Het grote taaltopic
- borgmonster
- Forum-lid
Ben er even niet bij en m’n formule-opmerking wordt uitgebreid besproken en geanalyseerd. Sorry voor mijn afwezigheid!
Ik bedoelde meer chemische formules, vooral met ruimtelijke weergave van de oriëntatie van de atomen. Vat dat maar eens samen in woorden, zoals ik voor mijn professie wel eens pleeg te moeten doen.
Maar inderdaad, eenvoudigere wiskundige formules kun je in woorden uitdrukken, ervan uitgaande dat de basisregels van het rekenen als bekend worden verondersteld. Wanneer je 1+1=2 in woorden moet uitleggen heb je toch weer veel woorden nodig. Of wat dacht je van een formule als -1:9?
Ik bedoelde meer chemische formules, vooral met ruimtelijke weergave van de oriëntatie van de atomen. Vat dat maar eens samen in woorden, zoals ik voor mijn professie wel eens pleeg te moeten doen.
Maar inderdaad, eenvoudigere wiskundige formules kun je in woorden uitdrukken, ervan uitgaande dat de basisregels van het rekenen als bekend worden verondersteld. Wanneer je 1+1=2 in woorden moet uitleggen heb je toch weer veel woorden nodig. Of wat dacht je van een formule als -1:9?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik raap een steen op, daarna raap ik nog een steen op. Nu heb ik twee stenen.
En verder is links, rechts, onder en boven niet heel moeilijk toch?
Je kunt eventueel nog specificeren in (graden) oost, west, noord en zuid maar richting aangeven in taal is best mogelijk hoor. Voeg daar nog een afstand in metrische eenheden bij en je hebt een heel mooi ruimtelijk beeld.
En verder is links, rechts, onder en boven niet heel moeilijk toch?
Je kunt eventueel nog specificeren in (graden) oost, west, noord en zuid maar richting aangeven in taal is best mogelijk hoor. Voeg daar nog een afstand in metrische eenheden bij en je hebt een heel mooi ruimtelijk beeld.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Maar om de gedachtenwereld van een ander enigszins te leren kennen hebben we woorden nodig, heel veel woorden en gaat die vlieger (plaatje, beeldspraak, figuurlijk) niet op.
Mantel heeft een winactie. Je kunt €1000 shop tegoed winnen. In de voorwaarden staat vervolgens dat dit niet eenmalig uitgegeven hoeft te worden.
Die wil ik dan wel winnen
Die wil ik dan wel winnen
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
In de geheime leer
van Blavatsky staat het volgende:
Een alomtegenwoordig, eeuwig, grenzeloos en onveranderlijk BEGINSEL, waarover elke speculatie onmogelijk is, omdat het het menselijke begripsvermogen te boven gaat en door menselijke uitdrukkingen of vergelijkingen alleen kan worden verkleind.
-
- Forum-lid
Bij nader inzien (en achteraf) bleek het toch iets minder onveranderlijk dan gedacht. Want? Kijk om je heen en zie hoe rijk en gevarieerd de boel erbij ligt, staat of vliegt. Als iets (of "het niets") onveranderlijk is dan moet het vanuit de logica ook zo blijven, anders spreekt men van een contradictio in terminis, oftewel een tegenspraak in zichzelf. Met QM heb je dat probleem dus niet !bartaspin schreef: ↑12 jul 2024 12:20 In de geheime leer
van Blavatsky staat het volgende:
Een alomtegenwoordig, eeuwig, grenzeloos en onveranderlijk BEGINSEL, waarover elke speculatie onmogelijk is, omdat het het menselijke begripsvermogen te boven gaat en door menselijke uitdrukkingen of vergelijkingen alleen kan worden verkleind.
Multatuli: "Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet."