Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2024

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jul 2024 12:13

Het seizoen van MvdP is natuurlijk met twee monumenten al geslaagd. Hij heeft zich met een nieuw contract stevig aan de ploeg gecommitteerd en snapt dat een breder succes goed is voor de verdere ontwikkeling van de ploeg.

Wat Evenepoel betreft zou ik al ik hem was mij niet gek laten maken met die tweede plek. Podium veilig stellen en zich niet in de vernieling rijden voor de tweede plek want als hij volgende week fit is ligt er een Olympische medaille te wachten. Derde in de Tour en een plak op de OS lijkt mij toch een heel fraai resultaat. Op Pocagar zal daar de rest van het peloton toch voor tekenen.

Er wordt harder gereden maar de verwachtingen (fans, media) tav de toppers gaan soms nog veel harder.........hoe optimaal alles geregeld wordt het blijven wel gewoon mensen..............

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2024 12:18

Evenepoel kan normaal gesproken morgen niet volgen op het echte hooggebergte. Gisteren was toch meer powerplay dan serieus lange alpencols.
Maar als hij de benen heeft moet ie het proberen. Nu al consolideren voor Parijs lijkt mij niks voor hem.

Vandaag Tour kijken, km of 8 voor de finish.
Voor morgen nog wat twijfel, de hektiek op de Bonnette heb ik niet heel veel zin in (icm dochter van 8). Misschien wel naar de start bij Embrun.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 18 jul 2024 12:19

De leugenaar uit Texas bemoeit zich er ook weer tegenaan. De man die de hele wereld en omstreken bedonderde, Jan en Alleman tegen het harnas joeg, mensen figuurlijk tegen de muur drukte met het mes op de keel, komt met de dooddoener "Daar maak je geen vrienden mee." Hij doelt op de onnodige aanvalslust van Pogacar, die zich te weinig met beeldvorming zou bezighouden.

Afijn, gisteren zat Ten Dam aan de spreektafel van Dione, en zonder nadenken wist hij dat op Plateau de Beille, waar zo'n 23 tot 25km/u geknald werd, dat in het wiel zitten zo'n 30w scheelt. Zo zie je maar weer dat sommige mensen geen calculator nodig hebben. In dit kader, ook mooi het verhaal over Mollema, die zijn display-unit (fietscomputertje) onder zijn zadel meetorst, om van dat gezeik over al die data af te wezen.

Vandaag: hup Mathieu, laat ons juichen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4998
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 jul 2024 12:56

daniel1975 schreef: 18 jul 2024 12:18 Misschien wel naar de start bij Embrun.
Doen! Rondlopen bij de bussen en ploegen is toch prachtig (ook) voor kinderen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2024 13:12

Klopt, en stuk minder chaotisch dan op een berg gaan staan.
Less is bore

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 18 jul 2024 13:17

Reclamekaravaan is het leukste.
Niet zijken maar reiden !

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 18 jul 2024 13:26

Als je van kippetjes werpen houdt wel. Volgens Clement dan hè. Weer eens wat anders dan met dwergen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jul 2024 13:43

daniel1975 schreef: 18 jul 2024 12:18 Evenepoel kan normaal gesproken morgen niet volgen op het echte hooggebergte. Gisteren was toch meer powerplay dan serieus lange alpencols.
Maar als hij de benen heeft moet ie het proberen. Nu al consolideren voor Parijs lijkt mij niks voor hem.

Vandaag Tour kijken, km of 8 voor de finish.
Voor morgen nog wat twijfel, de hektiek op de Bonnette heb ik niet heel veel zin in (icm dochter van 8). Misschien wel naar de start bij Embrun.
Altijd een belevenis, de Tour live zien.
Voor morgen, misschien op de eerste col van de dag (Vars) gaan kijken. Daar zal het wel nog wat rustiger zijn.
Al is de start bijwonen ook wel wat, alhoewel ook hectisch en toch wel wat afgeslotener dan vroeger.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 602
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 18 jul 2024 13:54

Klein_Verzet schreef: 18 jul 2024 12:19 De leugenaar uit Texas bemoeit zich er ook weer tegenaan. De man die de hele wereld en omstreken bedonderde, Jan en Alleman tegen het harnas joeg, mensen figuurlijk tegen de muur drukte met het mes op de keel, komt met de dooddoener "Daar maak je geen vrienden mee." Hij doelt op de onnodige aanvalslust van Pogacar, die zich te weinig met beeldvorming zou bezighouden.
Als iemand daar wat over mag zeggen is Armstrong het wel. Hij spreekt uit ervaring als grote verdachte van dopinggebruik en geeft aan dat het dan niet slim is om altijd maar te laten zien dat je de beste bent. Soms kun je je voor de beeldvorming beter een beetje in de schaduw blijven. Pogi moet echter altijd maar laten zien dat hij de beste is.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2024 14:01

Eerste tour was 1989 op de Alpe d Huez met mijn ouders. Zaten we op de weilanden in de laatste bochten. Toen weinig besef dat het wel een bijzondere overwinning was.
Later nog 2x gezien, 1x Drome met mijn ouders en 1x met 3 fietsvrienden ook op de Alpe. Wat een gekkenhuis is dat geworden :-(
Blijft altijd leuk, maar dat vind ik eigenlijk van elk groot sportevenement.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2024 14:07

En weer geen VDP vandaag.
Dan maar supporteren voor Wout vandaag, zou het hem enorm gunnen!
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 jul 2024 14:11

Klein_Verzet schreef: 18 jul 2024 12:19 De leugenaar uit Texas bemoeit zich er ook weer tegenaan. De man die de hele wereld en omstreken bedonderde, Jan en Alleman tegen het harnas joeg, mensen figuurlijk tegen de muur drukte met het mes op de keel, komt met de dooddoener "Daar maak je geen vrienden mee." Hij doelt op de onnodige aanvalslust van Pogacar, die zich te weinig met beeldvorming zou bezighouden.

Afijn, gisteren zat Ten Dam aan de spreektafel van Dione, en zonder nadenken wist hij dat op Plateau de Beille, waar zo'n 23 tot 25km/u geknald werd, dat in het wiel zitten zo'n 30w scheelt. Zo zie je maar weer dat sommige mensen geen calculator nodig hebben. .............

...........
Iedereen heeft zo zijn mening over wat Pogi al dan niet moet doen en ook iedereen heeft wel een verklaring voor zijn prestaties.
Maar er zijn er ook die voorspellingen doen die behoorlijk goed zijn en misschien wel wijzen op interne kennis.
Er is al een tijdje wat te doen over een zekere "Mou" op twitter:

Hij baseert zijn voorspellingen op vertrouwelijke trainingsdata van Pogi. Op 27 februari deelde hij als bewijs zelfs een screenshot uit Trainingspeaks met de buitenwereld. (verkregen via een inside bron)

In februari en maart van dit jaar gaf Mou cijfers vrij die – met de kennis van nu – toch vrij accuraat lijken te zijn. “Mijn voorspelling is dat Pogacar in de Giro 65 kilo zal wegen en dat hij beide tijdritten gaat winnen. Dat hij vijftien minuten lang aan 7,3 watt per kilo zal kunnen trappen, twintig minuten aan 7 watt/kilo, dertig minuten aan 6,7 watt/kilo… In de tour gaat dat met nog een kilo minder zijn.

Volgens Mou heeft Pogacar bewust gebroken met San Millán, om te gaan werken met Javier Sola.
oa de hittetrainingen en trainingen op cols op hoogte zouden hiervan gevolg zijn.

Plaats reactie