Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Maratona dles Dolomites 2024

derxx
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 17 jul 2024 22:29

scottwilko schreef: 17 jul 2024 21:27 Ik heb een superweek gehad, mede dankzij Velotours. Alles was gewoon goed georganiseerd, van de aanmelding via de hulp bij het papierwerk tot de reis zelf.
Nu deed ik ook mee met de groepsreis, dus daar was in Italië iets meer ondersteuning voor met twee begeleiders.
Posten onderweg tijdens de Maratona waren ook gewoon goed geregeld. Zelf had de reisleiding water cola en wat eetwerk mee, maar belangrijker was dat je een eigen tas af kon geven met bidons en voeding. Beide posten was ik binnen twee minuten weer op de fiets met nieuwe bidons, extra gelletjes en een krentenbol in de buik.
Thanks. Ik had al een goed gevoel over deze club, en jij bevestigd het. Ga zeker proberen om via hun te boeken.
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 jul 2024 08:59

Overigens is het dezelfde eigenaar als Central Events, die o.a. de Giro Utrecht organiseert.
Ze doen dus meer als alleen reizen.

Rtw2001
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 nov 2013 23:13

Rtw2001 18 jul 2024 09:08

derxx schreef: 17 jul 2024 09:57
scottwilko schreef: 27 mei 2024 12:40 Aan de ervaringsdeskundigen,
Hoe lang duurt het ongeveer tot iedereen gestart is?
Ik fiets mee via Velotours en zal derhalve starten in vak 3 of 4. Alleen wil ik wel de volledige 138 km fietsen. De cuttoff tijd om te mogen starten aan de Giau is echter behoorlijk scherp voor mij als ik pas na 7.30 mag vertrekken.
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring met Velotours. Via Google maar 2 reviews, en kan verder niet veel vinden. Ziet er allemaal wel netjes uit, maar toch wel fijn om het van een onafhankelijk iemand te horen. Is alles een beetje goed geregeld (hotel/appartement)? Ben ook wel benieuwd hoe dat werkt met hun eigen bevoorradings posten. Hebben ze eigen spullen, of kun je gewoon eigen spullen bij hun achterlaten die je tijdens de rit bij hun kunt ophalen op een post.
Ik had een hotel-arrangement geboekt via Velotours en dat was helemaal prima. Ook het boekingsproces verliep soepel en bij vragen reageerden ze heel snel. Ik heb geen gebruik gemaakt van de Verzorgingsposten van Velotours.

Wat mij betreft boek ik volgende keer weer via velotours.

davidr
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jul 2021 13:00

davidr 31 aug 2024 20:39

Ik heb de route van de Maratona ook gefietst dit jaar. Schitterend gebied! Wat een ervaring.
En ik zeg bewust de route van de Maratona, want ik heb ivm de weersomstandigheden ervoor gekozen zaterdag ipv zondag de gehele tocht te doen. Misschien jammer van de totalerlebnis, maar geen seconde spijt van gehad.

Wij hadden er een klein weekje van gemaakt, met rijden op dinsdag en een tussenstop om de Stelvio te doen.
Woensdag een reisdag en donderdag de sella ronda. Die sella ronda is in mijn fietsleven t mooiste rondje in zo weinig km (51 oid). Dikke aanrader.

Heel laat via Tui een arrangement geboekt overigens en wij zaten in hotel Al Forte. Tophotel met echt geweldig vriendelijk personeel, een heel goede keuken en hele fijne voorzieningen (welness, gym, etc).

Plaats reactie