Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 jul 2024 09:00

klaastuin schreef: 05 jul 2024 08:18
daniel1975 schreef: 05 jul 2024 07:56
Enzzo schreef: 04 jul 2024 23:26 , het was inderdaad een kleuterklas die geheel ontspoord was
Helaas de enige juiste conclusie na 3 dagen Wilders...... Wat een ongelofelijke afknapper is dat zeg. Geen enkele poging om boven al het gekibbel te staan, maar lekker meedoen en doortwitteren.
Had je anders verwacht dan? Dit IS de strategie.
Wat ik stuitend vind is dat de hele twede kamer geen enkele poging doet om iets te verbeteren voor het land. De coalitie partijen roepen iets en de oppositie is het er standaard niet mee eens dan continu over uitspraken uit het verleden. Het is gewoon een kinderachtige kleuterklas.

En het dang gek vinden dat het in het hele land allemaal minder gaat. De regel als het boven drupt dan regent het beneden geld ook hier. Geef een keer het goede voorbeeld!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16805
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2024 09:19

Het is vooral stuitend dat het minst interessante debat van het jaar zoveel aandacht krijgt. Het gaat niet over het oplossen van problemen maar over de vorm en de poppetjes. Lekker een paar dagen modder gooien dus, laat gaan, nu mag het nog.

We zullen wel zien wat het wordt als er zaken inhoudelijk behandeld gaan worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6611
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2024 09:27

21% op cultuur is prima.

Of ALLE cultuur naar 9%!
Mijn buurman leest heel veel en betaald 9% op z'n boeken. Ik draai graag platen en betaal 21%.
Beide is toch echt cultuur

M'n nichtje gaat naar toneelvoorstelling die al gesubsidieerd is en betaald 9%. Ik ga diezelfde avond naar een kookcursus Marokkaanse keuken en betaal 21%.
Beide is toch echt cultuur

Verder ben ik in dit soort dingen simpel: als er niemand voor wil betalen hou het dan niet kunstmatig overeind. Daar is de schatkist echt te mager voor gevuld.

Zelf kom ik regelmatig in een museum en ik heb niet het idee dat daar de onderkant van de maatschappij rondloopt. Als we die mensen naar het museum willen krijgen hebben we een hele andere discussie dan 9 of 21%. Met een gratis - liefst gezonde - lunch tijdens het museumbezoek ga je bij die doelgroep meer bereiken.
Verder vind ik het van de zelfbenoemd cultuurliefhebbers wat lafjes om juist over de rug van DIE groep die 9-21% discussie te voeren.

Veder wat ik gister gezien heb is Wilders gewoon aan het voorsorteren op een volgende verkiezing.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 05 jul 2024 09:27

Ernie, ik ben het volledig met je eens! Het is een trieste en ook zielige vertoning van alle kanten.

Het is ook niet geheel verrassend, misschien is het goed dat al die shit er nu direct uitkomt dan kan men tijdens het reces nadenken en daarna aan het werk!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 jul 2024 09:38

Gastheerg schreef: 05 jul 2024 09:27
Veder wat ik gister gezien heb is Wilders gewoon aan het voorsorteren op een volgende verkiezing.
Precies dit dus.

Wat een bespottelijk en verwerpelijke vertoning gister. Voor mij is het ook meer dan duidelijk dat Wilders 0 intentie heeft om dit kabinet te laten slagen. Met de huidige peilingen in het achterhoofd mikt hij op nieuwe verkiezingen, met mogelijk meer dan 50 zetels voor de PVV. En dan wordt ie wel MP. Je merkt het aan fucking alles. Yesildinges en Wilders zitten dus totaal niet op 1 lijn. Op dag 1 vliegen ze elkaar al in de haren. Zo'n 'bewuste' tweet van Agema. Arme Dick. Arme Omtzigt. Zelf voor gekozen natuurlijk, maar sjees, wat zullen die zich achter de oren krabben. Lientje niet 1 keer gehoord en gezien. Wat een bizar slechte oppositie ook. Dit gaat/gaan gewoon minimaal 1 tot waarschijnlijk 2 verloren jaren worden.

Wel verwonderlijk dat de Engelsen dan weer zo duidelijk richting de Sociaal Democratie gaan. Lijken wel de enige te zijn in Europa (het continent dan).
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 641
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 05 jul 2024 09:41

Ernie C. schreef: 05 jul 2024 09:19 Het is vooral stuitend dat het minst interessante debat van het jaar zoveel aandacht krijgt. Het gaat niet over het oplossen van problemen maar over de vorm en de poppetjes. Lekker een paar dagen modder gooien dus, laat gaan, nu mag het nog.

We zullen wel zien wat het wordt als er zaken inhoudelijk behandeld gaan worden.
Nou ja, het is toch ook niet eerder vertoond dat een nieuw kabinet zo verdeeld was dat ze elkaar op dag 1 al de tent uit vechten? Geen wonder dat daar veel aandacht voor is, toch?

Maar idd, laat het stof maar neer dwarrelen en dan kijken of ze inhoudelijk aan de slag gaan. Maar als het debat met Wiersma een voorbode is van wat ons te wachten staat dan vrees ik het ergste.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4194
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 jul 2024 09:52

Inhoudelijk laten ze de boeren al in de stront zakken.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 jul 2024 10:14

Ik denk dat cultuur, boeken, muziek, sport, gezonde voeding etc juist laag belast moet worden. Uiteindelijk gaat het om gezondheid. De zorgkosten rijzen de pan uit, het percentage ziekte bij bedrijven is hoog, de werkdruk is hoog etc. Bovenstaande zaken dragen bij aan een mentale en fysieke gezondheid.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4325
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 jul 2024 10:23

+1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16805
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 jul 2024 10:41

Het probleem is altijd: Waar trek je de grens? 120€ "subsidie" op een eenvoudige racefiets om het sporten te stimuleren of 1200 op een S-Works die voor 80% statussymbool is, is een groot verschil. Ik denk dat je het beter anders kunt aanpakken dan via de btw.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8901
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2024 10:49

JPAR schreef: 05 jul 2024 10:14 Ik denk dat cultuur, boeken, muziek, sport, gezonde voeding etc juist laag belast moet worden. Uiteindelijk gaat het om gezondheid. De zorgkosten rijzen de pan uit, het percentage ziekte bij bedrijven is hoog, de werkdruk is hoog etc. Bovenstaande zaken dragen bij aan een mentale en fysieke gezondheid.
Geloven jullie echt dat er gezonder gegeten gaat worden als de BTW verlaagd wordt? Cultuur? zoals Gastheer al schreef in de musea ziet hij vooral mensen die het prima kunnen betalen. Het zou mij verbazen als er meer mensen komen als het goedkoper wordt die er anders niet zouden komen. Wat voor muziek? de platen? Of concerten? waar de toegangsprijzen hoog zijn, maar de drankjes niet minder.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1419
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 05 jul 2024 10:53

kxlight schreef: 05 jul 2024 08:17
ColumsbusMJ schreef: 05 jul 2024 08:03 Hoezo gesubsidieerd? Zo werkt btw niet.
21% btw is het standaard tarief. Het lage tarief kun je beschouwen als een korting op het standaardtarief. We hebben ooit bedacht dat boeken lezen gestimuleerd moest worden en verlaagde toen t tarief van het standaard tarief (waarschijnlijk 19%) naar 9%. Dat er nu 12%-punt minder belasting op zit, is dan toch feitelijk een subsidie.

Hoe zie jij dat dan?
Zo kun je het ook beargumenteren. De aanschaf van een boek wordt belast, ongeacht of dit 9 of 21 procent is, een deel gaat naar de staatskas. Dit is in mijn ogen geen subsidie, maar een voordeliger belastingtarief.

In ieder geval ben ik van mening dat je lezen niet duurder moet maken, maar dat ze dat bij de PVV wel willen snap ik wel. Iemand zonder voeten maak je ook niet blij met schoenen.

Gesloten