Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zo, heb een serieus negatief punt gevonden dan de BB van de F12.
Ik heb bij alle pressfitframes altijd alle werkruimte gehad zodra de BB eruit is. Bij Pina zit er een soort van frame tussen de twee schroefdraden waardoor je niet met je vingers zomaar bij di2 kabeltjes kan en er niet goed in kan kijken. Wat een *piep*systeem.
Er zit iets klem in de chainstay, denk de junction ofzo.
Proberen via de achterkant vanaf de kabeluitgang bij de achterderrie met een buitenkabel terug/los te duwen.
Ik heb bij alle pressfitframes altijd alle werkruimte gehad zodra de BB eruit is. Bij Pina zit er een soort van frame tussen de twee schroefdraden waardoor je niet met je vingers zomaar bij di2 kabeltjes kan en er niet goed in kan kijken. Wat een *piep*systeem.
Er zit iets klem in de chainstay, denk de junction ofzo.
Proberen via de achterkant vanaf de kabeluitgang bij de achterderrie met een buitenkabel terug/los te duwen.
Less is bore
Dat is inderdaad nogal k met peren.... Mijn Look heeft ook een bus met een kleine opening erin. Ik had laatst hetzelfde met het vervangen van een Di2 kabel. Die kwam klem te zitten rondom de BB en zelfs na demontage van de trapaslagers kon ik er niet goed bij. Gelukkig had ik voldoende kabel beschikbaar om er gewoon ouderwets aan te trekken zodat deze loskwam.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ow, dus kabel kan ook nog klem komen te zitten. Daar had ik even geen rekening mee gehouden..... Die bus is echt heel vervelend. Zal wel daar zitten om een BB met schroeflagers stijver te krijgen.
Ga eerst vandaag eens proberen of ik probleemloos een buitenkabel vanaf de grommet naar het BB door kan steken. Als dat lukt dan durf ik ook wat harder aan die di2 draad te trekken. Als die dan kapot gaat kan ik het met hooguit een nieuwe kabel snel fixen.
Ga eerst vandaag eens proberen of ik probleemloos een buitenkabel vanaf de grommet naar het BB door kan steken. Als dat lukt dan durf ik ook wat harder aan die di2 draad te trekken. Als die dan kapot gaat kan ik het met hooguit een nieuwe kabel snel fixen.
Less is bore
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een overjarige Pinarello Dogma F10 met velgrem. Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht een Pinarello te kopen, ik ben namelijk geen fan van de extreme kronkels bij sommige modellen. Bij deze F10 vind ik het echter mooi ingetogen en elegant. Nu nog even een Garmin houder kopen en de vorkbuis op maat zagen, dan is hij wel klaar. Ik overweeg nog wel om de Chorus 12 speed groep te vervangen door een 11 speed, want die vind ik toch mooier. Eerst maar eens gaan rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wauw, een van de mooiere versies van d F10!!
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Gewoon lekker fietsen zo. 12sp schijnt beter te schakelen dan 11sp chorus. Mooi fietsje hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is inderdaad een hele mooie zeg! heel gaaf
Mooi man! Je verwacht het niet, maar ik kan sinds de overstap naar Dogma wel verschil merken. Fiets kan meer, nodigt uit om snelheid te maken.apexrider schreef: ↑14 jul 2024 19:36 Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een overjarige Pinarello Dogma F10 met velgrem. Eerlijk gezegd had ik nooit verwacht een Pinarello te kopen, ik ben namelijk geen fan van de extreme kronkels bij sommige modellen. Bij deze F10 vind ik het echter mooi ingetogen en elegant. Nu nog even een Garmin houder kopen en de vorkbuis op maat zagen, dan is hij wel klaar. Ik overweeg nog wel om de Chorus 12 speed groep te vervangen door een 11 speed, want die vind ik toch mooier. Eerst maar eens gaan rijden.
Dogma F