Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2024 19:08

En natuurlijk! Vingegaard wil zuinig rijden om in de laatste week zoveel mogelijk overschot te hebben op de concurrentie.
En Ja: Pogačar wil in de eerste anderhalve week zoveel mogelijk afstand nemen van de concurrentie.

Maar ze hadden vandaag echt de mogelijkheid om in eerste instantie met z’n drieën (P, V en R) het gat op Roglic te vergroten. En in tweede instantie met z’n tweeën (P en V) het gaatje op Evenepoel te vergroten.

Gemiste kans
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jul 2024 19:38

Ach het waren nooit grote verschillen geworden. De Tour verliezen met een paar seconden gaat toch nooit gebeuren :-)
.
.
.
Misschien heeft er over twee weken iemand wel heel erg spijt.

Ik had het Jasper Stuyven zo, zo, zo, zo gegund. Hem eens vlak voor hij prof werd bij hem thuis geïnterviewd. Onwijs aardige gast. Misschien wel te aardig.
Jammer. Nu Pedersen is uitgevallen hoop ik dat hij nog wat kansen krijgt.

Turgis eens met de recon van PR een stukje mee opgereden. Toen ik (een rijpe wielertoerist) lek reed wees hij naar de ploegleidersauto of ze mij konden helpen. Die stopte idd dus met Turgis kan ik prima leven :-)

In de kopgroep werd op het eind wat vreemd gereden en dan gaat het niet alleen om of je hard kan fietsen, maar blijkbaar vooral of je weet hoe de hazen lopen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jul 2024 19:45

Turgis ontpopte zich voor mij ook als een hele fijne en sociaal bewogen mens.
Niet eentje van de interviews en publieke belangstelling maar wel een kanjer die deze etappe op zijn palmares mag schrijven. Een hele terechte winnaar!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5156
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jul 2024 19:54

Enzzo schreef: 07 jul 2024 18:56 Toch wel een grove (egoïstische?) fout van Visma. Ze hadden samen met Pogačar Remco op afstand kunnen rijden!
Twee mannen van Visma én Pogi in de aanval en dan weigeren om mee te draaien?
Kan nog wel eens terug kaatsen in de volgende dagen.
Als Remco straks lachende tweede is op het eindpodium en Vinnie huilende derde of vierde dan zullen ze nog wel eens terug denken aan vandaag….
Als ze na de eerste aanval van Remco hadden doorgereden, hadden de tijdsverschillen zeer groot kunnen worden, zoals Remco het terecht stelde.
Toen nadien Remco op een gaatje zat en Pogi de forsing voerde met Vinge in z'n wiel, hadden ze het Remco zeer moeilijk kunnen maken.
Maar in beide gevallen vertikte Vinge en zijn team het om ook maar iets mee te helpen in een offensief. Achteraf in het interview met Vinge lees ik dan: het plan vandaag was om geen tijd te verliezen en het leek ons beter om te wachten op versterking... mijn god... hoe kleurloos kan je zijn (ook al win je al tweemaal de Tour).

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 jul 2024 20:12

Lcsmet schreef: 07 jul 2024 17:58 Stuyven is wereldkampioen gravel he. :)
En de rit was 750 mtrs te lang voor hem.
Matej Mohorič is de huidige wereldkampioen gravelrace 2023.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 jul 2024 20:23

buzz schreef: 07 jul 2024 20:12
Lcsmet schreef: 07 jul 2024 17:58 Stuyven is wereldkampioen gravel he. :)
En de rit was 750 mtrs te lang voor hem.
Matej Mohorič is de huidige wereldkampioen gravelrace 2023.
Je hebt helemaal gelijk
Stuyven is Europees kampioen gravel.
Ik pas de vorige post aan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 jul 2024 20:57

lugosi schreef: 07 jul 2024 19:54
Enzzo schreef: 07 jul 2024 18:56 Toch wel een grove (egoïstische?) fout van Visma. Ze hadden samen met Pogačar Remco op afstand kunnen rijden!
Twee mannen van Visma én Pogi in de aanval en dan weigeren om mee te draaien?
Kan nog wel eens terug kaatsen in de volgende dagen.
Als Remco straks lachende tweede is op het eindpodium en Vinnie huilende derde of vierde dan zullen ze nog wel eens terug denken aan vandaag….
Als ze na de eerste aanval van Remco hadden doorgereden, hadden de tijdsverschillen zeer groot kunnen worden, zoals Remco het terecht stelde.
Toen nadien Remco op een gaatje zat en Pogi de forsing voerde met Vinge in z'n wiel, hadden ze het Remco zeer moeilijk kunnen maken.
Maar in beide gevallen vertikte Vinge en zijn team het om ook maar iets mee te helpen in een offensief. Achteraf in het interview met Vinge lees ik dan: het plan vandaag was om geen tijd te verliezen en het leek ons beter om te wachten op versterking... mijn god... hoe kleurloos kan je zijn (ook al win je al tweemaal de Tour).
Ik vind het niet een onlogische tactiek. Kijkend waar hij vandaan komt doet hij het al veel beter dan we zouden mogen verwachten. Ik denk dat sparen het toverwoord is voor hem. Als straks de bergen komen moet hij op zijn sterkst zijn. Nu moet hij volgen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2024 21:45

+1
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 jul 2024 22:17

Blijkbaar is Visma er van overtuigd dat Remco niet kan volgen in het hooggebergte.
Dat is de enige verklaring voor de gekozen tactiek volgens mij.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 07 jul 2024 22:32

Als Jonas uiteindelijk toch door het iks zakt kunnen ze altijd zeggen “zie je wel dat hij niet iptimaal is” maar dan is deze rit toch een dikke gemiste kans. Heel populair maak je jezelf daar natuurlijk niet mee maar bon, de eindmeet ligt in Nice.

Vooral klote om te zien hoe Wout duidelijk niet goed genoeg is maar zich toch moet (al zal hij dat zelf nooit toegeven) affakkelen voor Jonas. Op die manier lijkt Parijs toch een verre droom te worden. Mathieu heeft het op dat vlak een stuk gemakkelijker. Enkel op de sprint etappes Jasper loodsen en voor de rest slim je dagen uitkiezen.
Uno-X Mobility or bust!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jul 2024 22:35

Mathieu zegt voor de NOS camera dat hij ook nog niet top is. Had gehoopt fitter te zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4914
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 jul 2024 22:49

SantaSCSI schreef: 07 jul 2024 22:32
Vooral klote om te zien hoe Wout duidelijk niet goed genoeg is maar zich toch moet (al zal hij dat zelf nooit toegeven) affakkelen voor Jonas. Op die manier lijkt Parijs toch een verre droom te worden. Mathieu heeft het op dat vlak een stuk gemakkelijker. Enkel op de sprint etappes Jasper loodsen en voor de rest slim je dagen uitkiezen.
Affakkelen vind ik iets te negatief gesteld.
Ik waardeer Wout juist dat het zo’n team speler is, niet te beroerd om zich op te offeren voor een ander.#respect

Plaats reactie