Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2024

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jul 2024 13:37

Mooie ronde van Frankrijk! Hoe lang ben je weggeweest?

Zelf net voor eind september drie nachten een appartement in Sutrio geboekt. Valt eind september nog onder de zomervakantie? :mrgreen:

De Zoncolan vanuit Ovaro staat op het programma! Sutrio - Tolmezzo - Ovaro - Zoncolan - Sutrio.
En voor dag twee ga ik nog een route in de omgeving plannen. Wordt waarschijnlijk een ronde richting de Arzino vallei vv Sutrio.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6074
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 jul 2024 13:44

Van uw verslaggever in de Vercors:
Gisteren aangekomen en vandaag een rustig rondje. Col de la Machine en Combe Laval. 25°C, zonnig, weinig wind. Net heerlijk gegeten, le formule du jour. Nu uitbuiken met een petit café en daarna 19 km terug fietsen naar de camping. Het is hier net zomer :mrgreen:
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 jul 2024 13:55

leon1 schreef: 05 jul 2024 13:37 Mooie ronde van Frankrijk! Hoe lang ben je weggeweest?

Zelf net voor eind september drie nachten een appartement in Sutrio geboekt. Valt eind september nog onder de zomervakantie? :mrgreen:

De Zoncolan vanuit Ovaro staat op het programma! Sutrio - Tolmezzo - Ovaro - Zoncolan - Sutrio.
En voor dag twee ga ik nog een route in de omgeving plannen. Wordt waarschijnlijk een ronde richting de Arzino vallei vv Sutrio.
20 dagen
Zoncolan staat nog steeds op to do lijst, veel plezier!
Niet zijken maar reiden !

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jul 2024 14:02

Dank je wel! Ik ben heel benieuwd. Afgelopen jaar de Tre Cime gedaan met de laatste 4 kilometers aan een flink dubbel hellingspercentage. Dat krijgen we hier al in het begin voor de kiezen en dan moeten we nog 6km omhoog. Zal pittig worden maar we hebben er nu al zin in!

20 dagen klinkt absoluut qua dagen genomen wel lang in mijn oren maar voor deze trip eigenlijk weer als kort.
Ride bikes, not tanks!

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 05 jul 2024 14:38

Gelukkig mag ik morgen weer een weekje weg.
Niet zijken maar reiden !

leon1
Forum-lid
Berichten: 3269
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jul 2024 14:47

Enjoy!
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 10 jul 2024 08:19

Nog twee weken. Voordat ik naar omgeving Colmar rij, besloten op weg daarnaar toe nog een dagje Luxemburg stad vooraf te doen met mevrRikkert. Gewoon een beetje rondkijken en alvast vakantiegevoel opdoen.

Fietsen ga ik er niet doen. Maar vroeg in de ochtend een rondje hardlopen zal vast gebeuren. Is altijd een mooie manier om in een vreemde stad in de ochtend als het rustig een beetje rond te kijken. Eigenlijk vaste prik.

Ooit in Rome gedaan om 6 uur in de ochtend. Overal rust, rondje toeristische dingen gelopen, bij het Colosseum de weg over gestoken (kwam er later die dag achter dat er een tunnel was). Hoef je overdag niet te proberen daar over te steken, dat overleef niet. Terug bij hotel, alles nog rustig, hotel in, douchen, ontbijten, hotel weer uit: een grote mierenhoop. Mooi dat contrast.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie