Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8870
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jul 2024 19:49

rene schreef: 15 jul 2024 14:50
wasbeer2006 schreef: 15 jul 2024 11:12 Nou dat kinderfietsje met zijn gewicht moet toch wel op 6.8 uit kunnen komen.
Geen S5 dat gaat niet lukken met sponsor spul. Maar de R5 wel.

Misschien zetten ze hem ook iets anders op de fiets bij veel klimmen.
Dat is opzich niet zo onlogisch dat doe ik zelf ook altijd.
Volgens mij rijdt Vinegaard op een maat 54, en die zijn zeker op 6.8 kg te krijgen - makkelijk zelfs.

Wat me wel opviel tov Pogacar en Vinegaard ( beide relatief laag zadel en korte zit ) was de NOG lagere zit van A Yates ( UAE). Ook hij zat zeer kort, maar meer omdat naar voor zat op zijn zadel.
Als ik het goed zag had Vinegard ook geen bidon aan boord in de klim.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 15 jul 2024 21:08

Die bidon had hij naar zijn achterzak verplaatst. Pogacar had Vingegaard dan weer in zijn (achter)zak, over extra gewicht gesproken.

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 15 jul 2024 21:32

breaking news; Vingegaard meldde in de media (sporza?) dat hij in de laatste rit de hoogste vermogen ooit heeft getrapt. Dus de stelling als zou hij nog steeds de naweeen van de val in het Baskenland meedragen, kunnen hierbij naar het land van de fabeltjes verwezen worden.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 15 jul 2024 21:41

Je weet nu niet of hij zonder die valpartij nog een extra ontwikkeling gemaakt zou hebben na de Ronde van Baskenland. Het is allemaal hypothetisch, maar je stelling vind ik wat kort door de bocht. En het zou mij verbazen als hij nu beter dan of even goed aan de start staat als wanneer hij niet was gevallen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16412
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2024 21:54

Wat renners en ploegdirecteurs zeggen mag je toch met een korreltje zout nemen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 15 jul 2024 22:32

Dat is dan ook de reden van mijn post.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jul 2024 04:08

mooi interview met Matthieu van der Poel in Vive le Velo vandaag.
Ja, ik denk dat Pogacar de strafste is tegen wie ik al gefietst heb. Maar ik heb het in de Ronde van Vlaanderen ook al meegemaakt dat hij zijn dag heeft. Nu ik dit zie, voel ik me er al iets beter bij (lacht).

Op nummer 3 in het klassement staat Remco Evenepoel. "Hij rijdt heel goed en vooral superverstandig. Hij pakt het perfect aan."
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16716
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2024 06:35

Ik denk dat het vooral heel knap is dat het 2x gelukt is om Pogacar te verslaan, met een mindere renner, maar met betere training en alleen focus op de Tour. Je kunt het saai noemen, maar hadden ze het anders gedaan, was de Tour 4 jaar lang een walk in the park geweest voor Pogacar.
Nu hebben ze bij UAE weer stappen gezet en is Vingegaard wellicht iets minder door de val.

Ik ben vooral benieuwd wat Evenepoel zou kunnen bij één van die twee ploegen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5803
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 jul 2024 07:31

Ernie C. schreef: 16 jul 2024 06:35 Ik denk dat het vooral heel knap is dat het 2x gelukt is om Pogacar te verslaan, met een mindere renner, maar met betere training en alleen focus op de Tour. Je kunt het saai noemen, maar hadden ze het anders gedaan, was de Tour 4 jaar lang een walk in the park geweest voor Pogacar.
Nu hebben ze bij UAE weer stappen gezet en is Vingegaard wellicht iets minder door de val.

Ik ben vooral benieuwd wat Evenepoel zou kunnen bij één van die twee ploegen.
Meestal wordt bij Remco gerefereerd naar de leeftijd om te beweren dat hij geen of weinig vooruitgang tegenover vinnie en pogi zou kunnen boeken. Maar ik denk dat hij door zijn late carrierestart, zijn zware val(len) en bijgaande inactieve periodes en vooral een met rondeërvaring en superprofessionele ploeg zeker nog winst kan maken. UAE, Visma en Ineos zouden waarschijnlijk nog een surplus geven. Maar kan hij bij visma en uae kopman voor de tour zijn?
Wil hij ooit de tour winnen zal hij toch een veel sterkere ploeg moeten hebben. Nu heeft hij voor plek 3 omzeggens geen ploegmaten nodig. Enkel volgen, volgen, volgen en het laatste stukje als het echt hard gaat op tempo naar boven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5953
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 16 jul 2024 08:07

Bij Visma werken ze vaker met twee kopmannen. Dan moet je zorgen dat je beter bent dan de andere. Bij UAE doen ze dat ook, maar niet naast Pogi. Ik denk dat UAE daardoor eerder afvalt dan Visma.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 16 jul 2024 13:12

Los van de valkwetsuren van Vingegaard ( en daarna vol op herstel en mogelijk minder specifieke voorbereiding als bijv. op tijdrit vorig jaar), is de Visma ploeg in de tour zelf ook knap afgezwakt door renners op achterstand door herstel (van Aert), afwezig (Kuss/vanBaarle/Kruiswijk) of van team gewisseld (Roglic).
En uiteraard geen schaduwkopman kort in klassement = geen " spelletjes" mogelijk om Pogacar uit zijn hok te halen, met oa Jorgenson op ruim 20 minuten .... )

En ook Pogacar/ UAE heeft geleerd van eerdere jaren, heeft in verhouding een sterker team gekregen en heeft in Giro geen volle bak hoeven rijden ( als in zindere strijd / diep in het rood gaan, het fietsen van Giro zelf is vast wel inspannend an sich ....)

Vind het erg mooi om te zien dat Vingegaard al zo snel weer op hoog niveau acteert, vind de aanvallende stijl van Pogacar ook geweldig om naar te kijken, dus wie er ook wint, ik vind het allemaal Schitterend!
(Dat de verhoudingen met rest peloton zo groot zijn, en er weinig andere "kruimels" over blijven voor vluchters etc is dan maar zo)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2024 13:30

Dat laatste vind ik wel jammer hoor.
15 etappes gehad en maar 3 andere renners een etappe gewonnen dan de klassementmannen en de sprinters.
Mischien dat er deze week nog kansen liggen, waarschijnlijk woe en do wel een vlucht die het gaat redden. Donderdag nog enige kans voor VDP denk ik.
Less is bore

Plaats reactie