2x edgefields windfield, en my bike radar traffic. Verder heb ik op een andere pagina powermaro draaien waar ik af en toe naartoe switch. Gaat gewoon goed hier.
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2391
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 04 jul 2024 08:16

Inmiddels is 23.10 uit: Change Log 23.10 - Fixed issue where hazards in China could appear offset on the map. Die miste ik al haha.

CDBE
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 04 jul 2024 09:24

Net mijn 840 opgestuurd naar Futurum. Aangekocht 30 mei 2023, na een tijdje begon hij af en toe vast te lopen. telkens een soft reset en alles terug in orde.
Ongeveer een maand geleden nieuw probleem, de hoogte meters klopten niet altijd met die van andere mede fietsers. Ik begon er wat op te letten en zag dat ik op vlakke wegen % zag van -10 tot +10. Gemaild naar Futurum, de uitleg is om eerst proberen van een soft reset en als dat niet werkt een hard reset uit te voeren. Hard reset uitgevoerd en toestel terug aan de sensors gekoppeld, Strava, internet, gsm... eerste ritten gereden en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu wachten op het verdict van Fut. en Garmin.
Specialized Sl7 pro Sram Force

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 jul 2024 10:47

CDBE schreef: 04 jul 2024 09:24 Net mijn 840 opgestuurd naar Futurum. Aangekocht 30 mei 2023, na een tijdje begon hij af en toe vast te lopen. telkens een soft reset en alles terug in orde.
Ongeveer een maand geleden nieuw probleem, de hoogte meters klopten niet altijd met die van andere mede fietsers. Ik begon er wat op te letten en zag dat ik op vlakke wegen % zag van -10 tot +10. Gemaild naar Futurum, de uitleg is om eerst proberen van een soft reset en als dat niet werkt een hard reset uit te voeren. Hard reset uitgevoerd en toestel terug aan de sensors gekoppeld, Strava, internet, gsm... eerste ritten gereden en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu wachten op het verdict van Fut. en Garmin.
Als ik mag gokken denk ik dat je vocht in je barometer hebt. Dat zou het probleem met hoogtemeters verklaren.
Voor wat betreft het vastlopen. Veel activiteiten en routes op het apparaat maken hem trager. Als je bv veel strava routes op favoriet hebt staan worden die automatisch gesynct. Uit ervaring blijkt dat als dat er veel zijn, de Garmin daar slecht tegen kan.
Ik probeer zelf altijd m'n activiteiten, routes en workout mappen op de Garmin eens in de 3 maanden ofzo op te ruimen. Dan laat ik iets van de laatste 20 activiteiten en routes staan. Workouts doe ik kijken wat ik wel en niet wil houden (is ook minder belangrijk voor de stabiliteit/snelheid volgens mij).
Verder kunnen ConnectIQ apps ook wel roet in het eten gooien.
Afbeelding

derxx
Forum-lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 04 jul 2024 10:49

Trouwens, is het niet handig om deze samen te voegen met de 1040? Software is gewoon hetzelfde.
Afbeelding

CDBE
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 04 jul 2024 10:57

Ik maak hem ook regelmatig leeg en heb geen favoriete routes staan op Strava, dat denk ik toch...
Bedankt voor de info ivm het vocht, ik ga alle dagen met de racefiets naar het werk en het heeft nogal wat geregend deze winter en nu nog altijd :oops: :lol:
Specialized Sl7 pro Sram Force

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 04 jul 2024 11:20

derxx schreef: 04 jul 2024 10:47
CDBE schreef: 04 jul 2024 09:24 Net mijn 840 opgestuurd naar Futurum. Aangekocht 30 mei 2023, na een tijdje begon hij af en toe vast te lopen. telkens een soft reset en alles terug in orde.
Ongeveer een maand geleden nieuw probleem, de hoogte meters klopten niet altijd met die van andere mede fietsers. Ik begon er wat op te letten en zag dat ik op vlakke wegen % zag van -10 tot +10. Gemaild naar Futurum, de uitleg is om eerst proberen van een soft reset en als dat niet werkt een hard reset uit te voeren. Hard reset uitgevoerd en toestel terug aan de sensors gekoppeld, Strava, internet, gsm... eerste ritten gereden en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu wachten op het verdict van Fut. en Garmin.
Als ik mag gokken denk ik dat je vocht in je barometer hebt. Dat zou het probleem met hoogtemeters verklaren.
Voor wat betreft het vastlopen. Veel activiteiten en routes op het apparaat maken hem trager. Als je bv veel strava routes op favoriet hebt staan worden die automatisch gesynct. Uit ervaring blijkt dat als dat er veel zijn, de Garmin daar slecht tegen kan.
Ik probeer zelf altijd m'n activiteiten, routes en workout mappen op de Garmin eens in de 3 maanden ofzo op te ruimen. Dan laat ik iets van de laatste 20 activiteiten en routes staan. Workouts doe ik kijken wat ik wel en niet wil houden (is ook minder belangrijk voor de stabiliteit/snelheid volgens mij).
Verder kunnen ConnectIQ apps ook wel roet in het eten gooien.
Same here, ik verwijder al mijn activiteiten en heb een route of 10-20 opgeslagen. That's it en toch regelmatig vastlopers, zeker als er een omleiding is en Garmin per se terug wil naar een waypoint (sowieso heel irritant die waypoints).

Plaats reactie