Alles over vakanties op én met de fiets

Dagje Limburg, plek om op te frissen?

svdveen
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 16 jul 2024 10:12

Beste allemaal, goedemorgen.
Ik heb al vaker bedacht om een dagje richting Limburg te rijden, daar te gaan fietsen en dan aan het eind van de dag weer naar huis te rijden.
Het enige dat me ervan weerhoudt is dat ik dan mezelf graag even wil opfrissen voordat ik weer in de auto stap.
Heeft iemand een tip over waar/hoe ik dat het beste kan doen? Er zullen wel meer mensen zijn die op een dag heen en weer rijden voor een flinke tocht en die praktische ideeën hebben...

Dank je wel alvast!

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2938
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 jul 2024 10:14

Ik dacht dat je bij de Shimano Experience Center gebruik kon maken van een douche (al dan niet tegen een kleine vergoeding). Misschien even bellen om dit na te vragen voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door Philippos op 16 jul 2024 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2537
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 16 jul 2024 10:15

Dat kan hier: https://www.shimanoexperiencecenter.com ... experience

Ik denk wel dat je een vergoeding moet betalen voor het douchen, maar lekker fris de auto in is wel zo lekker.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

chris80
Forum-lid
Berichten: 1229
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 16 jul 2024 10:33

Ik zorg altijd dat ik een grote fles water, washandje en handdoek in de auto heb liggen (en wat deo). Na het fietsen afspoelen/wassen bij de auto en dan thuis lekker douchen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 jul 2024 10:42

Gratis douchen bij Truck Parking Heerlen: https://www.truckparkingheerlen.nl/
Tankstation Brouwers heeft Truckcenter met douches: https://www.facebook.com/tankstationbrouwers/
Met beide heb ik geen ervaring! Even bellen voor alle zekerheid.

Kaartje voor het zwembad in Maastricht kost je €6,05: https://www.geusseltbad.nl/tarieven
Montaignehof (Sportpak/Zwembad Lanaken) kost €6,50: https://www.sportoase.be/nl/montaignehof

SEC Valkenburg vind ik niet zo'n geweldige optie, volgens mij hebben ze 1 of 2 douches per geslacht. Ga je op drukkere dagen dan kan er wachttijd zijn.
Dogma F

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 16 jul 2024 10:51

Een jerrycan met water, een washandje, een stukje zeep en een handdoek. Als je het een beetje discreet doet, word je niet opgepakt. Je bent in 1 minuut voor 90% schoon. De rest doe je thuis onder de douche.
hun fietsen.

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 16 jul 2024 10:58

Wat mij tegenstaat bij het Shimano center is dat je dan je fiets in de auto hebt liggen. Wat ik heb begrepen is dat het boevengilde het gemunt heeft op fietsen in de auto en het intikken van een (achter)ruit van de auto niet schroomt om je karretje uit de auto te halen.
Daarom neem ik meestal een washandje en een fles / jerrycan water mee.

Wel oppassen voor LtD / Thomas Dekker taferelen dan :P

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 jul 2024 11:10

Ik ging voor een dagje altijd naar Camping Osebos. Zette daar de auto neer en ging fietsen. ( even melden bij de receptie ). Bij terugkomst prima douche op de camping en fris naar huis toe.

Camping zit net buiten Gulpen - kostte toen iets van € 5,- om de auto er te zetten. Vorig nog eens gekampeerd daar, mooie camping op een goede locatie !!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Crimby
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 aug 2023 17:00

Crimby 16 jul 2024 11:56

Knooierd schreef: 16 jul 2024 10:58 Wat mij tegenstaat bij het Shimano center is dat je dan je fiets in de auto hebt liggen. Wat ik heb begrepen is dat het boevengilde het gemunt heeft op fietsen in de auto en het intikken van een (achter)ruit van de auto niet schroomt om je karretje uit de auto te halen.
Daarom neem ik meestal een washandje en een fles / jerrycan water mee.

Wel oppassen voor LtD / Thomas Dekker taferelen dan :P
Je kan bij SEC prima op terras zitten. Of tegenover bij de Beren hetzelfde. Als je niet alleen gaat fietsen kan een iemand gewoon even fietsduty hebben en de ander even douchen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 jul 2024 12:12

chris80 schreef: 16 jul 2024 10:33 Ik zorg altijd dat ik een grote fles water, washandje en handdoek in de auto heb liggen (en wat deo). Na het fietsen afspoelen/wassen bij de auto en dan thuis lekker douchen.
Idd, dit is de juiste manier waarop wielrenners zich wassen. Preuts geneuzel.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3684
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 16 jul 2024 12:40

Er is een verschil tussen wielrenners en fietsers he. Of mensen die op een racefiets rijden en wielrenners. Ik ben trouwens een fietser (op een racefiets).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 16 jul 2024 12:43

((Als de fiets in de auto ligt, kan er nog steeds een slot omheen. Goed zichtbaar van buiten plaatsen etc.))
hun fietsen.

Plaats reactie