Hij moest n fiets hebben met een volle accu voor de slotklim?
Tour 2024
Gewoon gans de dag zo hard mogelijk op kop rijden en je hele team opsouperen, dat is toch niet meteen een sterk tactisch plan. Volgens mij komt dat nog steeds door dat blinde geloof in dat verhaaltje dat je hiermee Pogi kan uitputten. Verleden jaar is dat gelukt, met een slecht voorbereide Pogi. De vraag is of dat kwam door de conditie van Pogi, of door de aannames van Visma.daniel1975 schreef: ↑14 jul 2024 17:46 Dit was hun enige kans: hopen dat Pogi minder hard die hele steile stukken aan kan dan Vinnie.
Je had ook kunnen proberen om Pogi te isoleren door in een eerdere fase echt te koersen ipv hard tempo te rijden.
Of je had kunnen proberen mensen vooruit te sturen. Maar door de hele dag op kop te rijden put je een conditioneel uitstekende Pogi niet uit. En door dan op de laatste klim nog kilometerslang Pogi op sleeptouw te nemen, boven je vermogen te rijden tot je niet meer kan, tja....
Uiteindelijk had het vermoedelijk allemaal niks uitgemaakt omdat Pogi gewoon een klasse hoger speelt dan de rest.
Datlugosi schreef: ↑14 jul 2024 18:47Uiteindelijk had het vermoedelijk allemaal niks uitgemaakt omdat Pogi gewoon een klasse hoger speelt dan de rest.daniel1975 schreef: ↑14 jul 2024 17:46 Dit was hun enige kans: hopen dat Pogi minder hard die hele steile stukken aan kan dan Vinnie.
Eigenlijk is dat niet zo straf, wat wel straf zou zijn is dat je dat 3 weken zou kunnen aanhouden. Heel breed kan de basis niet zijn op zo'n korte verstoorde voorbereidingsperiode.KristofS87 schreef: ↑14 jul 2024 17:33
Best straf dat je beter kan zijn dan uw vorige beste prestatie wanneer je in April op intensive Care hebt gelegen met een aandoening waarvan men zegt dat herstel zo'n 12 weken duurt...
In ieder geval volgens de ploegen rijdt de volledige top 3 recordwaardes. De klimtijden gaan er in ieder geval 1 voor 1 aan...
Waarom wisselde Jorgensen eigenlijk van fiets?
Als je ziet wat hij alleen dit jaar al allemaal gepresteerd heeft, dan is hij gewoon superman.kxlight schreef: ↑14 jul 2024 18:50Datlugosi schreef: ↑14 jul 2024 18:47Uiteindelijk had het vermoedelijk allemaal niks uitgemaakt omdat Pogi gewoon een klasse hoger speelt dan de rest.daniel1975 schreef: ↑14 jul 2024 17:46 Dit was hun enige kans: hopen dat Pogi minder hard die hele steile stukken aan kan dan Vinnie.
Pogacar rijd 9-10% stijging op het grote blad en achter op het grootste tandwiel wel heel gewaagd om niet iets kapot te trappen.
Vinegaard zijn neus komt voor de stuurpen uit,rijd wel op een te klein frame lijkt het op.
Afgaand op de tv beelden.
Vinegaard zijn neus komt voor de stuurpen uit,rijd wel op een te klein frame lijkt het op.
Afgaand op de tv beelden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een beetje zoals in de politiek.ColumsbusMJ schreef: ↑14 jul 2024 17:35 Als ze niets doen, dan is het saai, doen ze wel wat dan is het niet doordacht? Typisch.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als je hoort dat een superklimmer zoals Pantani met zijn tweede snelste tijd ooit in 1998 er een 4 minuten langer over gedaan heeft en Ulrich er nog anderhalve minuut boven op in diezelfde rit, in toch wel heel donkere tijden voor het wielrennen, dan is het echt verbazend hoe snel die mannen nu gaan.
Zou daar een wetenschappelijke uitleg voor gegeven kunnen worden door experten?
Ergens ben ik blij dat Vingegaard niet echt schijnt te beteren naargelang de tour vordert, het zou echt abnormaal zijn. Mooi dat hij vandaag toch de handschoen opgenomen heeft ook al lijkt daardoor nu juist een tourzege voor hem ver af.
De tour is toch nog niet gedaan, er kan nog veel gebeuren maar of er nog veel gaat gebeuren?
Zou daar een wetenschappelijke uitleg voor gegeven kunnen worden door experten?
Ergens ben ik blij dat Vingegaard niet echt schijnt te beteren naargelang de tour vordert, het zou echt abnormaal zijn. Mooi dat hij vandaag toch de handschoen opgenomen heeft ook al lijkt daardoor nu juist een tourzege voor hem ver af.
De tour is toch nog niet gedaan, er kan nog veel gebeuren maar of er nog veel gaat gebeuren?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
Ja hoor, voeding en training. Heel simpel. (En op het vlakke en tijdrit ook materiaal en aero)
Luister eens een paar LSRF ten dam is nu in sommige situaties sneller dan toen ie "full" prof was.
(Waarbij ik voor niemand mijn handen in het vuur steek)
De uitslag vind ik heel logisch een Pogi die niet vol is gegaan in de Giro en een Vingegard die gewoon basis mist.
Ik denk dat het ze bij VLab ook niet erg verbaasd en dat ze hoopte/gokte dat pogi een slechte dag had of weer een foutje maakte.
Prima plan, niks mee mis, maar helaas werkte het niet.
Je wordt niet beter in een Tour en zeker niet als je wat basis mist. Het klinkt leuk maar slaat nergens op. Je moet dus in verhouding dieper gaan, langer in hogere zones en dan wordt je beter, leg dat eens uit..
Prima als de eerste week compleet vlak is en je er een duurtraining van kan maken, maar niet in deze tour.
Luister eens een paar LSRF ten dam is nu in sommige situaties sneller dan toen ie "full" prof was.
(Waarbij ik voor niemand mijn handen in het vuur steek)
De uitslag vind ik heel logisch een Pogi die niet vol is gegaan in de Giro en een Vingegard die gewoon basis mist.
Ik denk dat het ze bij VLab ook niet erg verbaasd en dat ze hoopte/gokte dat pogi een slechte dag had of weer een foutje maakte.
Prima plan, niks mee mis, maar helaas werkte het niet.
Je wordt niet beter in een Tour en zeker niet als je wat basis mist. Het klinkt leuk maar slaat nergens op. Je moet dus in verhouding dieper gaan, langer in hogere zones en dan wordt je beter, leg dat eens uit..
Prima als de eerste week compleet vlak is en je er een duurtraining van kan maken, maar niet in deze tour.
-
- Forum-lid
Ook een verschil: heb de beelden van Pantani en Pogacar bekeken.
Pantani reed de laatste 34:24 minuten van de klim solo (waarbij hij onderweg wat renners passeerde).
Pogacar reed de laatste 12:16 minuten solo en daarvoor 13:22 minuten in het wiel van de beste knecht van het moment (Vingegaard).
Pantani reed de laatste 34:24 minuten van de klim solo (waarbij hij onderweg wat renners passeerde).
Pogacar reed de laatste 12:16 minuten solo en daarvoor 13:22 minuten in het wiel van de beste knecht van het moment (Vingegaard).
- CampaYolo
- Forum-lid
https://lanternerouge.com/2024/07/14/gr ... -stage-15/
Hier wat cijfertjes en wattages voor de liefhebbers.
Hier wat cijfertjes en wattages voor de liefhebbers.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Pantani fietste bovendien niet door in de winter, na de Tour ging de spanning er wel even goed af tot februari. Onvergelijkbaar met de huidige generatie topsporters. Als je ziet wat voor een zak met botten die Vingegaard ook is, lijkt me erg ongezond. Maar dat de tijden van Armstrong en Pantani uit de boeken gereden worden vind ik niet heel gek.