Met de auto naar bedoin wel te verstaan. Zal wel even winkeltje met drank moeten zoeken.
Mont Ventoux.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
150 km met de e-bike.
Met een e-bike ga je geen cinglé redden. De zware kanten, Bedoin en Malaucene, zijn al lastig. De batterij heeft niet genoeg sappen. Ik heb ze hier al de laatste kilometer hun 24 kg zware e-bike omhoog zien duwen.
Live fast; die young. mijn blog
Ik hoop dat je ze heel hard hebt uitgelachen.
(met een accu's vervangen na iedere beklimming zou je een heel eind kunnen komen, maar "what's the point?")
Niet zijken maar reiden !
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16461
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Vind jij jouw reactie dan van slimheid getuigen?
Hier zijn mensen op een racefiets die ook geloven dat ze met een ander .... sneller naar boven kunnen.
Omdat de verkoper/influencer/journalist/fabrikant het gezegd heeft.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Van domheid gesproken....
Zoon van buurman vertoeft in de regio.
Naar schatting 20 kg overgewicht, dit jaar nauwelijks gefietst, maar toch de Ventoux op gereden, correctie: gekropen.
Aan de segmenten zie ik dat je te voet kon volgen.
Ik zou er in die omstandigheden nooit aan beginnen. Gezond kan je dat niet noemen.
Maar tegenwoordig kan dat allemaal. Ze hebben niet voor niets gemiddeld 10 doden door hartfalen per jaar op de Ventoux.
Ik zie mensen een marathon strompelen zonder degelijke voorbereiding, enz.
Toen ik nog van nabij betrokken was bij een atletiekclub begon het fenomeen al op te duiken.
Bij de jaarlijkse start2run (stapsgewijs oefenen tot 5 km) stelden de deelnemers meteen hun volgende doel: de 20 van Brussel. De basis was immers gelegd, ze waren 40' of zelfs meer onderweg om 5 K af te leggen. Iedereen die wat inzicht heeft weet dat dergelijk doel niet op 1, 2, 3 kan gehaald worden. Dat een geleidelijke opbouw noodzakelijk is.
Maar zoals hierboven vermeld, tegenwoordig moet dat allemaal kunnen en vooral op de 'socials' uitgebreid bejubeld worden.
De Golazo's van deze wereld zien het graag gebeuren.
Zoon van buurman vertoeft in de regio.
Naar schatting 20 kg overgewicht, dit jaar nauwelijks gefietst, maar toch de Ventoux op gereden, correctie: gekropen.
Aan de segmenten zie ik dat je te voet kon volgen.
Ik zou er in die omstandigheden nooit aan beginnen. Gezond kan je dat niet noemen.
Maar tegenwoordig kan dat allemaal. Ze hebben niet voor niets gemiddeld 10 doden door hartfalen per jaar op de Ventoux.
Ik zie mensen een marathon strompelen zonder degelijke voorbereiding, enz.
Toen ik nog van nabij betrokken was bij een atletiekclub begon het fenomeen al op te duiken.
Bij de jaarlijkse start2run (stapsgewijs oefenen tot 5 km) stelden de deelnemers meteen hun volgende doel: de 20 van Brussel. De basis was immers gelegd, ze waren 40' of zelfs meer onderweg om 5 K af te leggen. Iedereen die wat inzicht heeft weet dat dergelijk doel niet op 1, 2, 3 kan gehaald worden. Dat een geleidelijke opbouw noodzakelijk is.
Maar zoals hierboven vermeld, tegenwoordig moet dat allemaal kunnen en vooral op de 'socials' uitgebreid bejubeld worden.
De Golazo's van deze wereld zien het graag gebeuren.
Waar heb je de info vandaan dat er 10 per jaar overlijden door hartfalen? Niet dat ik zeg dat het niet klopt.
Wij wonen in de omgeving, horen vaak een ziekenauto, maar wij vinden die info nergens.
Wel een week of 3 geleden 2 waarschijnlijk wat overmoedige 48 jarige mannen, die de bocht misten. Die gingen met de heli naar Marseille.
Wij wonen in de omgeving, horen vaak een ziekenauto, maar wij vinden die info nergens.
Wel een week of 3 geleden 2 waarschijnlijk wat overmoedige 48 jarige mannen, die de bocht misten. Die gingen met de heli naar Marseille.