Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 16 jul 2024 13:58

Ernie C. schreef: 16 jul 2024 06:35 Nu hebben ze bij UAE weer stappen gezet en is Vingegaard wellicht iets minder door de val.
Uhh, Vingegaard, evenals Pogacar en Evenepoel rijden hun beste waarden (gemiddeld vermogen) gedurende 40 minuten tijdens de klim naar Plateau de Beille, aan het einde van een loodzwaar weekend in de tweede week. "Minder" heeft in mijn beleving toch wel een tegengestelde betekenis.

Maar laten we eens stilstaan wat die 6,7w/kg van Pogacar betekent; 6,7w/kg is een realistische schatting op basis van 2/3 van de klim in het wiel en 1/3 solo, waarbij de luchtweerstand zo'n 45w bedraagt bij een snelheid van 23km/u. De hoeveelheid zuurstof die nodig is om deze arbeid per tijdseenheid op te hoesten komt in de buurt van de 84ml/min/kg. Jawel, 40 minuten lang !!

Mogen jullie uitrekenen (schatten) wat dat voor zijn VO2max betekent.
Laatst gewijzigd door Klein_Verzet op 16 jul 2024 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13662
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jul 2024 14:02

ColumsbusMJ schreef: 15 jul 2024 21:41 Je weet nu niet of hij zonder die valpartij nog een extra ontwikkeling gemaakt zou hebben na de Ronde van Baskenland. Het is allemaal hypothetisch, maar je stelling vind ik wat kort door de bocht. En het zou mij verbazen als hij nu beter dan of even goed aan de start staat als wanneer hij niet was gevallen.
Nouja er zit veel meer aan, alleen watteges bekijken heeft geen zin. En ik geloof inderdaad niet dat ie beter is dan vorig jaar, dat zag er gewoon anders uit. Zeker bv die goed uitgevoerde tijdrit.

Pogi stond 2 minuten voor, dan moet je aanvallen, nadeel daarvan is dat je of in 1x moet wegrijden en zo niet dan rijd je er dus voor en dat kosten hem zondag ruim 20 minuten 20watt extra, zonde........

Als Vini voorstaat kan hij wachten en moet Pogi, dan zijn de rollen omgedraaid.
UAE geeft ook aan dit jaar beter te hebben voorbereid.

Neem ook mee dat je met een ander gevoel op de fiets zit met een goede VA, Van Hooijdonk, Kuss en Van Baerle voor je. Ondanks dat ik denk dat Jorgenson en Kelderman het misschien wel net zo goed doen.

Het materiaal voordeel wat er was bij Visma is er ook niet meer. Die fiets van Pogi had ik kunnen bouwen 😉

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 16 jul 2024 14:09

De rolweerstand bij 23km/u is 18w. Pak uit je winst.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1431
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 16 jul 2024 14:15

En de luchtweerstand? Die lijkt mij relevanter?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13662
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jul 2024 16:17

Klein_Verzet schreef: 16 jul 2024 14:09 De rolweerstand bij 23km/u is 18w. Pak uit je winst.
Dat doet er niet toe, die hebben ze allebei.
Gaat om de luchtweerstand, die schat ik tussen de 20 en 25watt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16840
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2024 16:20

Pogacar vliegt dit jaar. Dan heb je geen rolweerstand ;)
Campagnolo Ultra Dork

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 16 jul 2024 17:52

Mooi momentje van de Uno-X ploegauto's op een rotonde:

Afbeelding

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 16 jul 2024 17:59

Tussendoor schreef: 16 jul 2024 17:52 Mooi momentje van de Uno-X ploegauto's op een rotonde:

Afbeelding
De ene ploegleider had zijn navigatie aan staan, bij de andere ploegleider zat zijn vrouw op de bijrijderstoel met een half opengevouwen ANWB kaart.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3217
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 jul 2024 19:17

De cameramotor trok vandaag mooi de sprint aan.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5076
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 jul 2024 19:20

Tussendoor schreef: 16 jul 2024 17:52 Mooi momentje van de Uno-X ploegauto's op een rotonde:

Afbeelding
Als je de etappe niet meer kunt winnen, kun je op deze manier nog in the picture rijden

1094
Forum-lid
Berichten: 2128
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 16 jul 2024 19:30

Dit gaat nu rond op cyclingnews/twitter/etc
Pogacar training leak

Hello all, I'm not sure if this will be accepted as a thread but I thought it was just too interesting not to share.

Edit: Also, I have now gathered much more info. This guy is legit and has a contact in UAE. I'm certain. DM me for more information.

Following Pogacar's world class performance on Sunday, some old posts by a cyclingnews forum member named Mou (now banned) have been resurfaced. These posts cite inside knowledge of UAE and essentially predicted this level from Pogacar. I'll share some of the best ones (taken from screenshots from @Tratnikstan on X)

March 8 2024:

"Maxtin is the best scout in the world and has top contacts in the world, as a tactician he is 0 and persistently interferes in the work of DS, the only DS expert in that team at an acceptable level is Fabio Baldato, 2 + 2 is always 4, if Pogacar is so far trained by a quasi-trainer who only prescribed endurance rides of 5W/kg and FTP 15 min intervals 2 times a week after zone 2 and the rest of his training was based on prescribing training from training peaks, imagine what happens when a top level coach takes over Sola, if one Yates has progressed from 32 years old after in 1 year of working with him, how much Pogi will progress 🤭, UAE has the best TT setup in the world, Pogacar finally has a Core device for heat training and for the first time you could see Pogacar in Strade Bianche wear Core attached to a heart rate strap, he finally has real training and intervals for hills for the first time in his career and will have properly conducted altitude training after Giro, I can't tell you how I know all that, but believe me I have firsthand in all that, how else would I shown you Pogacars part from training on 24.2.2024 and that his 394W is 5.33w/kg as a base training and FTP 431W, that he will be 20% better is frankly a little too hasty, but if could predict for the Giro Pogacar will be at 65kg, at both TT's he will win, at 15 min he will have 7.3 W/kg, at 20 mine 7W/kg, at 30 min hill 6.7 and 40+ min hill he will have 6.5W/kg and on the tour kg less and strength is the same, if Vingegaard gets that from me, he has 👏👏👏👏"

March 15 2024:

"Pog has the best regeneration of all the history of cycling, 2 things slowed it down- great heat and poorly done altitude under the leadership of the fraudster San Milan. Now that these problems have been solved, those from Visma can ask for whatever they want, because every power profile of Pog 2019-2023 is no longer relevant, but little by little, they will find out the hard way..."

March 16 2024:

"I am 100% sure that you are not even remotely aware of what is coming in the coming months, but you will find out"


"only Sola is at the elite level, that's why you're looking at this kind of Pog now, never seen in the history of cycling, vingo from tour 2023 are Landa or Mas for Pog 2024"

March 18 2024:

"Pog 2019 - 2023 trained in a very amateur way, almost scandalously bad=Pog no1. except for the Tour, Pog trained in 2024 at the level of Bora, Ineos, I will not involve Visma in that at all, they are at an even higher level = Pog GOAT, so you're asking me for some information, what is the training method, etc..."

April 17, 2024:

"reduced weight, increased strength, improved posture on a TT bike, solved the problem with heat, improved w/kg and especially on long hills of 35-50 min duration, solved the problem of a bad trainer and constant fatigue after altitude camp, and before all these changes and progress was the best cyclist in the world, I think it is clear to everyone what will happen soon..."

March 18, 2024:

"here, as I promised, you should save this post and remember it when you watch Pog at the Giro and the Tour: winter under San Milan, light slow training and the gradual introduction of zone 2 training (that's the only good thing from him) and so on for 5 days in a week, 2 days of rest and 14 days before first race zone 4 (FTP) 15 min intervals and only 15 min 2 times a week, when the season starts Pot either races or rests between races and 2 times a week zone 2 training and when the altitude period comes before the tour, he then increases the volume of training, but the intervals are still only 15 min at the FTP level and a handful of zone 2, which is 5-5.5W/kg (his zone 2), his heat training boils down to Pog putting on a winter tracksuit and riding that for hours to acclimatize to the heat and that's it, ladies and gentlemen, Inigo San Milan's training.

Pog training under the leadership of Javier Sola from 18.11.2023 is Inigo zone 2 in combination with short intervals of 30-15 sec, 40-20 sec and 2*2 kin, introduction of TT training twice a week, engagement of a private coach in Monaco for TT position and optimization Alex Bacilli, introducing a scooter during training to simulate the pace of whatever stages he wants and then Pog does intervals after 4-5 hours behind the scooter but does intervals without the scooter (from 5-40 kin intervals), data that Sola has seen in recent years, he saw that Pog needs very little stimulation in training at the V02 max level and FTP intervals, that there is no need to exhaust him at altitude, and that is why it was decided that the Giro Serves as a work on the aerobic engine for the Tour and that altitude only stimulates additional progress of aerobic capacity, in combination with very few stimulants and Pog should be 100% at the tour and with 1-2 kg less that the giro, because altitude has that effect of pogs weight loss so far.

Remember this post well and read it every time when Pog is an alien and you think WTF."

This and much, much more folks. It also seems he has made a return on X under @mou55981652.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 16 jul 2024 19:36

TLDR

Plaats reactie