500€ is wel een upgrade van 50% van de aankoopprijs.
Beetje overdreven.
2e poging voor Racefiets: maar welke?
Ben ik wel met je eens, maar een wielset van 1500 op een fiets van 3000 voelt minder overdreven. Elke fiets rijdt lekkerder met goede wielen. Ik zou voor een middenklasser aluminium van de Europese markt gaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Ik mis idd wat diepe velgen..
haha, ja de fietscomputer komt er ook aan... Garmin varia radar ook op het vizier ivm safety... heb idd ook een COs pompje en tubeless reparatieset in Giant uniclip zadeltasje heb ik ook al...
Powermeter (nog) niet, zover ben ik nog niet... zal eerder een Zwift-achtig ding komen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Tjaa, misschien wel overdreven. Maar waarom niet? Mijn plan is om goede race wielen te kopen die ik kan houden voor een volgende fiets. Deze wielen/banden is niets mis mee.
Maar het is wel zo dat dit goedkoopste Defy Advanced model, hetzelfde frame heeft als een Defy Advanced Pro die ook carbon wielen met 36mm diepe wielen. Of andere goede wielen. Blijft de fun van spielerij en tweaken om de beste fiets op te bouwen toch?
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Welke middenklasser alu zou je voor gaan? Die ik heb gezien kom je ook al snel op €300-€400… en nog belangrijker: zijn niet zo cool als een 40mm diepe carbonvelg
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Welke fiets heb je en met welke wielen had je hiervoor?
Aan de ene kant vind ik het als techy ook leuk om te buigen over de verschillende variabelen als materiaal, kwaliteit constructie, kwaliteit vorm etc.. En dan vergelijken of alu of carbon het beste bij jouw fiets past (laat staan je verstand qua € vs winst). Ik heb ook jaren zitten loeren naar een titanium bike... weer terug naar een alu frame want de meeste comfort komt van banden... en toch gegaan voor carbon omdat die gewoon een mooiere vormen heeft (ondanks dat alu ook stappen maakt en titanium tijdloos schoonheid uitstraalt)....
Verder heb ik begrepen uit mijn rabbithole dat wielen (en banden) wat je dat racy versnellingsgevoel geeft ((naast cranck en stijve schoenen) wat ik zo leuk vind aan racefietsen...
Dit is de andere kant, de funfactor, de why-not, de YOLO factor. Qua looks: wil ik 40mm hogere velgen, dat is esthetisch gewoon cool... Of ik die bij deze fiets neem weet ik nog niet (zie mijn twijfel in TS) maar het wisselen van een wiel is zo eenvoudig dat mijn belemmering niet mijn huidige frame hoeft te zijn, als je het toch kan meenemen.
Er zullen vast goede alu wielen zijn, maar in hoeverre verschillen die (op gewicht na) van mijn huidige Giant S-R2?
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Dat frame is prima en kan nog jaren mee!
Eerste upgrade zouden hoge carbon wielen 45mm zijn en daarna een upgrade van de groep wanneer de onderdelen aan vervanging toe zijn.
De huidige wielset gebruiken bij slecht weer/najaar.
Eerste upgrade zouden hoge carbon wielen 45mm zijn en daarna een upgrade van de groep wanneer de onderdelen aan vervanging toe zijn.
De huidige wielset gebruiken bij slecht weer/najaar.
Winstwaarschuwing voor de carbonvelgen: sneller zijn ze niet echt. Al zijn er mensen die meteen 2km/h sneller gaan zeggen ze. Mijn ervaring is dat niet.
Ze zijn wel stijver en sturen daardoor wel echt merkbaar strakker / met veel meer vertrouwen.
Maar voor de looks zou ik het altijd doen. Neem de tijd en haal een mooi setje SLR1 van marktplaats. Past mooi bij je fiets en ze hebben een mooie maat. Gewicht is ook echt goed van die wielen. Enkel de ratel is wat luid naar mijn zijn.
Ze zijn wel stijver en sturen daardoor wel echt merkbaar strakker / met veel meer vertrouwen.
Maar voor de looks zou ik het altijd doen. Neem de tijd en haal een mooi setje SLR1 van marktplaats. Past mooi bij je fiets en ze hebben een mooie maat. Gewicht is ook echt goed van die wielen. Enkel de ratel is wat luid naar mijn zijn.