Fietsindustrie en -ambachtseconomie
is jammer als stages verdwijnt. Gebruik er 1 op mn mtb en ook op mn racefiets. MTB een gen 1 en op de racefiets een gen 3. Werkt altijd in tegenstelling tot verschillende 4iiii exemplaren die ik heb gehad. Ook de enige crank based optie voor een super record crank.
https://www.bicycleretailer.com/industr ... -shut-down
At least four former Stages Cycling executives have joined Giant Manufacturing as the power meter and smart bike brand has apparently stopped operations. Meanwhile Giant, which manufactures many Stages products in Taiwan, is suing Stages for about $14 million in unpaid invoices.
Maar dat is inmiddels opgelost.
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Amai.DDX schreef: ↑25 apr 2024 13:55 https://www.bicycleretailer.com/industr ... -shut-downAt least four former Stages Cycling executives have joined Giant Manufacturing as the power meter and smart bike brand has apparently stopped operations. Meanwhile Giant, which manufactures many Stages products in Taiwan, is suing Stages for about $14 million in unpaid invoices.
Elite stopt voorlopig met de verkoop van de double ratchet helix naaf, in ieder geval in Duitsland.
https://www.elite-wheels.com/company-ne ... et-system/
Wat meer achtergrond:
Our patent application is still pending. We didn't hear back from the Chinese, European and US-American patent offices. We are in close contact with the German patent office, and they had no significant objections to our patent application (only some wording).
Elitewheels has a granted patent for China. They bought the patent in 2023. The patent application is from September 2022 - so two months after we presented our system at Eurobike. Our patent application is from December 2021. Apparently, their patent application was prioritized by the Chinese patent office. We try to investigate what we can do at the moment.
https://www.elite-wheels.com/company-ne ... et-system/
Wat meer achtergrond:
Our patent application is still pending. We didn't hear back from the Chinese, European and US-American patent offices. We are in close contact with the German patent office, and they had no significant objections to our patent application (only some wording).
Elitewheels has a granted patent for China. They bought the patent in 2023. The patent application is from September 2022 - so two months after we presented our system at Eurobike. Our patent application is from December 2021. Apparently, their patent application was prioritized by the Chinese patent office. We try to investigate what we can do at the moment.
Specialized had vorig kwartaal mondiaal gezien het beste kwartaal ooit.
Daarom staan ze in de UK nu toe dat oude voorraden in de ramsj mogen.
Daarom staan ze in de UK nu toe dat oude voorraden in de ramsj mogen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Een heel sterk ingekrompen assortiment. V3, V4RS,G3X een tijdritfiets en een C68 in allerlei hoedanigheden. Colnago biedt enkel nog in het hoge segment aan. Ze hebben nog maar 15 dealers in Nederland. Een Colnago wordt exclusief, met bijbehorend prijskaartje.mackersv2.0 schreef: ↑25 apr 2024 17:16 Meanwhile at Colnago.
https://www.cyclingnews.com/news/the-po ... ree-years/
Het gaat niet bij iedereen slecht.
Gcn weer teruggekocht door oprichters van de Warner Bros groep.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39951
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En De Vos in Oosterhout, weinig exclusief aanIvo W schreef: ↑25 apr 2024 20:20Een heel sterk ingekrompen assortiment. V3, V4RS,G3X een tijdritfiets en een C68 in allerlei hoedanigheden. Colnago biedt enkel nog in het hoge segment aan. Ze hebben nog maar 15 dealers in Nederland. Een Colnago wordt exclusief, met bijbehorend prijskaartje.mackersv2.0 schreef: ↑25 apr 2024 17:16 Meanwhile at Colnago.
https://www.cyclingnews.com/news/the-po ... ree-years/
Het gaat niet bij iedereen slecht.
Less is bore
Giant doet een 2e poging om Stages in te lijven, melden diverse media:
https://www.cyclingweekly.com/news/gian ... ing-assets
https://www.cyclingweekly.com/news/gian ... ing-assets
In aanvulling nog een bericht over Giant. Alleen niet zo netjes. Tour de France-fietsen mogelijk met dwangarbeid gemaakt https://www.nu.nl/login-vereist/6319738 ... maakt.html
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/